پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 دی 1400 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 112106

شایسته نیست منطقه چیتاب با وجود داشتن ظرفیتهای گسترده محروم باشد 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شایسته نیست که شهر چیتاب و بخش کبگیان از توابع شهرستان دنا با وجود داشتن ظرفیت های گسترده از جمله در زمینه آب و هوا، جنگل، رودخانه و گردشگری همچنان محروم باشد.

به گزارش صدای جنوب ، کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهر چیتاب و بخش کبگیان در یاسوج اظهار داشت: شهر چیتاب موقعیت جغرافیایی استراتژیک داشته و به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز نزدیک است اما جزو مناطق محروم این استان بوده و اهالی آن دارای مشکلات متعدد در زمینه های گوناگون هستند. 

وی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های گردشگری و شیلات در شهر چیتاب به منظور اشتغالزایی و ایجاد کسب و کارهای خُرد و کوچک پای کار آورده شوند. 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساحل سازی در کنار رودخانه چیتاب برای رونق گردشگری و ساخت جاده سلامت در این شهر به منظور گسترش ورزش همگانی و پیاده روی خانوادکی ضروری است. 

حاجی زاده عنوان کرد: اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در جاده های اصلی و روستاهای مجاور یا نزدیک جاده های اصلی کهگیلویه و بویراحمد از جمله در بخش کبگیان نامطلوب است. 

وی ابراز داشت: وجود چنین مشکلات مهمی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و انتظار می رود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع آنها به زودی چاره اندیشی کرده و وارد میدان عمل شود.  

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان اجرایی مربوطه وظیفه دارند که خدمات لازم را به مردم این استان از جمله در شهر چیتاب و بخش کبگیان ارائه دهند و هیچ بهانه یا توجیهی نیز از آنان قابل پذیرش نیست. 

حاجی زاده اظهار داشت: وضعیت نامناسب اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در جاده های اصلی و روستاهای مجاور یا نزدیک جاده های اصلی کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی را در زمینه آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان ایجاد کرده و هنگام بروز انواع بحران ها نیز اطلاع رسانی برای خدمات رسانی به مردم را مختل می کند. 

وی افزود: این ۲ مشکل اساسی در شهر چیتاب و بخش کبگیان تا پایان امسال از سوی متولیان امر برطرف شود. 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده ارتباطی یاسوج – چیتاب به طول ۴۰ کیلومتر چند نقطه کور و پیچ ها و قوس های خطرناک دارد که باید ساماندهی و ایمن شود. 

حاجی زاده عنوان کرد: مبادی ورودی و خروجی شهر چیتاب به عنوان مرکز بخش کبگیان نیازمند ساماندهی بوده و لازم است که این امر به زودی تحقق یابد.  

وی ابراز داشت: درمانگاه چیتاب تا اواخر دی ماه امسال شبانه روزی شده و مشکل قطعی مکرر آب آشامیدنی این شهر به دلیل فرسودگی شبکه توزیع نیز هر چه سریعتر برطرف شود. 

شهردار به همراه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر چیتاب، بخشدار کبگیان و جمعی از مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد در این نشست حضور داشتند. 

مشکلات آب آشامیدنی، جاده های ارتباطی، بهداشت و درمان و وضعیت نامطلوب اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه شهر چیتاب و بخش کبگیان در این نشست مطرح و پیرامون آنها بحث، بررسی و تصمیم های لازم گرفته شد. 

چیتاب در سال ۱۳۸۸ به شهر تبدیل شد و هم اینک نیز مرکز بخش کبگیان از توابع شهرستان دنا است. 

این شهر با حدود پنج هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

جمعیت بخش کبگیان نیز هم اینک حدود ۲۰ هزار نفر است. 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت