پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 فروردین 1401 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 118133

آیین تکریم و معارفه شهردار دهدشت برگزار شد

صبح امروز شهردار جدید دهدشت با حضور مسئولان استانی وشهرستانی معارفه شد.

صدای جنوب:

ظهر امروز ۲۲فروردین ۱۴۰۱ وبا حضور معاونت عمرانی استاندار ،مدیر کل امور شهری وشهرداری های استان ،فرماندار و برخی از اعضای شورای اداری و تامین و با حضور رسانه ها  شهردار جدید دهدشت معارفه شد.

به گزارش صدای جنوب،  در ابتدا سید آیت الله تقوی سرپرست شهرداری گفت : دهدشت شهر قدیمی است که مشکلات فراوانی دارد و نقشه فعلی از سال ۶۱ تا الان تغییر نکرد و همین رشد منفی شهری دلیل بر آن است.

وی گفت : از زحمات معاونت عمرانی و مدیر کل امور شهری استانداری تشکر میکنم و جدا شورای شهر دهدشت باید حواشی را کنار گذاشته و با همکاری شورای اداری و امام جمعه به شهردار کمک کرده و مشکلات را حل کنند.

تقوی گفت : ساماندهی نیروی های شهرداری از مشکلات جدی شهرداری است و باید با کوشش مضاعف مشکلات را حل کنیم.

محمد آرانپور رئیس شورای شهر گفت : دهدشت در سال ۱۳۰۴ آغاز و در سال ۱۳۴۳ شهرداری تاسیس و قریب ۱۲۰۰ مترمربع وسعت و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که متاسفانه سالهاست بدون توسعه شهری پیشرفتی حاصل نشد و حتی مهاجرت از دهدشت تشدید شد که با طرح جامع دهدشت بعد ۳۰ سال تایید و انشالله شاهد و ترقی شهر خواهیم بود.

وی افزود : در ۱۷۸ هکتاری که به وسعت شهر افزوده خواهد شد قریب دو هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد و افرودن مسکن مهر و حوزه سمغان پیشرفت تسریع خواهد شد.

آرانپور ضمن تقدیر از معاونت عمرانی و سرپرستان و شهردار سابق  گفت : در بحث کمربندی سوم انتظار داریم رضایت مالکین جلب شده و حمایت از کهن شهر دهدشت توسعه شهر و در پی ان ابادانی صورت گیرد‌.

وی در پایان به شهردار جدید گفت : باعث وفاق شورا و شهرداری باشید و به حاشیه ها خاتمه داده و همدلی را در مجموعه شهرداری با ساماندهی نیروی انسانی ایجاد کنید.

حجت السلام وحدانی امام جمعه دهدشت گفت : خدمات نظام اسلامی در کشور بی نظیر بود و در دو سالی که در دهدشت هستم در دهدشت تلاشی صورت نگرفته و مدیریت شهری که در واقع شهردار همه معضلات و مشکلات و با اختیارات زیاد است و کار خاصی صورت نگرفت.

وحدانی گفت : ۲۰۰ نیروی انسانی شهرداری باید ساماندهی شوند و شهرداری دهدشت و شهردار باید با شجاعت مشکلات را حل کند و با توجه به عدم داشتن منابع پایدار و نداشتن استقلال مالی باید در جهت حل این مشکل تلاش کند.

امام جمعه گفت : المان ها شهری هویت بومی ندارند و از شهردار جدید میخواهم در حوزه مبلمان شهری معماری ایرانی و اسلامی مد نظر قرار داده و امکانات رفاهی و فضای سبز دهدشت پارک ها همچنین طرح باز آفرینی به مانند سایر شهرها جدی گرفته شده و حل شوند.

وی گفت : برخی کارها در سطح شهر زیبنده شهر نیست و بدانید شهروندان در مشکلات نقشی ندارند و باید شورا و شهرداری در جهت آموزش شهروندان تلاش کنند.

امام جمعه با تقدیر از سرپرستان شهرداری گفت : از احسان تابش نژاد شهردار سابق که تلاش فروان کرده و شبانه روز کار کرده و با مشی تدین و دلسوزی و رایزنی فراوان برای شهر کار کرده تشکر میکنم و ضمن تبربک به شهردار جدید از همه درخواست میکنم برای هفت گنبد کاری شایسته انجام دهیم.

وی در پایان گفت : از زحمات و حمایت های معاونت عمرانی استاندار و مدیر کل امور شهری برای نگاه ویژه به دهدشت تشکر میکنم.

سید عبدالعزیز موسوی اصل فرماندار دهدشت با نگرانی شدید از کاهش شدید باران گفت : امسال جز شهرستان ها دچار خشکسالی خواهیم بود و با توجه به اینکه شهرستان یکی از بزرگترین شهرستان های تولید گندم است و با تولید ۵۷ درصد رتبه اول استان بودیم.

فرماندار کهگیلویه افزود : موضوع آب یکی از چالش مهم کشور است و قطعا شهرداری باید به این مورد ویژه بپردازد و موضوع پارک ها و فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تصریح کرد ؛ ۲۰۰حلقه چاه غیر مجاز در شهر دهدشت داریم و لازم است شهرداری در این مورد برنامه داشته و با توجه به مشکلات فراوان شهر امیدی به حل انها ندارم.

موسوی اصل با تاکید بر داشتن درآمد پایدار گفت : از شهردار سابق و سرپرستان شهرداری تشکر میکنم و تلاش کنیم از سرمایه های انسانی شهرمان برای حل مشکلات استفاده کنیم.
وی در پایان گفت : شهردار جدید انسانی سلیم النفس است و قطعا میتواند به شهر کمک کند و وظیفه همه ما خدمت به مردم است و جز این شانی نداریم.

به گزارش”صبح خرد”، احسان تابش نژاد شهردار سابق دهدشت گفت : شورای امین دوره پنجم مدیریت شهر دهدشت در یکسال به من واگذار کرده و خارج از نگاه سیاسی با همکاری شورای شهر و همراهی ویژه مدیر کل شهرداری ها شهر را مدیریت کردیم.

وی با تقدیر از تک تک اعضای شورای شهر پنجم با نام بردن از اسامی آنها گفت : در شرایط حاد کرونا و توجه دولت به کنترل بیماری و عقب ماندگی حقوق کارکنان شهرداری مشکلاتی بود که وجود داشت و با کمک مهندس برخه شهردار قبلی و مدیر کل امور شهرداری ها گره های زیادی باز کردیم.

تابش نژاد با تقدیر از اصحاب رسانه افزود : راه اندازی کارخانه آسفالت ،ساماندهی ورودی های شهر ،روشنایی معابر ،اورهال کردن ماشین آلات شهرداری،۵هزار مترمربع سنگ فرش،جذب کمک الایندگی ها برای اولین بار و احداث سه پارک محلی از مهمترین اقدامات ما بود.

وی در پایان گفت : تقابل ها را کنار بگذاریم و شورای اقلیت و اکثریت نمیتواند به شهر کمک‌کند و به عنوان یک شهروند با تمام ظرفیت به شهردار جدید کمک خواهم کرد.

کیومرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار با تقدیر از همه عوامل گفت : به دو دلیل به دهدشت آمدم یکی پروژه مهم طریق الطیب و دوم علاقه دارم دهدشت به عنوان یکی از شهرهای مهم استان مورد توجه جدی قرار بگیرد‌

وی افزود : استان با توجه با دارا بودن جمعیت بالاترین امار شهید ، تاریخ طاعوت ستیزی و تاریخ کهن و سابقه دینی شایسته خدمت فراوانی است.

حاجی زاده تصریح کرد ؛ تمام خدمات در استان در چهل سال اخیر بود ولی محرومیت در استان زیاد و وطیفه ما را سنگین میکند.

معاون عمرانی استاندار گفت : مسئولیت در نظام اسلامی نعمت است و باید از آن باید به درستی در جهت خدمت به مردم استفاده کرده و نام نیک بزرگترین ثروتی است که می ماند.

حاجی زاده تصریح کرد : سد تند سرخ ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۶۰ درصد اب ان در استان استفاده میشود و همچنین احداث سد آبریز میتواند دشت های خشک منطقه را سیراب میکند.

حاجی زاده گفت : خدمات شهرداران سابق قابل تقدیر است و طرح جامع شهری دهدشت تصویب و تایید که ظرفیت بزرگی برای شهردار جدید ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت : استحقاق دهدشت خیلی بیشتر از کارهای است که انجام گرفته و در موضوع ورودی ها و سایر موارد بحث معارضین مشکل جدی است که باید حل شود.

حاجی زاده در پایان با تقدیر از زحمات نماینده کهگیلویه به جهت همراهی برای حل مشکلات پروژه ها و تایید حکم شهردار جدید  گفت : از حجت السلام موحد به جهت همه همراهی ها و تلاش تشکر میکنم و لازم است در شهرداری استان  درامد پایدار ایجاد شود و تلاش کنید از ظرفیت های شهر برای حل مشکل شهروندان استفاده شود .

نکویی زاد نیز گفت : دهدشت بیشتر از هر زمانی به اتحاد و همدلی همه ما نیازمند است و باید دست در دست هم دهیم و برای ابادانی و توسعه شهری که همه ما به آن علاقه و دلبستگی داریم بکوشیم و در این راه باور دارم که کار بسیار سخت و دشوار اما شدنی است ؛ باید با اتحاد و همدلی شورای شهر و شهرداری ،استفاده از ظرفیت شورای اداری و تامین نسبت به حل مشکلات دهدشت بکوشیم چرا که همگان میدانیم چقدر شرایط سخت است و مشکلات فراوان..‌

شهردار دهدشت  با تقدیر از زحمات شهردار سابق گفت : همدلی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری لازم است وجا دارد از حُسن توجه شورای شهر به بنده که با دوری از حاشیه های معمول و مرسوم و بدون توجه به علایق سیاسی،قومی و جغرافیایی اتفاق افتاد صمیمانه تشکر کنم.

شهردار دهدشت ادامه داد ؛ یکی از محوری ترین راهبردهای ما توجه به ورزش همگانی و قهرمانی است چرا که با توجه به سابقه حضور خودم در ورزش و توجه و عنایت اعضای شورای شهر به امر مهم ورزش همگانی و قهرمانی و با در نظر گرفتن وجود استعدادها و ظرفیت های ورزشی در شهر باید فرهنگ ورزش را در شهر نهادینه کنیم و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

نکویی زاده تصریح کرد : نکته مهم دیگر امر حیاتی فرهنگ سازی برای پرداخت به موقع عوارض است چرا که منابع اصلی درامدی شهرداری همین موضوع است و امید فراوان دارم با حمایت شورای شهر ،شورای اداری و تامین و همراهی رسانه ها و سمن ها میتوانیم در این مسیر اتفاقاتی خوبی رقم بزنیم‌.

وی ادامه داد: تمام تلاش را خواهم کرد با رایزنی با نهادها و ادارات بالادستی و ایجاد کانال های ارتباطی قوی با مرکز کشور با کمک نخبگان و دلسوزان شهرستان بتوانیم منابع مالی و امکانات خوبی برای شهرداری تهیه کنیم .

شهردار دهدشت گفت ؛ باید باور کنیم همه ما در هر جایگاه و با هر نگاهی و با هر نگرش سیاسی نسبت به شهر و شهروندان مسئولیت داریم و امید فراوان دارم با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها شهر مسیر درستی برای توسعه و ابادانی دهدشت طراحی کنیم.

نکویی زاده افزود ؛ نکته مهم دیگر تاکید و اصرار مسقف کردن کانال فاضلاب در انتهای شهر می باشد که با توجه به تجمع فاضلاب شهری بوی نامطبوع و ظاهری ناخوشایند ایجاد کرده که انشالله به اتمام خواهد رسید.

شهردار دهدشت در پایان گفت : چالش بعدی شهرداری دهدشت بحث مهم بازآفرینی شهری و بازار روز دهدشت است که با توجه به اهمیت موضوع باید با هم اندیشی و برگزاری جلسات تعین تکلیف شود.

توضیح ؛ داستان همیشگی سخنان خسته کننده و تقدیرهای فراوان و تکرارهای خسته کننده مکررات نکته قابل توجه این ائین بود و جالب تر اینکه همه سخنرانان از حمایت ویژه حوزه استانداری به شهر دهدشت خاصا تشکر میکرده و از انبوه مشکلات شهر دهدشت نیز شدیدا گلایه میکرده که متوجه فهم و هضم این تناقض تلخ «مدح ها» و «گلایه ها» از مشکلات دهدشت نشدیم.صبح خرد

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت