پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اسفند 1400 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 115541

سند تحول نماز در استان رونمایی شد

سند تحول نماز با هدف راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در استان کهگیلویه وبویراحمد رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این سند به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، آیت اله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، دکترسیدعلی احمدزاده استاندار و اعضای ستاد اقامه نماز استان حضور داشتند.
سند تحول نماز که در همه استان های کشور رونمایی می شود، کهگیلویه وبویراحمد نخستین استان کشور است که این سند را رونمایی کرد.
در این سند افق ها و چشم اندازهای پیش رو در حوزه نماز در استان را تا ۲۰ سال آینده مشخص می کند و یک نقطه آغاز برای ایجاد تحول در فریضه اقامه نماز است.  
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین رونمایی از این سند با اشاره به اهمیت نماز  از منظر دین و آثار مثبت آن در زندگی انسان، گفت: اقامه نماز یکی از مهمترین ویژگی ها و مشخصه های حکومت الهی و توحیدی و عامل جاودانگی بشریت است. 
سیدعلی احمدزاده، نماز را بهترین عامل در تقویت سلامت جامعه بشری و بازدارندگی در انحرافات دانست و تاکید کرد: مدیران اجرایی در جامعه اسلامی علاوه بر مقید بودن به اقامه نماز باید از مروجان آن نیز باشند. 
استاندار با بیان اینکه از مصادیق حکومت توحیدی برپا داشتن فریضه مهم نماز است، اظهار داشت: لازم است که اقامه نماز رکن تمامی کارها و فعالیت های مدیران اجرایی در جامعه اسلامی باشد زیرا از فریضه نماز به عنوان ستون دین یاد شده است. 
دکتر احمدزاده بر اجرای سند تحول نماز در استان تاکید کرد و گفت: همه موظفیم در هر شرایط ، جایگاه و موقعیتی که هستیم برای اجرای کامل این سند مهم و تحول آفرین، تلاش کنیم و آن را تکلیف و وظیفه مهم و الهی خود بدانیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تلاش کنیم عملکرد دستگاه های اجرایی استان در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز روند رضایت بخش و مطلوبی پیدا کند. 
سید جواد هاشمی مهر اظهار داشت: این وضعیت برای استانی که مردم آن صددرصد شیعه بوده و همواره نیز حضور گسترده ای در عرصه های مذهبی از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس داشته اند باید مطلوب باشد. 
وی افزود: هر چند شرایط کرونایی ۲ سال اخیر تا حدودی در کمرنگ شدن اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی استان تأثیر داشته است اما ترویج فرهنگ اقامه نماز امری همیشگی است.  
هاشمی مهر تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان هر چه سریعتر در  سامانه ملی «سجاده» برای بیان عملکرد و فعالیت های خود در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز نام نویسی کنند. 
وی ابراز داشت: همزمان با فریضه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ادارات و دستگاه های اجرایی نباید هیچ نشست و جلسه ای برگزار شود.

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت