پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1400 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 109251

امام جمعه سوق:

ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی محقق شود

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سوق امروز برگزار شد.

صدای جنوب:

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سوق امروز برگزار شد.

حجت الاسلام کیانی اصل بااشاره به روز فرهنگ عمومی در سخنانی گفت:امام خمینی(ره) می فرماید : راه اصلاح مملکت ، فرهنگ آن مملکت است ؛ اصلاح باید از فرهنگ شروع شود ، اگر فرهنگ درست شود مملکت اصلاح می شود.
امام جمعه سوق افزود:موثرترین و بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد ، فرهنگ جامعه است. فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را شکل می‌دهد ؛ با انحراف فرهنگ ، هرچند جامعه تمام در تمام ابعاد اقتصادی ، سیاسی ، صنعتی و نظامی قدرتمند باشد ولی میان تهی خواهد بود.
وی گفت:فرهنگ عمومی عنصری از فرهنگ است که عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند.
خطیب جمعه سوق درهمین زمینه گفت:رهبر انقلاب می‌فرماید : اصلاح فرهنگ از همه کارها مهمتر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است.
وی شورای فرهنگ عمومی را از جمله شورا های بسیار مهم و تاثیرگذار کشور دانست و گفت: اما مشکلی که وجود دارد این است که ضمانت اجرایی این شورا از طریق دست اندرکاران محقق نمی‌شود.
کیانی اصل تصریح کرد:قانون حمایت از خانواده و جمعیت قانون بسیار خوبی است که پس از کش و قوس‌های فراوان در مجلس نهم و دهم ، مجلس یازدهم با همت قابل تقدیر برای تصویب آن گام برداشت ؛ البته این قانون و بندهای این قانون باید به صورت عملی در جامعه محقق شود که مردم اثرات این قانون را کاملاً مشاهده کنند.
حجت الاسلام کیانی اصل با بیان اینکه دشمن بداند خلیج فارس و دریای عمان جولانگاه آنها نیست اظهارکرد:در آستانه ۱۳ آبان ، شاهد خلق حماسه دیگری از فرزندان سبز پوش مرز بوم اسلامی بودیم و پاسداران انقلاب اسلامی درس فراموش نشدنی به آمریکا دادند و بار دیگر پوزه دشمن را به خاک کشیدند.
وی بیان داشت:این عملیات ترکیبی و هوشمندانه سپاهیان دلاور و مرزداران دریایی را ارج می نهیم و همت و ایمان و سرعت و دقت و هوشمندی و شجاعت بی نظیر شان را تحسین می کنیم و با تمام وجود ازشون تقدیر و تشکر و قدردانی می‌کنیم.
خطیب جمعه سوق گفت:این واکنش سریع ایران پیام هایی را برای دوستان و دشمنان مخابره کرد : ۱- سپاه نشان داد قائل به راهبرد چشم در مقابل چشم است ؛ یعنی پاسخ ها را متناسب با حرکات دشمن سامان می دهد ۲- ایران هم نفتکش خود را پس گرفت و هم سارق را تصرف در آورد ، چون اگر این کار را نمی کرد شرکت‌های دریایی با ایران کار نمی کردند. ۳ – پیام بزرگی به مزدوران منطقه‌ای مثل عربستان و امارات بود یعنی وقتی ارباب تان را زمین‌گیر کنیم تکلیف شما معلوم است ۴- هم‌پیمانان ایران بسیار دلگرم شدند و احساس پشتوانه کردند و برای مقابله با دشمن روحیه گرفتند ۵- توان رزمی ایران منحصر به خلیج فارس نیست بلکه در دریای عمان هم می تواند پیشرفته ترین عملیات را طراحی و انجام دهند ۶- رژیم صهیونیستی هم که ایران را تهدید می کند حساب کار دستش آمده که توان نظامی ایران می‌تواند در اندک زمانی به تهدیدات پاسخ قاطع دهد.
وی ادامه داد:۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است تبعید امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت دانش آموزان که ااین روز را به دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام تبریک عرض می کنیم و  ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی و پایداری ملت ایران است و در این روز هیمنه آمریکا را در هم شکستیم.
حجت الاسلام کیانی اصل درپایان روز دانش آموز با شعار نوجوان امروز طلایه دار فردا رابه جامعه دانش اموز تبریک گفت و خاطر نشان کرد: نوجوانان ایران در گام سوم انقلاب باید الگویی شایسته برای جهان باشند البته اگر بخواهند این را محقق کنند باید تمسک کنند به شهدای دانش آموز ، چرا که شهدای دانش آموز چراغ راه آینده دانش آموزان هستند و این دانش آموزان باید پرچم تحول را برای ساخت نسل آینده به دست گیرند.

برپایه گزارش صدای جنوب،به مناسبت سیزدهم آبان‌ماه و هفته دانش آموز
طی برنامه نوجوان امروز طلایه داران فردا،نماز جمعه شهر سوق در دو هفته متوالی به طور کامل توسط دانش آموزان مدیریت و اجرا شد
برهمین اساس،مجری ، مکبر ، موذن ، قاری و سرود و استقبال از نمازگزاران توسط دانش آموزان ستاد نماز جمعه سوق برگزار شد که جای تقدیر دارد.

خبرنگار:پیمان باوند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت