پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1400 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 113815

مشروح خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد

خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 

به گزارش راک نیوز؛امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک دهه پر فروغ فجر گفت: با طلوع دهه فجر عده‌ای خواستار جدایی ملت از ارتش شدند، اما امام خمینی (ره) با درایت و هوشیاری پیوند میان مردم و ارتشیان را محکم‌تر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه ۳ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش در محضر امام (ره) ولایت فقیه را با جان پذیرفت، افزود: با این زمان شناسی ارتشیان و تبعیت آنان از امام راحل نقشه‌های شوم استکبار برهم زده شد.

وی به مهمترین دست آورد‌ها و نتایج پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: استقلال و ایستادن مقابل قدرت‌های استکباری و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار برای حمایت از مظلومان در جهان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در ایران است.

امام جمعه موقت یاسوج اضافه کرد: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری غربی از دیگر دستاورد‌ها و تدبیر انقلاب اسلامی بود که به دست ما ایرانی‌ها رقم خورده و این دست آورد بزرگ با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام موسوی اعظم فرا رسیدن ماه رجب را گرامی داشت و حلول این ماه پر خیر و برکت را به مسلمانان جهان تبریک گفت و ادامه داد: روزه گرفتن، مداومت در قرائت قرآن، بجا آوردن نماز های مستحبی ، احسان و نیکی به مردم و حفظ زبان و چشم از ابتلا به گناهان از جمله مواردی بوده که در این ماه مورد تاکید قرآن، پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام بوده است.

موسوی اعظم فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی (ع) را تسلیت گفت و افزود: آن امام همام همه معارف امام شناسی و توحید را در زیارت جامعه کبیره بیان کرده که از بهترین کتاب‌های مورد نیاز جامعه امروزی است.

 

 

 

********************************************

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولید کنندگان اظهار داشت: مسائل مهمی در این دیدار مطرح شد و ضرورت دارد تولید کنندگان، کارآفرینان و مسؤولان نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه دهدشت گفت: در صنعت خودروسازی به رغم حمایت‌های متعدد اما متأسفانه کیفیت پایین و قیمت بالا است کار به جایی رسیده است که رهبر انقلاب هشدار دادند.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت و مجلس نسبت به مسئله خودرو در کشور کاری کنند نباید بی‌تفاوتی‌ها به جایی برسد که ولی امر مسلمین چنین به صراحت ورود کنند؛ آقایان مجلس و دولت این کار شماست.

خطیب نماز جمعه دهدشت ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: ۴۳ سال از انقلاب با عظمت و از اعجاز قرن‌ها گذشته است ۴۳ سال تلاش کردند تا این نهال جوانه نزند فعال نباشد بسیاری گفتند که امسال و چند سال دیگر جشن در تهران می‌گیریم اما همه به درک واصل شدند این انقلاب باشکوه با انفاس قدسی امام و هدایت‌های رهبری مقتدر دارد راه خود را می‌رود.

وی گفت: برخی این روزها به بهانه وضعیت اقتصادی کشور را با دوره منحوس نوکری امریکا مقایسه می‌کنند، در حالی که اصلا قابل قیاس نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بخشی از موفقیت‌های بعد از انقلاب در عرصه‌های گوناگون را برشمرد و گفت: در حوزه توسعه و عمران در دوران پهلوی کارنامه‌ای وجود نداشت جمعیت ۳۵ میلیون نفری که اکثرا در روستا زندگی کرده و از حداقل امکانات رفاهی محروم بودند در شهرهای کوچک هم خدمات رفاهی معنایی نداشت.

وی اضافه کرد: دشمن با ندیدن‌ها و مطالعه نکردن‌ها کار تحریف رسانه‌ای عظیم انجام می‌دهند به جوانان بگویند در دوره پهلوی گل و بلبل بود.

امام جمعه دهدشت گفت: در حوزه برق، تولیدات کشاورزی، صنعت، فناوری، بهداشت، فولاد، راه و دیگر حوزه‌ها خدمات گسترده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز منکر مشکلات نیستیم، افزود: مشکلاتی هم وجود دارد که ماحصل تفکر لیبراسیم، غرب گدایی و ماحصل تفکر غربگرایی و تفکری است که راه پیشرفت و برون رفت از مشکلات را دست‌بوسی و زانو زدن مقابل امریکا دانستند.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: هر کجا تفکر انقلابی بود ما به نتیجه رسیدیم.

وی بیان داشت: به دنیا می‌گوییم امسال هم افتخار می‌کنیم انقلاب شکوهمند به این جایگاه رسید به لطف خدای رحمان تا انقلاب به دست حضرت ولی عصر«عج» برسد ذره‌ای از آرمان‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و در بیان ویژگی‌های آن عالم فقید افزود: آن مرجع عالیقدر عمر بابرکتش را صرف دین کرد شاگردان فراوانی تربیت داد استوانه حوزه‌های علمیه بود حقیقتا رحلت این عالم مصداق «رخنه‌ای در دین» است.

وی شهادت مظلومانه یکی از مأموران انتظامی توسط اشرار را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه اجازه استفاده از اسلحه مگر در مواقع خاص ندارند، گفت: مجلس باید این قوانین را اصلاح کند نسبت به تامین قوانین مورد نیاز پلیس و اصلاح بکارگیری سلاح و بخشی از آیین قوه قضائیه اقدام کند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه پلیس باید دستش باز باشد تا امنیت تامین کند، تأکید کرد: توقع داریم در کوتاه‌ترین فرصت این قوانین اصلاح شود تا پلیس با اقتدار با شجاعت و با شهامت ورود نماید.

———————————————–

 

شهرستان لنده

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی موسم شادی و افتخار آفرینی در انقلابی اسلامی است که باعث عزت و آفتخار برای ملت ایران شد.

امام جمعه لنده تصریح کرد:تبیین اهداف انقلاب اسلامی و رسالت ارزشمند آن باید به درستی صورت گیرد که نیازمند حرکت جهادی است.

وی تاکیدکرد:راهبرد امام برای خیلی از کشورهای جهان شناخته شده نبود ولی کم کم و با تشکیل لایه های انقلاب با استفاده از آموزه های ناب اسلام و اندیشه سیایی اسلام توانست فرهنگ ظلم ستیزی را در جهان ترویج دهد.

محمودی اصل گفت: دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان و نشستن پای درد دل آنان و بیان راهبردهای مهم در سنگر تولید را حضور در جبهه جنگ تولید فرا خواند که از تولید کنندگان خواست که در مقابل توطئه های دشمنان با تولید روز افزون خویش بایستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری مفهوم جهاد را در بین مردم به عنوان نسخه بروز شده در خنثی سازی تحریم ها عنوان کردند.

امام جمعه لنده گفت: مقام معظم رهبری از وضعیت تصمیم گیری در دهه ٩٠گلایه کردند و مسولان زیادی داشتیم که تعملا ترک فعل داشتند.

وی گفت: نارضایتی رهبری از وضعیت نامناسب خودرو است که کیفیت بد و نبود استانداردهای آنها از گلایه های مردمی و مقام معظم رهبری است که وزیر محترم صمت باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

محمودی اصل تاکید کرد: بازنگری در قانون استفاده از سلاح در نیروی انتظامی در مقابل ارازل اوباش یک امر ضروری است.

 

 

*********************************

 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعونت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: تریبون نماز جمعه تریبون مردم است خطیب جمعه وظیفه دارد درد مردم را بگویند به همین جهت می‌گویم گرانی سرسام‌آور و افزایش قیمت‌ها غمبار و جان گاه برای مردم است این مردمی که برای انقلاب و نظام از جانشان مایه گذاشتند حقیقتاً رنج دارد که مرد شرمنده خانواده‌اش باشد مسئولان نگذارند کمر مردان زیر بار گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها بشکند به فریاد مردم برسید و مجاهدانه وارد میدان شوید.

وی افزود: انصافاً رئیس جمهور دارند تلاش می‌کنند اما عدم تغییر مدیران میانی و متولی بازار در سطوح مختلف و بی انگیزه بودن آنها و عدم نظارت و رها کردن بازار درد مضاعف مردم است، مسئولی که در میدان نیست و منتظر گزارش مردم است بعد هم خال خورزوی عمل می‌کند در دین از درد گرانی بیشتر است همگان بدانند کسانی که در این جنگ اقتصادی گران فروشی می‌کنند و به مردم ظلم می‌کنند نیروی دشمن هستند.

صلواتی با بیان اینکه کسانی که سهل انگاری و به وظیفه خود عمل نمی‌کنند در واقع نفوذی دشمن در ادارات و تقویت کننده خواسته دشمن هستند تاکید کرد: رهبر حکیم عالیقدر انقلاب فرمودند آمارهای اقتصادی دهه ۹۰ خرسند کننده نیست دلیل این ناخرسندی یکی نوع نگاه است دوم شرطی کردن اقتصاد و گره زدن اون به برجام بود سوم بی توجهی و بی مهری به سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود چهارم ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت در دو دوره قبل بود پنجم نبود روحیه جهادی و مدیریت جهادی گرفتار شدن مسئولان به روحیه اشرافی گری و روزمرگی بی اعتمادی به ظرفیت‌های داخلی می‌باشد و این انذار رهبر عالیقدر انقلاب به دولتمردان گذشته باید موجب خجالت و سرافکندگی باشد و برای دولتمردان کنونی مسئولیت آفرین و الزام آور باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: باید مسببان وضع موجود پاسخگو باشند هم در مقابل خدا هم در مقابل نبی اکرم اسلام هم در مقابل امام و شهیدان و امیدواریم در همین دنیا زمینه پاسخگوی آنان فراهم شود و حقیقتاً سیاست گذاران وضع موجود باید محاکمه شوند هرکس باعث تضعیف انقلاب و نظام شود با ترامپ هیچ تفاوتی ندارد عجیب همین بانیان وضع موجود با کمال پررویی به جای عذرخواهی به دنبال بازگشت به مقدرات و امور کشور هستند.

صلواتی به حادثه مأمور نیروی انتظامی در شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد حادثه تن بار و تلخ به شهادت رسیدن مأمور نیروی انتظامی به دست ارازل اوباش بودیم ما این اقدام زشت را محکوم می‌کنیم از دولت و مجلس مطالبه می‌کنیم برای اصلاح قانون استفاده از سلاح برای پلیس به وظایف خودشان عمل کنند ما متاسفانه پلیس را خلع سلاح کردیم اختیارات را از او گرفتیم او را محدود کردیم در جامعه اسلامی بایدبرای نیروهای نظامی و انتظامی کشور اقتدار آفرینی کرد کسانی که پلیس را بدون اسلحه نمودند یا او را محدود کردند یا زمینه اقتدار و پلیس را از بین بردند هم باید پاسخگو باشند یکی از دلایل وقوع جرائم خشن همین محدود کردن پلیس و از بین‌بردن اقتدار پلیس است.

وی بیان کرد: آنچه در لبنان در حال وقوع است سعد حریری با خداحافظی خویش از دنیای سیاست به دنبال تضعیف حزب الله و آشوب در لبنان حربه است تا توجه مردم را به سمت خود جلب کنند به دنبال گدایی حمایت‌های خارجی است.

گفتنی است، نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی به یاد شهید بامه از روستای شوتاور برگزار شد.

*******

امام جمعه سوق در خطبه های نماز جمعه این شهر رحلت آیت الله صافی گلپایکانی راتسلیت گفت.
حجت الاسلام کیانی اصل بااشاره به شکست دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران گفت: کارافرینان وتولیدکنندگان ایرانی دردفاع مقدسی دشمن راشکست دادند وانها را وادار به اعتراف نمودند.
وی خطاب به تولیدکنندگان گقت: وفتی رهبرانقلاب بر تولید داخل تاکید وخودراهزینه میکند تولیدگان باید جواب اعتمادرهبری رابراجناس باکیفیت و ارزان دهند.
وی گلایه رهبری ازخودروسازان و لوازم خانگی را خاطرنشان کرد و گفت: باید برای برطرف نمودن دغدغه مردم ورهبرانقلاب اقدام کنند.
امام جمعه سوق بااشاره به سخنان رهبری در زمینه نابسامانی های دهه ۹۰این سخنان را مایه سرافکندگی دولتمردان و مسئولیت افرین برای دولت کنونی دانست.
وی بابرشمردن فضیلت های ماه رجب گفت: این ماه فرصت مناسبی برای امرزش خواهی و استغفار است.
حجت الاسلام کیانی اصل شهادت شهید رنجبراز ماموران نیروی انتظامی فارس بدست اراذل را تسلیت گفت و براصلاح قانون استفاده از سلاح برای امنیت نبروهای انتظامی درمقابل اوباش تاکید کرد.

وی دلایل شکل گیری انقلاب را برای اسلام،برای استقلال ایران، برای خاک ایران و برای عزت و حیثیت برشمرد.
خطیب جمعه سوق با بیان اینکه هرهفته نمازجمعه بایاد یک شهید دیار سوق معطر میشود، یاد شهید نصرت الله ابدار راگرامی داشت و ضمن بیان ویژگی هایش ازشوق رفتن وی به جبهه و رسیدن به هدفش که شهادت بود سخن گفت.

 

**************************************

حجت‌الاسلام امید گنجه در خطبه های نماز جمعه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و ضمن تبریک ایام گفت: در ایام بسیار مهمی هستیم ماه رجب و خدواند به سه ماه تاکید زیادی برای خودسازی و مبارزه با نفس کرده که یکی از آن‌ها ماه رجب است

امام جمعه باشت گفت: دومین مناسبت دهه فجر است جاء الحق و زهق الباطل ان باطل کان زهوقا درود خدا بر امام راحل که آن حضرت را مستضعفان جامعه بیشتر درک می‌کنند قبل از انقلاب در مناطق محروم و مناطق ما امکاناتی نبود که به برکت انقلاب خیلی از امکانات آورده شده و امام خمینی بیش از هر چیز استقلال برای ما آورد.

امام جمعه باشت در ادامه افزود: سومین مناسبت شهادت امام هادی خطیب‌الجنه صاحب دعای جامعه کبیره است در زمان امام هادی خفقان زیادی برای شیعه حاکم شده بود و اگر ارتباطی بود از طریق شبکه وکالت بوده و وجوهات و سوالات و .. از طریق شبکه وکالت بوده است.

حجت الاسلام گنجه به موضوعات روز اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات این روزهای شهرستان باشت دزدی‌های زیادی بوده که در شهرستان صورت گرفته است و بیشتر مراجعات این روزها به دفتر امام جمعه شده افرادی بوده که خانه آن‌ها مورد سرقت قرار گرفته است چرا در دهه فجر باید در یک شب در یک روستا ۳ سرقت اتفاق بیفتد.

وی ضمن تشکر از نیروی های انتظامی که برای امنیت جان می‌دهند گفت: باید مراحل حمل سلاح و استفاده از آن برای پلیس تسهیل شود و شاید این همه مشکلات و دزدی‌ها و… حاصل محدودیت‌هایی بوده که صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام گنجه با یادی از شهید علی‌بینا پورغضنفری گفت: نماز جمعه این هفته به یاد آن شهید بزرگوار اقامه شد شهید در بخشی از وصیت نامه‌اش ذکر کرده: وصیت من این است رهبر انقلاب را تنها نگدارید و روحانیون را الگو و سرمشق خود قرار دهید.

وی در پایان تقدیر و تشکر از اداره برق استان و شهرستان جهت پیگیری برق مصلای باشت کرد که پای کار بودند.

انتهای پیام/

 

 

*****************************************

حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۵ بهمن ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پاتاوه با اشاره به آیات، روایات و احادیث قدسی « جَعَلتُ هذَا الشَّهرَ (رَجَبَ) حَبلاً بَینی و بَینَ عِبادی فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ بِی» ماه رجب را بهار خودسازی و تزکیه و ماه ویژه استغفار دانست و گفت: خداوند متعال فرمودند: «ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده ام، هرکس به آن چنگ زند، به وصال من رسد».

امام جمعه پاتاوه اظهار کرد: در تقدم ملاک ها هیچ ارزش و ملاکی مهم تر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست .

وی به استناد حدیث قدسی دیگری از خداوند متعال، افزود: «ماه رجب، ماه من، بنده، بنده من، و رحمت، رحمت من است؛ هر که در این ماه مرا بخواند، اجابتش کنم و هرکه حاجت آورد، عطایش کنم».

حجت الاسلام سیادت حسن ختام خطبه عبادی را از لسان مبارک نبی مکرم اسلام (ص) و امام معصوم (ع) به پایان رساند و گفت: «در بهشت قصری است که جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمی شوند.

 

 

رجب ماه بزرگی است که خداوند پاداش نیکی ها را در آن دوچندان و گناهان را پاک می کند و هرکه سه روز روزه بدارد، بهشت بر او واجب گردد».

 

 

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به درس های ۲۲ بهمن از لسان امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: وحدت تمام قشرهای ملت، استقامت در مقابل همه قدرت های شرق و غرب، غلبه ایمان بر کفر و غلبه الله بر طاغوت، ثمره خون شهدا، پیروزی بر دشمنان اسلام و همچنین حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از درس های بیست و دوم بهمن است.

وی در توضیح مطلب بالا، اظهار کرد: زیرا حفظ انقلاب از اوجب واجبات بوده و انقلاب اسلامی محصول تلاش عظیم امام (ره) و امت است.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: تولیدکنندگان و کارگران باعث شکست دشمن در جنگ اقتصادی شده اند و فشار حداکثری آنها را با شکست مواجه نموده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه، در بخش دیگری از خطبه سیاسی، رحلت عالم ربانی و مجاهد آیت الله صافی گلپایگانی و سالروز شهادت امام علی النقی علیه السلام را تسلیت گفت و اظهار کرد: آن امام بزرگوار (ع) مظلوم ولی مقتدر و پیروز و همه نقشه های خلفای جائر بنی عباس به ویژه متوکل ملعون را خنثی نموده و اسلام ناب و قرآن را حفظ کرد.

وی در فراز پایانی خطبه ها ضمن قدردانی از حضور سرهنگ تقوی نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان دنا که قبل ازخ طبه ها در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداختند و با استناد به سخن دو معصوم (امام علی و امام صادق علیهم السلام) به موضوع امنیت اشاره و از قوه عدلیه جمهوری اسلامی، ناجا، سربازان گمنام امام زمان عج، سپاه و بسیج خواهان برخورد قاطع با مخلین نظم و امنیت شد.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: بدترین وطن، وطنی است که ساکنانش در آن ایمن نباشند، طبق نص صریح قرآن کریم؛ «دست مرد و زن دزد را به سزای آنچه مرتکب شده اند، به عنوان کیفری از جانب خدا قطع نمایید، سه چیز است که مردم به آنها نیاز دارند؛ امنیت، عدالت و رفاه و بر همین اساس ضمن قدردانی از زحمات شما عزیزان، ما از تامین کنندگان نظم خواهان، برقراری امنیت، مبارزه با فساد، سرقت، توزیع مواد مخدر و قرص های روانگردان و خودروهای قاچاق کش، وجود سلاح های سرد و گرم در دست افراد فاسد که متاسفانه موارد مذکور باعث نا امنی اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده است.

امام جمعه پاتاوه گفت: از همه عزیزانی که شبانه روز در جهت برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند، خواستار برخورد قاطع و لازم با این قبیل نا امنی ها هستم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت