پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1400 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 113274

تلاش کنیم ساختار فرهنگی برپایه انقلاب و ارزش ها تقویت شود/ باید ریشه آسیب های اجتماعی را از طریق فرهنگی قطع کرد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ساختار فرهنگی در استان نیاز به تقویت و بازسازی بر پایه ارزش های انقلاب اسلامی و دین باوری دارد

سیدعلی احمدزاده در جلسه موسسه مطالعات راهبردی، علوم و معارف اسلامی وعلوم هسته ای استان افزود: به دلایلی حوزه فرهنگ ما دچار نواقص و آسیب هایی شده است و بسیاری از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم و استان را گرفتار کرده است ریشه فرهنگی دارد.
وی با بیان اینکه، حوزه فرهنگ نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد، اظهار داشت: بدون اینکه درنگی در کار باشد، می طلبد که با نگاهی نو، آسیب‌ شناسانه به حوزه فرهنگ، برای رفع آسیب ها تدبیر و اقدام شود. 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هر نوع موسسه ای که که به عنوان پیشران فرهنگی به تواند اندیشه های دین را پرورش دهد و جامعه ما را به سمت خدامحوری، دین باوری و ارزش ها حرکت دهد، قابل تحسین بوده و ما قاطعانه همراهی خواهیم کرد.
احمدزاده با بیان اینکه، هر چند ما در استان فرهنگ واحدی داریم اما تفاوت ها و خرده فرهنگ هایی هم داریم، ابراز داشت: باید فرهنگ پایدارتر و اثر گذارتر در حوزه اجتماعی و حرکت دهنده جامعه را رصد کنیم و به تقویت آن بپردازیم.
استاندار با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر در گذشته به فرهنگ غربی، خانی، خارجی و فرهنگ التقاطی پرداخته می شد اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی جایگزین شد و باید برای تحکیم، تقویت و گسترش آن همه پای کار باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ریشه ها را تغییر داد تا یک جامعه دین باور و با اعتقادات دینی شکل گرفت و ایجاب می کند که در حوزه فرهنگ بنیانی حرکت شود و این حرکت ادامه دار باشد.
 احمدزاده، تلاش برای بازسازی عرصه فرهنگ را ضرورتی اجتناب ناپذیر بیان کرد و افزود: اسلامی سازی تمام لایه ها و سطوح جامعه دینی و زندگی مردم ما نیازمند تلاش افراد، اشخاص، فرهیختگان، بزرگان و همه کسانی است که به نحوی در عرصه فرهنگ فعالیت دارند. 
استاندار تصریح کرد: ما در عرصه فرهنگی نسبت به خیلی از استان ها برتری داریم و آمار بالای شهدا و ایثارگران ما به دلیل ریشه و بنیه قوی اعتقادات دینی و فرهنگی ماست.
وی با تقدیر از زحمات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی استان، گفت: در حوزه فرهنگ در جاهایی مشکلات جدی داریم، وظیفه ما، تیم همراه و همکار ماست که برای تقویت اصول اسلامی و مبانی و باورهایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین فرموده اند و برخاسته‌ از اندیشه و حکمت است در کنار هم و با هم حرکت کنیم.
استاندار با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی در استان که ریشه فرهنگی دارد و باید ریشه آسیب های اجتماعی را از طریق فرهنگی قطع کرد، گفت: اینکه چه کمک هایی از سوی ما به شما شود و چه کارهایی شما انجام دهید مهم است تا بتوانیم به شرایط فرهنگی استان کمک کنیم.
احمدزاده به آموزش ها و تقویت بینش ها تاکید کرد و ابراز داشت: موسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی و انرژی هسته ای می تواند با تعامل بیشتر با مجموعه های مدیریتی راهبردها و پایه های خوب فرهنگی بنا نهد و تحقیقات علمی انجام دهد. 
استانداربا بیان اینکه، متاسفانه تخریب های منطقه ای توسط گروه های مختلف در استان دردسر ساز شده است، گفت: برخی از سایت های خبری در استان ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی هستند اما گاهی عدم امانت داری و شایعه پراکنی های آنها دردسر ساز شده است.
احمدزاده تاکید کرد: برخی مواقع تخریب ها منطقه ای، طایفه ای، اشخاص و افراد توسط سایت ها صورت می گیرد که آسیب جدی به روند توسعه استان، جایگاه استان و برای اذهان عمومی ایجاد می کند.
وی ابراز داشت: دروغ پردازی های گسترده ، شایع پراکنی ها و مطالبی کذب مطرح می شود که اثرات مخرب بر فضای استان ایجاد می کند و برای رفع این آسیب های اجتماعی باید چاره اندیشی و فرهنگ سازی کرد.
در این نشست موضوعات اسلامی سازی و تمدن سازی و دیگر اهداف موسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی و انرژی هسته ای در استان توسط اعضای این موسسه تبیین شد

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت