پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 بهمن 1400 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 114256

۱۸۴ هزار کهگیلویه و بویراحمدی دُز سوم واکسن را دریافت کردند/ مردم برای تزریق واکسن اقدام کنند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۱۸۴ هزار نفر دُز سوم واکسن را دریافت کردند.

به گزارش  صدای جنوب  از یاسوج، به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون  ١١١بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۷ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه کرونا ۱۰۵۴ نفر را به کام مرگ کشاند افزود: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد‌های غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی، بازارها  و بانک‌ها خودداری کنند تا از این پیک عبور کنیم.

وی ادامه داد: سفر به روستاها و مراسمات  منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون  از انتشار بیماری، شدت بیماری و مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت رضایت والدین لازم است  واکسیناسیون کودکان ۵ تا ١٢ ساله شروع شود، گفت: کودکان، افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و لازم است از آنها مراقبت بیشتری انجام شود تا مبتلا به این بیماری نشوند .

اما یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به کرونا واکسیناسیون است. در همین خصوص دکتر محمدمهدی بانشی گفت:  تاکنون یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۵۲ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده که یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۴۴۱ دُز آن تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۳۱ هزار و ۲۳۶ نفر دُز اول، ۴۷۶ هزار و ۲۷ نفر دُز دوم و ۱۸۶ هزار و ۴۸۱ نفر دُز سوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۹۹۸ نفر واکسن کرونا دریافت کردند، گفت: در حال حاضر موجودی واکسن بدون پرت استان ۲۲۰ هزار و ۹۸ دُز است که توصیه می کنیم مردم نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

مبتلایان به سویه اُمیکرون در حالی رو به افزایش است که در برخی از مجتمع‌ها و صنوف خبری از رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک نیست و همین بی‌توجهی‌ها سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت