پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1400 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 116288

۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳ طرح گردشگری شهرستان بویراحمد اختصاص یافت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳ طرح گردشگری در در روستای دهنو شهرستان بویراحمد این استان اختصاص یافت

سعید طالبی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این سه طرح بزرگ گردشگری با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روستای هدف گردشگری دهنو شهرستان بویراحمد ایجادشده است.

وی افزود: ۲ طرح از این پروژه‌ها جهت استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک عامل معرفی‌شده و یکی دیگر از این طرح‌ها به کمیته فنی اشتغال روستایی معرفی‌شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها شاهد رونق صنعت گردشگری همراه با اشتغال‌زایی برای مردم در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد خواهیم بود.

طالبی پور ابراز داشت: دولت با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کرده و باید سرمایه‌گذاران از فرصت‌های به وجود آمده در راستای تکمیل پروژه‌های خود به‌خوبی استفاده کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت