پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1401 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 118407

اجرای طرح رفع تداخل در زمین‌های کهگیلویه و بویراحمد

۷۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رفع تداخل می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی این استان در جلسه صدور اراضی حدنگاری زمین‌های کشاورزی باشت گفت: براساس تفاهم نامه‌ای ۷۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد برای انجام رفع تداخل در اختیار مشاوران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
احسان نعمتی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر تثبیت مالکیت زارعان و کاهش اختلافات ملکی در زمین‌های کشاورزی باعث کاهش پرونده‌های اختلافات ملکی به محاکم قضایی می‌شود.
نعمتی جلوگیری از سودجویی و زمین خواری سودجویان را از دیگر مزایای طرح رفع تداخل در زمین‌های کشاورزی دانست و اضافه کرد: با اجرای این طرح ضمن تسریع در صدور سند مالکیت باعث تثبیت مالکیت افراد بر املاک خود نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان باشت از مناطق برتر کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رفع تداخل زمین‌های کشاورزی است ادامه داد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای پیشگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است.
مدیرامور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح اسناد اراضی کشاورزی و واگذاری زمین برای سرمایه گذاری به منظور حمایت از اشتغال و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های امور اراضی استان است.
فرماندار باشت نیز در این نشست گفت: ۲۵ پلاک از زمین‌های کشاورزی این شهرستان رفع تداخل شده است و کار صدور اسناد این زمین‌ها به زودی انجام می‌شود.
نادر گرامی تفزود: هم اکنون ۶ پلاک دیگر از زمین‌های کشاورزی باشت در دست بررسی برای رفع تداخل است.
گرامی با اشاره به مشایی بودن زمین‌های کشاورزی و اختلاف بین بهره برداران تاکید کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی و صدور مالکیت نقش مهمی در رفع معارضات مردمی، افزایش امنیت و رفاه بهره برداران دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت