پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1400 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 111229

آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید نظام مهندسی چرام برگزار شد

آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید نظام مهندسی چرام با حضور اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان و معاون عمرانی فرمانداری ؛بخشدارمرکزی چرام؛رئیس آموزش و پرورش چرام؛ شهردار و رئیس شورای شهر چرام و جامعه مهندسین برگزار شد.

صدای جنوب:

روز چهارشنبه (۲۳آذرماه ۱۴۰۰) در ساختمان شورای شهر چرام آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید نظام مهندسی چرام با حضور اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان و معاون عمرانی فرمانداری ؛بخشدارمرکزی چرام؛رئیس آموزش و پرورش چرام؛ شهردار و رئیس شورای شهر چرام و جامعه مهندسین برگزار شد.

 

موحدپور نایب رئیس نظام مهندسی استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه نظام مهندسی از بازوان شهرداری های استان است بیان کرد:وجود نظام مهندسی زمینه شهر زیست پذیر را امکان می دارد.

وی افزود :,زلزله سی سخت با ما حرف می زند و حرف های زیادی زد .

 

نایب رئیس نظام مهندسی استان گفت :در زلزله سی سخت ساختمان های اداری نوساز تخریب شدن و دلیل تخریب هم مشخص است نبود مهندس ناظر از طرف نظام مهندسی بود.

 

وی افزود ما می خواهیم به حل مشکل طرح ۴۸هکتاری چرام کمک کنیم.

دکتر مهرداد موحدپور در خصوص حل مشکل ساختمان نظام مهندسی چرام و تامین تجهیزات آن بیان کرد:ساختمان نظام مهندسی باید الگوی سایر ساختمان ها باشد .

وی افزود:دست دوستی به سوی شهرداری دراز می کنیم .

 

وی در پایان از خدمات مهندس نجات پور تقدیر و برای مهندس رحیم پور رئیس جدید نظام مهندسی چرام آرزوی موفقیت کرد و اظهار امیدواری کرد با حضور مهندس رحیم پور حرکت جدیدی در شهرستان چرام آغاز شود.

 

خادمی معاون عمرانی فرمانداری چرام در این نشست با اشاره به رعایت اصول فنی ساخت در روستاهای چرام از بنیاد مسکن چرام و نوع نظارت آنها تقدیر کرد.

 

وی افزود یکی از دلایلی که باعث کاهش کیفیت و نظارت در ساخت و سازها می شود افزایش قیمت مصالخ ساختمانی و در شهرهای کوچک بعضی مهندسان از بعضی اصول فنی به خاطر شرایط قومیتی چشم پوشی می کنند.

 

خادمی از اعضای هیات رئیسه نظام مهندسی استان درخواست کرد نسبت به بروز شدن مهندسان برابر آئین نامه ها آموزش زیرمجموعه ها و بناها را انجام دهند و نسبت به آگاهی بخشی و آموزش مردم اقدام کنند.

 

وی پیشنهاد. داد در جلسات شورای اداری رئیس نظام مهندسی چرام حضور داشته باشد و در بحث آگاهی سازی و آموزش به مردم اقدام کند.

 

در ادامه این نشست بازی شهردار چرام با اشاره به اینکه آماده هرگونه تعامل با نظام مهندسی هستیم و تعامل نقطه عطف رسیدن به توسعه متوازن شهری خواهد بود و لازم است به کیفیت ساخت و سازها کمک کنیم.

 

وی افزود:تعامل نظام مهندسی و شهرداری منجر به شکل گیری شهری ایمن خواهد شد.

 

شهردار چرام گفت :در کنار فقرو‌محرومیت منطقه اراضی ۴۸و ۵۲هکتاری چرام از معضلات شهرداری است و مردم دارای نسق زراعی هستن اما منابع ملی اعلام شده و‌تحویل شهرسازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:مالکین زمین ها. ا فروخته و تحویل افرادی که اکثرا از قشر کم درآمد. جامعه هستن شده و از طرفی راه و شهرسازی مشکلاتی را بوجود آورده ما هم نتوانستیم به بحث پروانه ساخت کمکی کنیم که حل این مشکل عزم جدی میطلبد.

 

خشنود رئیس راه و شهرسازی چرام در پاسخ به موضوع ۴۸هکتاری گفت حل این معضل ازدست استاندار و مدیرکل خارج است این راضی ملی و کشوری است .

 

وی افزود. راه و شهرسازی تا ۲۵۰متر به نرخ دولتی واگذار می کند .

 

دکتر عمران کهزادی دبیر نظام مهندسی استان د این نشست با اشاره به اهداف و ماموریت های نظام مهندسی گفت از حضور شهردار چرام و دیدگاه های مثبت و روشن وی در خصوص همکاری و همیاری با نظام مهندسی و توجه وی به شهرسازی تشکر کرد.

 

وی همچنین از نگاه آکادمیک معاون عمرانی فرمانداری چرام و توجه وی به بحث آموزش و آگاهی سازی در خصوص کیفیت ساخت و ساز تشکر کرد و بیان کرد قطعا ما در برنامه های خود به این پیشنهادات توجه خاصی خواهیم کرد.

 

 

در پایان این مراسم از خدمات مهندس نجات پور تجلیل و طی حکمی مهندس فیض الله رحیم پور به عنوان رئیس جدید نظام مهندسی چرام انتخاب و معرفی شد..

 

مهندس رحیم پور دارای مدرک کارشناسی عمران و ۱۵سال سابقه عضویت در نظام مهندسی می باشد.کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت