پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 آبان 1400 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 109763

کاهش حق آب استان فارس از سد تنگ سرخ

حق آبه استان فارس از سد تنگ سرخ از ۷۲ به ۵۶ میلیون متر مکعب کاهش یافت

به گزارش  صدای جنوب  معاون عمرانی استاندار این استان در برنامه زنده بدون تعارف که شب گذشته از شبکه استانی دنا پخش شد، گفت: با توجه به تغییر اقلیم و خشک سالی‌های اخیر باید به فکر جمع آوری روان آب‌ها باشیم که این کار با ساخت سد امکان پذیر خواهد بود.
حاجی زاده با بیان اینکه سد کوثر آب شرب چند شهر کشور را در خشکسالی های اخیر تامین کرد گفت: اگر سد کوثر نبود در سالهای اخیر باید برخی از این شهرها را با توزیع آب معدنی تامین می کردیم.

وی با بیان اینکه ساخت سد سیلاب‌ها را کنترل و در رفع مشکلات زیست محیطی تاثیر گذار خواهد بود، ادامه داد: اگر سدی در بالا دست رودخانه بشار وجود داشت به طور حتم از ایجاد خسارت سیلاب‌ها و تغییر بستر این رودخانه جلوگیری می‌شد.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه عمق برخی از چاه‌های تامین آب شرب شهر یاسوج به حدود ۴۰ متر رسیده است، ادامه داد: به علت کم بارشی دبی آب در رودخانه بشار کاهش یافته است این بدین معنی است که ساخت سد بر روی این رودخانه ضروری است .
حاجی زاده به دستور وزارت نیرو مبنی بر ممنوع بودن کشت شالیزار در سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: امسال به علت اینکه سیلاب‌ها و روان آب‌ها کنترل نشد بسیاری از کشاورزان نتوانستند در اراضی کنار این رودخانه کشت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت