پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1400 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 108104

امنیتِ مردم نتیجه حضور همه جانیه پلیس

احساس امنیت و آرامش مردم محصول تلاش شبانه روزی پلیس است.

به گزارش صدای جنوب  نماینده ولی فقیه در دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی استان که به مناسبت هفته پلیس برگزار شد از از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی پلیس قدردانی کرد و گفت: در هر جامعه‌ای نظم و امنیت باشد مردم به راحتی زندگی می‌کنند، تردد آن‌ها و خانواده هایشان راحت بوده و در آسایش خاطر به سر می‌برند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: حضور همه جانبه پلیس در همه نقاط شهر‌های استان باعث ایجاد امنیت شده و این حضور امنیت بخش برای مردم سرمایه است.
امام جمعه یاسوج اضافه کرد: مردم هم باید قدردان برقراری این امنیت باشند.
 وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه نظم نباشد آرامش و آسایش نیز وجود نخواهد داشت ادامه داد: احساس نا امنی مردم در یک جامعه باعث عقب ماندگی آن جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مردم این استان احساس ناامنی نمی‌کنند گفت: با همه اشرار و خلالگران نظم و امنیت در جای جای استان برخورد شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آموزش پلیس را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به تغییر برخی شرایط جامعه نیاز است که پلیس برای مواجه با این شرایط آموزش‌های علمی و اخلاقی لازم را فرا بگیرد.
وی ادامه داد: در بحث اجرای قانون باید به سمت قانون‌گرایی و فرهنگ سازی حرکت کنیم و مردم و جامعه را به قانون مداری عادت دهیم. 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ قانون گرایی در جامعه شد و گفت: باید آموزش و پرورش در زمینه قانون مداری بیشتر کار کند تا نوجوانان و جوانان از همان ابتدا به اجرای قانون عادت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه اگر بچه‌ها را در مدرسه تربیت کنیم دیگر هزینه‌های قانون شکنی را نخواهیم داشت افزود: فرهنگ سازی در مدرسه و آشنایی دانش آموران با هنجار‌ها و ناهنجاری‌های جامعه و همچنین قانون گرایی آنان ، بستر لازم  را برای جامعه ای قانونمند فراهم می‌کند.
وی یکی از آسیب‌های مهم در کهگیلویه و بویراحمد را استفاده از اسلحه در مراسم‌های عروسی و عزا بیان و اضافه کرد: استفاده از اسلحه باعث بروز اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبران شده و متاسفانه این فرهنگ نادرست همچنان ادامه دارد.
امام جمعه یاسوج شاخص‌های امنیتی در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: جامعه اسلامی که به دنبال جهانی شدن است و حرف جهانی دارد نباید در آن برخی اتفاقات رخ دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت