پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اسفند 1400 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 115498

کشور جمهوری اسلامی ایران هرگز خواستار جنگ افروزی از ناحیه کشوری به کشور دیگر نبوده است/تکیه کردن به اروپایی ها و آمریکا تکیه بر باد است/جنگ محکوم است و پیامدهایش ویرانی است

صدای جنوب؛ یادداشت به قلم حسین حیدری کارشناس ارشد حقوق بین الملل بنام دادگر بی همتا کشور جمهوری اسلامی ایران هرگز خواستار جنگ افروزی از ناحیه کشوری به کشور دیگر نبوده و حملات جنگی کشور روسیه را به مردم اوکراین محکوم، در عرف بین الملل جنایت جنگی قلمداد می‌گردد. از آنجائیکه قرن هاست آمریکای جنایت […]

صدای جنوب؛

یادداشت به قلم حسین حیدری کارشناس ارشد حقوق بین الملل

بنام دادگر بی همتا

کشور جمهوری اسلامی ایران هرگز خواستار جنگ افروزی از ناحیه کشوری به کشور دیگر نبوده و حملات جنگی کشور روسیه را به مردم اوکراین محکوم، در عرف بین الملل جنایت جنگی قلمداد می‌گردد.

از آنجائیکه قرن هاست آمریکای جنایت کار در منطقه و مرز کشورها با ایجاد اعضای ناتو به دنبال تنش بوده، دخالت های تنش زا و مخاصمه آمیز غربی ها و آمریکا را در مرزهای کشورها و پایگاه های نظامی اش را در ژاپن از جنگ جهانی دوم همچنین تحریک های همپیمانان اروپایی اش را با عضویت اکراین به ناتو محکوم مینماید.

تکیه کردن به اروپایی ها و آمریکا تکیه بر باد است(مصر، اوکراین، لیبی، عراق، افغانستان حکومت سلطنتی محمدرضا شاه ایران قبل از انقلاب) هرگز فارغ از سیاست های تفرقه برانگیز روسها فراموش نکنیم در تحریم و فشارهای حداکثری آمریکایی ها و حمایت زالو صفتان بریتانیایی و آلمان، تنها روسیه بودکه با وتو کردن قطعنامه های استعماری توانست به ملت ایران کمک شایانانی نماید و اسیر انشقاق سیاست های زشت آمریکایی ها نگردید.

آمریکا و انگلیس و آلمان حقوق معاهدات و حقوق دریاها را نادیده گرفتند و از معاهده بین المللی بر خلاف کنوانسیون های برجام خارج گردید و فشارهای تاریخ اقتصادی را بر مردم شریف ایران متحمل نمود.

آیا با فشار به روسیه دنبال تاسیس نازیسم اند؟ تاریخ را به فراموشی نخواهیم سپرد که آمریکا، آلمان، بریتانیا با ایجاد دادگاه های سمبلیک و نمادین افرادی را که دشمن می پنداشتند به قتل و عام رساندند.

تاریخ تاسیس داعش که توسط آمریکا و انگلیس و هم پیمانانشان بود و تنها کشوری که پابه پای فرمانده مقاومت(سردار شهید حاج قاسم) در ۵۰۰ کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی با تمام توان جنگیدو نسل داعش را ازبین بردبا کمک همین کشور روسیه به فرماندهی پوتین بود(دخالت های آمریکا در مرز کشور ایران مشهود بود) و گرنه ایران مان همانند سوریه به خرابه هایی تبدیل شده بود. آگاهانه تصمیم بگیریم و عقاید خودرا تبیین نماییم.

نه اینکه از حمله به اوکراین خوشحال شدیم، نه!..
خوشحالی ما بابت غنیمت عینیت دوباره سخنان رهبری است و اینکه چطور با تمام سختی های ایجادی چه از طرف غربی ها و آمریکای جنایتکار و خونخوار و چه از طرف عده‌ای واداده که آب خوردن ما را به آنها وابسته می دانستند! به غرب و آمریکا اعتماد نکرد و عاقبت اعتماد کننده را پیش بینی کرد و این پیش بینی بار دیگر برای همه اثبات و محرز گردید.

جنگ محکوم است و پیامدهایش ویرانی است مطابق با کلام زیبای مولای متقیان علی علیه السلام؛ کسی که به کار عده ای راضی باشد مانند کسی است که با آن‌ها در آن کار شرکت داشته است و کسی که در کار باطنی وارد شود… گناه دارد گناه عمل به آن کار و گناه رضایت به آن..

حیدری کارشناس ارشد حقوق بین الملل

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت