پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اسفند 1400 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 115265

عملکرد درخشان مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه در یکسال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه عملکرد این مدیریت را در بازه زمانی بهمن ۹۹ الی بهمن ۱۴٠٠  بیان کرد.

صدای جنوب:

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه عملکرد این مدیریت را در یکسال گذشته  بیان کرد.

حکمت الله نریمانی در ابتدا با اشاره به فرامین  مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین اظهارداشت: عملکرد درخشان نظام مقدس اسلامی در حوزه کشاورزی باید همواره بیان شود تا مردم در جریان کامل این پیشرفت ها و خدمات قرار گیرند.

نریمانی بابیان اینکه خوشبختانه همه در مجموعه جهاد کشاورزی پای کار هستند تاکید کرد: خدمات جهاد کشاورزی برای مردم در دورافتاده ترین مناطق شهرستان توسط کارشناسان پهنه انجام می شود و امروز جامعه هدف با امیدواری به اینده می نگرد.

وی بااشاره به عملکرد یکساله اداره تولیدات گیاهی از بهمن ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ گفت: ۱۳۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم شامل ارقام چمران، سیروان، کوهدشت، دهدشت، کریم، افتاب و ساورز توزیع شد.

نریمانی ادامه داد: در همین بازه زمانی ۸هزارتن انواع کودشیمیایی  و ۳۵هزار اصله انواع نهال نیز در اختیار کشاورزان و باغدارن قرار گرفته است.

وی به رشد چشمگیر کاشت کلزا نیژ اشاره کرد و گفت: این رقم به ۶۵۰هکتار افزایش پیداکرده است.

نریمانی افزود: برای نخستین بار ۶۲هکتار گیاه روغنی کاملینا در کهگیلویه کشت گردید.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه اجرای طرح جهش در شهرستان را یاداورشد و گفت: بیش از ۱٠ هزار هکتار معادل ۳۱درصد کل سهمیه استان طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه اجرا گردیده است که در سال های آینده این میزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی بااشاره به خشکسالی های شدید در سالیان اخیر نیزاظهارداشت: ۱۲هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.

وی راه اندازی شبکه مراقبت و پیش آگاهی برای مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز با حضور سه کارشناس گیاه پزشکی، تولید بیش از نیم میلیون اصله انواع نهال درنهالستان شهرستان واقع در روستای سمغان، پرداخت تسهیلات به کشاورزان متقاضی کشت گیاهان دارویی در سطح معادل ۳۰ هکتار، انجام مقدمات کار برای اجرای پروژه اراضی شیبدار دیم در مناطق مستعد با شناسایی و تهیه نقشه درسطحی معادل ۲۸۰ هکتار اراضی زراعی واستعدادیابی در سطح ۲۷۰۰هکتار ملی و زراعی، همچنین واگذاری ادوات کشاورزی، انواع تراکتور ۶۴ دستگاه، دنباله بندها ۱۰۰ دستگاه، کمباین غلات دو دستگاه و کمباین شالیکوبی یک دستگاه، معرفی متقاضیان احداث گلخانه کوچک مقیاس به تعداد ۱۰ مورد و گلخانه مکانیزه یک مورد با اشتغال ۴۵ نفر را از دیگر عملکردهای اداره تولیدات گیاهی این مدیریت برشمرد.

حکمت الله نریمانی به عملکرد امور اراضی نیز پرداخت و گفت: نود درصد قریه ها توسط گروه کاداستر و حدنگاری نقشه برداری شده است.

وی افزود:جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، نظارت بر طرح های تبصره  یک ماده یک و تبصره ۴،نظارت برطرح های واگذاری ماده ۳۱-۳۲،قانون تعیین تکلیف ۶۵پرونده، نظارت بر طرح های واگذاری باغات وهمچنین اصلاح نسق های زارعین و ارسال به شورای اصلاحات اراضی از مهمترین عملکرد امور اراضی شهرستان کهگیلویه می باشد.

نریمانی ادامه داد: حوزه چاروسا،دیشموک و دژکوه دارای اراضی اشکوب هست که سازمان نقشه برداری از نقشه برداری آنها امتناع می‌کرد، با تلاش فراوان تمامی اراضی نقشه‌برداری و جهت تعیین و تکلیف تا سال آینده به کمیسیون ماده ۵۴ ارجاع داده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه یادآوری کرد: با تفاهم نامه سازمان های نظام مهندسی و امور اراضی تمامی پرونده ها اعم از واگذاری ها، تغییر کاربری ها بر عهده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشد و نظارت بر عهده امور اراضی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه همچنین با اشاره به فعالیت چشمگیر اداره ترویج و اموزش شهرستان نیز گفت: ایجاد و راه اندازی سایتهای الگویی و طرح کانون یادگیری، ایجاد باغچه های سلامت خانگی و توزیع بذر و آموزش رایگان، ایجاد مزارع نمایشی و توزیع بذر رایگان و همچنین ایجاد مزارع تحقیقاتی از جمله این موارد میباشد.


وی آموزش‌های مهارتی در زمینه‌های دام، زراعت، باغبانی،وحفظ نباتات-آموزش های ترویجی یک روزه،بیمه کردن مددکاران ترویجی و آموزش زنان روستایی و عشایری و ایجاد سایتهای باغچه های خانگی سبزی کاری و سایت زنبورداری را از دیگر شاخصه های عملکرد اداره ترویج و آموزش شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.

حکمت الله نریمانی توزیع بذر رایگان قارچ خوراکی جهت ایجاد اشتغال و توانمندی زنان روستایی، انتخاب نمونه های روستایی و عشایری در سطح استان و شهرستان و همچنین ساماندهی طرح نظام نوین ترویج در قالب پهنه بندی مراکز را گام های مهم اداره ترویج و آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در زمینه تولیدات دامی نیز گفت: میزان تولید مرغ در مرغداری ها ۴۰۰۴تن، میزان تولید مرغ در مرغداری ها را نیز ۳۶۰تن عنوان کرد.
نریمانی تصریح کرد: گوشت شترمرغ و بلدرچین نیز در شهرستان تولید میشود که بازار مناسبی دارد.
وی ادامه داد: درراستای حمایت از کشاورزان امسال نیز سویا، ذرت، سبوس، کنسانتره و جو نیز با رشد چشمگیری توزیع شد.


نریمانی معرفی طرح های مرغداری ها جهت دریافت تسهیلات سرمایه درگردش و معرفی دامداران برای دریافت دامدار کارت را ازدیگر خدمات اداره بهبود تولیدات دامی ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خاطرنشان کرد: درحوزه فنی و زیربنایی نیز نیز اقدامات زیادی درسال جازی انجام شده است.
وی افزود: عملیات سدخاکی شهیددلنسب کوهبرد ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نریمانی تاکیدکرد: درسال جاری در سطح ۳۴ هکتار از اراضی شهرستان، سیستم ابیاری نوین اجراشد.


حکمت نریمانی پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی، تعمیر و نگهداری پمپاژهای عمومی، نظارت و بازدید مداوم از پروژه های عمرانی سنوات قبل را ازدیگر تلاش های همکاران در اداره فنی و زیربنایی عنوان کرد.

نریمانی در پایان بااشاره به نقش مهم جهاد کشاورزی در تنظیم بازار گفت: بازرسان جهاد کشاورزی بصورت مداوم بربازار نظارت و بامتخلفان برخورد خواهند کرد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت