پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1400 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 115664

رفع تصرف ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد: با همکاری دستگاه قضایی، ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در استان رفع تصرف شد.

به گزارش صدای جنوب  سرپرست حفاظت محیط زیست این استان گفت: خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا دریافت شد که مأموران یگان حفاظت ضمن حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.
اسلام جاودان خرد افزود: بررسی‌های میدانی و کارشناسی نشان می‌داد که حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی منابع ملی توسط افراد سود جو تصرف و بادام کاری شده است.
جاودان خرد با بیان اینکه مأموران پس از هماهنگی قضائی، نسبت به رفع تصرف از اراضی مذکور اقدام کردند، اضافه کرد: با شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی، یگان حفاظت در شهرستان‌ها اقدام به گشت زنی مرتب و مراقبت‌های منظم و دوره‌ای را در مناطق مختلف انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: محیط زیست در برخورد با سود جویان مطابق قانون عمل خواهند کرد.
سرپرست محیط زیست استان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش از عوامل مهم در پاسداشت عرصه‌های منابع ملی به شمار می‌روند، گفت: معتقدیم تنها راه حفاظت و صیانت از امانت نسل‌های آتی، فرهنگ سازی بوده و استفاده از قوه قهریه آخرین راه در برخورد با متخلفین محسوب می‌شود.
وی با تقدیر از همراهی و همکاری خوب مراجع قضائی و انتظامی با محیط زیست استان، بیان کرد: با توجه به سیاست این اداره کل در حفاظت مشارکتی، معتقدیم مردم در حراست از منابع ملی نقش بسیار مهمی دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت