پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 بهمن 1400 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 114834

ابتکاری جالب از آموزش و پرورش دهدشت و منابع طبیعی کهگیلویه/هر دانش آموز دارای یک درخت می شود

دانش آموزان شهرستان کهگیلویه از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه در هفته منابع طبیعی برای حفظ منابع ملی در طرح هر دانش آموز یک درخت با نظارت و همکاری اولیاء خود در این طرح داوطلبانه شرکت و از نهال کاشته شده مراقبت می کنند.

صدای جنوب:

دانش آموزان شهرستان کهگیلویه برای حفظ منابع طبیعی در طرح هر دانش آموز یک درخت با نظارت و همکاری اولیاء خود در این طرح داوطلبانه شرکت و از نهال کاشته شده مراقبت می کنند.

به گزارشروابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه، دانش آموزان شهرستان کهگیلویه از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه در هفته منابع طبیعی برای حفظ منابع ملی در طرح هر دانش آموز یک درخت با نظارت و همکاری اولیاء خود در این طرح داوطلبانه شرکت و از نهال کاشته شده مراقبت می کنند.

محمد آران پور معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش دهدشت ضمن اهمیت جایگاه فرهنگ سازی درخت و درخت کاری گفت:فرهنگ کاشت نهال در کتب درسی و در مدارس آموزش داده می شود و این بیانگر نقش حفظ و احیاء منابع طبیعی را می رساند.

وی در ادامه افزود هر ساله با نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی طرح کاشت نهال به صورت نمادین در این شهرستان جهت تروبج فرهنگ درختکاری با همکاری منابع طبیعی برگزار می گردد که در نوع خود بی نظیر است.

یاسر موسوی نژاد مجری طرح هر دانش آموز یک درخت در خصوص این طرح گفت:در این طرح میخواهیم از ظرفیت های دانش آموزان و اولیاء در جهت فرهنگ حفظ و احیاء منابع طبیعی با کاشت نهال استفاده کنیم.

مسئول برگزاری این طرح در ادامه افزود: برای آغاز این طرح دو مدرسه ابتدایی شاهد پسرانه و فرهنگیان دخترانه دوره دوم به عنوان پایلوت و نمونه انتخاب گردید که از ظرفیت های کادر اجرایی،اولیاء و دانش آموزان این دو دبستان در این طرح استفاده خواهیم کرد.

موسوی نژاد زمان برگزاری این طرح را هفته درختکاری عنوان کرد و گفت؛با هماهنگی های صورت گرفته بین آموزش و پرورش دهدشت و اداره منابع طبیعی شهرستان مقرر گردید که این طرح در هفته درختکاری که از ۱۵  تا ۲۲ اسفندماه انجام گیرد.

موسوی نژاد با بیان اینکه در این طرح هر درخت یک شناسنامه دارد تشریح کرد: نام و نام خانوادگی دانش آموزان بر روی برچسب نهال ها حک می گردد و با همکاری اولیاء مراحل کاشت و مراقبت را آموزش می بینند.

پیوسته گر رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر از آموزش و پرورش در خصوص این طرح گفت: در این طرح که با همکاری آموزش و پرورش صورت می گیرد کاشت نهال درخت های جنگلی مثل بلوط،کنار،بن و بنیو..را در هفته درخت کاری که از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه داریم.

رئیس منابع طبیعی شهرستان از ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان جهت مراحل کاشت و نگهداری درختان گفت : در این هفته به دانش آموزانی که در طرح کاشت نهال شرکت کنند آموزش های لازم جهت کاشت صحیح و اصولی نهال و نحوه مراقبت از درختان را ارائه خواهیم داد.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جلسه افزود:فضای کافی جهت کاشت نهال را دراختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار خواهیم داد که هر دانش آموز در شهرستان کهگیلویه بتواند درختی به نام خود بکارد.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت