پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1400 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 116331

آیا محرومیت از دیشموک رخت می بندد!؟

واکنش ها به کلیپ تاثیر گذار گریه استاندار در رودسمه دیشموک همچنان ادامه دارد، حالا پس از تماس تلفنی معاون سازمان برنامه وبودجه کشور بااستاندار در زمینه رفع مشکلات بخش دیشموک، استاندار معاون اقتصادی خود همراه با برخی مدیران کل را رهسپار دیشموک کرد تا مشکلات و نیازمندی های مردم این منطقه کارشناسی و اولویت بندی شود.

صدای جنوب: 

واکنش ها به کلیپ تاثیر گذار گریه استاندار در رودسمه دیشموک همچنان ادامه دارد، حالا پس از تماس تلفنی معاون سازمان برنامه وبودجه کشور بااستاندار در زمینه رفع مشکلات بخش دیشموک، استاندار معاون اقتصادی خود همراه با برخی مدیران کل را رهسپار دیشموک کرد تا مشکلات و نیازمندی های مردم این منطقه کارشناسی و اولویت بندی شود.

به گزارش صدای جنوب، جلسه جمع بندی سفر معاون اقتصادی استاندار و هیات همراه به دیشموک باحضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
در این نشست که عزم همه مسئولان برای ریشه کنی محرومیت از بخش دیشموک نمایان بود صفا حبیبی گفت: سن خودکشی در این بخش به دوازده سال رسیده است و باید فکری اساسی شود.
بخشدار دیشموک ادامه داد؛: کانون پرورش فکزی کودکان در مناطق مختلف دیشموک راه اندازی و مشکلات جامعه هدف بررسی گردد.
وی ادامه داد: در بحث راه اندازی اورژانس اجتماعی توجه به فرزندان بومی دبشموک ضروری است ولی متاسفانه تاکنون کمکی نشده و جوانان دیشموک در این ازمون نادیده گرفته شدند.
بزرگ نمایی خودکشی ها در دیشموک توسط اصحاب رسانه موضوع دیگری بود که حبیبی متذکر شد.
وی به مشکلات بیماران دیالیزی نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه دیالیز در دیشموک و چاروسا راه اندازی شود.
بخشدار دیشموک پروژه یک هزار هکتاری پمپاژ رود سمه را زمینه تحول اساسی این مناطق بیان کرد.
*
در ادامه فرماندار کهگیلویه گفت: گریه استاندار دررودسمه مشکلات این منطقه را به شکلی مناسب در سطح کشور بازتاب داد.
سید عبدالعزیز موسوی افزود: نیازاست همه دستگاه ها اواویت سنجی کنند و برای برطرف کردن مشکلات گام بردارند.
*
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان نیز گفت: از هفت فروردین گروه جهادی ۲۰۰نفره در مناطق محروم دیشموک مستقر و در زمینه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ارائه اموزش های مختلف برنامه ریزی می کنند.
صالحی خاطرنشان کرد: درروستاهایی که روحانی مستقر و به مردم مشاوره داده شد خوشبختانه شاهد کاهش اسیب های اجتماعی هستبم.
*
مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: ما باید برای رفع مشکلات ظرفیت شناسی کنیم و مناطقی که کمتربرخوردار هست شناسایی و برنامه های خود را عملیاتی نماییم.

اریا گفت: اداره بهزیستی برای کاهش اسیب های اجتماعی اموژشی رایگان دوره های مختلف کاربردی را برگزار می کند.
آریا در پاسخ به بخشدار دیشموک تاکیدکرد: نیروهای بومی در امتحان اورژانس اجتماعی ناموفق بودند ولی در سال آینده دردیشموک این ازمون برگزار میشود.
وی گفت: مرکزمشاوره در دیشموک تاسیس و درروستاها هم به شکل سیار خدمات رسانی می کند.
ازمایش ژنتیک رایگان برای مادران باردار،مسکن معلولان و اشتعالزایی نیز از دیگر مواردی بود که مدیرکل تازه نفس بهزیستی استان بیان کرد.

*

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان هم اظهارداشت: منابع سرمایه گذاری اشتغال زا بسیار خوبی در بخش دیشموک وجود دارد که با تعامل و برنامه ریزی میتوان کمک شایانی دراثربخشی موضوع اشتغال به وجودآورد.

حمیدرضا واعظی زاده گفت:  باتوجه به بافت و وضعیت منطقه دیشموک با شناسایی فرصتهای جدید شغلی ، زمینه ساز توسعه اشتغال در این بخش می شود  میتوان فرصت های زیاد شغلی در حوزه کشاورزی و دامپروری  ایجاد و اشتغال پایدار بوجود اوریم.

*
در ادامه نوبت به مدیر کل صندوق کارافرینی امید  رسید که این روزها خوشبختانه بابرنامه ریزی اصولی موفقیت های زیادی را درزمینه اشتغالزایی جوانان رقم زده است.
کاظم حاجی پور گفت: پهنه بندی روستاهاباشاخص های مشخص تشکیل ودستگاه های اجرایی فعالیت خود را اغاز نمایند.
این مسئول خاطرنشان کرد:ازظرفیت مردم. و سازمان های مردم نهاد نیز باید استفاده شود.

حاجی پور افزود: کمیته های کسب وکارکوچک در روستاهاتشکیل و نقشه تولید درانها تشکیل شود.

این مسئول امادگی خود رابرای تعامل باسایر دستگاه ها اعلام نمود.
*

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز گفت: تیم کامل این مدیریت در دیشموک مستقر و درحوزه کشاورزی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را عملیاتی می کند.
نریمانی ظرفیت حوزه کشاورزی در بخش دیشموک را مناسب خواند و به ارائه خدمات این اداره در این بخش پرداخت.
*
مدیرکل کمیته امداد استان نیز گفت: برنامه های متنوعی در جهت توانمندسازی مردم توسط این نهاد تاکنون در دیشموک اجرا شده است.
مبشری گفت: دیشموک دارای زمین های مرغوب کشاورزی است اما اب ندارند.
وی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۵ شغل ایجادکردیم،خاطرنشان کرد:سیصد شغل دیگر در سال اینده متعهد شده ایم.
وی  با اشاره به رویه غلط گذشته، افزود: تا چه وقت باید به دیشموک سفرکنیم و کارت بدهیم و بسته غذایی توزیع کنیم؟
این مدیر تاکید کرد: باید به فکر اشتغال پایدار باشیم.
مبشری تصریح کرد: درامد کافی نیست و زنجیره اشتغال ناقص است و برنامه ریزی خوبی انجام نشده، باید توانمندیها کارشناسی شود تا نتیجه مورد دلخواه کسب گردد.

*
صادقی رییس بانک رفاه کهگیلویه نیز گفت: ترسیم مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت در دیشموک ضروری است.
وی به مشکلات مردم بخش دیشموک در مراجعه به بانک ها اشاره کرد و گفت:امور مردم به بانک هایی واگذار شود که در این بخش شعبه دارند.
صادقی پرداخت وام های خرد را اشتباه خواند وگفت: چنین وام هایی فقط مردم رابدهکار می کند.
*
مدیر امور عشایر کهگیلویه نیز تاکید کرد: همه مسئولان مشکلات را می دانند اما باید دستور کار برای اقدام جهادی در بخش دیشموک ارائه شود.
پاکباز گفت: اداره امور عشایر کهگیلویه در این زمینه اماده همکاری همه جانبه است.

*
مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهارداشت: در همه حوزه ها  برای پیگیری مشکلات بخش دیشموک باید وارد شویم.
نادیا صداقت گفت: ترک تحصیل دختران و نبود مدرسه معضل اساسی است و مسئولان باید درعملیات اجرایی و تصویب اعتبارات جهت بهره برداری از خوابگاه دانش اموزی دیشموک اقدام نمایند.

*

فرماندار کهگیلویه نیز در سخنانی متفاوت گفت: مشکل اصلی و فوری مردم دیشموک وضعیت معیشت انهاست و قبل از هرکاری باید در زمینه سفره مردم کاری کرد.
موسوی ادامه داد: مردم در نیازهای اولیه زندگی مشکل دارند، سفره انها خالی است و نیازهای ضروری مردم در هربرنامه ریزی دیده شود.

موسوی تاکید کرد:نهادهای حمایتی چتر حمایت خود را گسترده کنند و سایر نهادها مثل راهداری و بنیاد مسکن و راه وشهرسازی قطعا پای کارخواهند امد.
*
معاون اقتصادی استاندار در جمع بندی جلسه گفت: اکتفا به دانسته های شفایی، علمی ومنطقی نیست وباید معضلات راشناسایی و ظرفیت سنجی کنیم.
احسان عسکری گفت: اعنبارات دیشموک در کهگیلویه تصویب شده و اگر در سالیان گذشته نقدی هست این نقد به برنامه ریزی مسئولان و اختصاص اعتبار نامتوازن بوده است.
وی احصای ابعاد فرهنگی و اقتصادی در دیشموک را نیازمند همت همگانی برشمرد و گفت: همه باید جهادی پای کاربیایند.
عسکری تاکید کرد:درحوزه اقتصاد دوگروه با محوریت اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی در قالب ادارات بهزیستی، کمیته امداد،جهاد کشاورزی،کارافرینی امید و امورعشایر تشکیل شود.
وی ارائه گزارش های کارشناسی برای اقدام عملی را در فرصت بیست روزه عنوان کرد و گفت: انشاءالله در سال آینده شاهد اقدام اساسی در رفع مشکلات دیشموک و ۷۵ روستای این بخش  باشیم.
معاون استاندار احداث پل رودسمه و پروژه هزار هکتاری را دو طرح اساسی و تحول افرین خواند.
وی نقش افرینی رسانه ها را دلگرم کننده بیان کرد و بر هم افزایی ادارات، پرهیز از موازی کاری و توجه به نقش دهیاری ها تاکید کرد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت