پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1401 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 119845

مدیران پتروشیمی حضور در سایت پروژه را به دفاتر کار مرکزی ارجحیت دهند / حضور نشانزاده در هلدینگ برای شتاب گرفتن پروژه یک ظرفیت است / تقدیر موحد از زحمات استانداران، نمایندگان ادوار گذشته، احمد زاده و مجموعه مدیریتی استان 

  نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خواستار استفاده از ظرفیت فرزندان نخبه و متخصص این خطه در هلدینگ خلیج فارس شد و گفت: توجه و تقویت کادرسازی در این هلدینگ موجب تسریع در عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت می‌شود.     به گزارش صدای جنوب؛صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده […]

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خواستار استفاده از ظرفیت فرزندان نخبه و متخصص این خطه در هلدینگ خلیج فارس شد و گفت: توجه و تقویت کادرسازی در این هلدینگ موجب تسریع در عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت می‌شود.

 

 

به گزارش صدای جنوب؛صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، حسن نشان‌زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس ، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل پتروشیمی دهدشت مشکلات این پروژه مهم و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با تبریک عید سعید فطر با اشاره به دیداری که به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری با وزیر نفت داشتند، گفت: استانداران ، نمایندگان سابق و مدیران و متخصصین پتروشیمی تلاش‌های خوبی برای پیشرفت پتروشیمی دهدشت داشته‌اند و ضمن تشکر از احمدزاده نماینده عالی دولت در استان، حاجی زاده معاون عمرانی استانداری و شهابی‌نسب رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برای رصد مداوم این پروژه ، در آن جلسه وزیر دستور داد تا نشستی با حضور مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس، مدیران شرکت پتروشیمی دهدشت و پیمانکار عمده پروژه ( شرکت پترو پارس ) با حضور عظیمی‌فر دستیار ویژه وزیر با اختیارات تام برگزار و در مورد مجموعه دهدشت تصمیم‌گیری شود که این نشست در وزارت نفت برگزار و تصمیمات بسیار مهم و اثر بخشی گرفته شد.

 

موحد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پروژه ، بحث برق و پست انرژی است که متاسفانه در طراحی پروژه از ابتدا در اولویت قرار نگرفت و چنانچه هرچه زودتر اقدام نشود در ادامه حتما پروژه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

 

 

وی با اشاره به هزینه بسیار بالای پست برق، گفت: طبق برآورد خود مدیران پتروشیمی حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث نیروگاه درون پتروشیمی برای تامین برق ۵۰ مگاواتی مورد نیاز است.

 

وی، تصریح کرد: در آن جلسه برای موضوع تامین برق یا پست مورد نیاز پتروشیمی با برق منطقه‌ای خوزستان هماهنگی صورت گرفت و اما لازم است مدیران پتروشیمی ضمن سرعت عمل در پیگیری‌ها ، گزارش دقیقی ارائه دهند.

 

موحد، افزود: همچنین پیشنهاد داده شد با سرمایه‌گذار سیکل ترکیبی کهگیلویه وارد مذاکره و با مشارکت در احداث این نیروگاه، قرارداد تامین برق را منعقد کنند که نیاز به احداث نیروگاه مجزا در پتروشیمی نباشد و هزینه‌های سنگین پتروشیمی را کاهش دهند.

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، تصریح کرد: مدیران پتروشیمی چندین بار گفته‌اند که گشایش LC را پیگیر می‌کنند اما در جلسه اخیر در وزارت نفت با حضور عظیمی‌فر هم مجدد همان عنوان شد و بر اساس صورت‌جلسه ۳۰ فروردین مقرر شد ظرف یک‌ماه بازگشایی LC و پرداخت به سازندگان انجام شود و از همه ظرفیت‌های هلدینگ خلیج فارس برای پرداخت مطالبات و تعدیل‌های قانونی پیمانکاران استفاده شود تا تحرک بیشتری مشاهده کنیم ، البته لازم است اکنون که نیمی از آن فرصت یک‌ماهه گذشته است گزارشی به ما و دفتر وزیر و دستیار ویژه ایشان ارائه شود .

 

 

 

موحد با اشاره به حضور مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره و مدیران اجرائی در ۲ دفتر تهران این شرکت، گفت: مدیران پتروشیمی دهدشت در مجموعه ستادی این شرکت در دفاتر تهران از فرزندان منطقه استفاده کنند و بعنوان نماینده مردم از مدیران پتروشیمی می‌خواهم ضمن گزارش از وضعیت نیروی انسانی ستادی خود ، دفاتر گاندی و شیخ بهائی را به حضور مداوم در سایت پروژه ترجیح ندهند و اولویتشان حضور در سایت پروژه باشد تا به دقت ، روند پیشرفت کار را بررسی کنند.

 

 

وی، عنوان کرد: جا دارد از آقای نشان‌زاده که طی تصدی مسئولیت در هلدینگ برای چندمین بار از پروژه بازدید و نظارت دارند تشکر کنم .

 

 

موحد، افزود : پتروشیمی دهدشت ۱۵ سال پیش کلنگ‌زنی شد و با سرعت کمتر از حد انتظار پیش رفت که در دو سال گذشته این طرح سرعت قابل قبولی گرفته و انتظار می‌رود در ادامه با توجه به حضور مهندس نشا‌ن‌زاده از فرزندان نخبه استان در هلدینگ خلیج فارس ، اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد و مردم آثار آن را در زندگی خود و حوزه اشتغال جوانان ببینند.

 

 

وی به جلسه برگزار شده در پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت : با حضور مسولان ارشد هلدینگ خلیج فارس ، مدیران مجموعه پتروشیمی دهدشت و مسولان شهرستان مشکلات پیش‌روی توسعه این طرح مطرح و تصمیمات لازم برای حل آنها گرفته شد.

 

 

حجت الاسلام موحد به برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه اشاره داشت و ادامه داد : در بحث نیازمندی‌ها و مشکلات این طرح می‌توان به بحث انتقال آب ، تامین برق و ایجاد نیروگاه اشاره کرد که مقرر شد تا دو هفته آینده این نیازمندی‌ها طبقه‌بندی و تعیین تکلیف شوند تا اجرای پروژه سرعت بیشتری بگیرد .

 

 

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای مردم و جوانان منطقه ایجاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد برای ادامه کار از پیمانکاران و پرسنل بومی استفاده شود و همچنین اقلام ، ابزار و کالاهای مورد نیاز کارگاه نیز با قید اولویت از بازار شهرستان تامین شود تا در این زمینه نیز کسبه شهرستان از وجود این طرح عظیم صنعتی منتفع شوند .

 

 

موحد با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در دیگر مجموعه‌های نفت و پتروشیمی کشور، بیان کرد: هلدینگ خلیج فارس از فرزندان شایسته این استان در مجموعه‌های اداری و کادر مدیریتی این مجموعه پتروشیمی استفاده کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت نقش مهمی در توسعه همه جانبه منطقه خواهد داشت،گفت: برنامه‌ریزی شده تا حساب‌های بانکی این مجموعه به یکی از بانک‌های شهر دهدشت انتقال داده شود تا در کنار رشد و توسعه صنعت پتروشیمی شاهد رشد اقتصادی بانک‌های شهرستان نیز باشیم و بتوان به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست با تبریک عید سعید فطر، بیان داشت: پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از زنجیره‌های با ارزش هلدینگ خلیج فارس است که به خاطر طولانی شدن روند اجرا ، ادامه طرح نیاز به توسعه و کمک همه جانبه دارد و به همین منظور جلسه‌ای تشکیل شد تا شرایط حال پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

حسن نشان زاده،افزود : پتروشیمی دهدشت به شرکت‌های پایین‌دستی بیدبلند و پتروشیمی گچساران مرتبط است و در این چرخه بسیار با اهمیت است.

 

معاون برنامه‌ریزی توسعه و کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد : در دو ماه گذشته این سومین بار است که از این مجموعه بازدید کردم و با توجه به تغییرات مدیریتی که انجام شده است ، تلاش داریم سرعت پروژه را افزایش دهیم.

 

 

نشان‌زاده گفت: پیگیری های مکرر حجت‌الاسلام موحد در تهران برای به سرانجام رساندن پروژه ستودنی است و روزی نیست که وی و مجموعه دفترش حضوری یا غیر حضوری جویای جزئیات اجرایی این پروژه نشوند .

 

 

وی با اشاره به اینکه این طرح از لحاظ تامین اعتبار و مسایل مالی مشکلی ندارد، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل ، در بحث تامین اعتبار و دریافت تسهیلات مشکلی وجود ندارد که بر این اساس تلاش می‌شود تا دو سال و نیم آینده این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این پروژه، گفت: از تمام ظرفیت و توان مجموعه دولت برای به بهره‌برداری رساندن این پروژه استفاده خواهیم کرد.

 

 

موسوی بیان داشت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان، عنوان کرد : انشاالله در آینده نزدیک با اضافه شدن پیمانکاران روند پروژه تسریع خواهد یافت و مردم از موهبت این پروژه استفاده کنند.

 

 

گفتنی است این طرح ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار پلی اتیلن سنگین را دارد که تحقق این مهم موجب پیشرفت منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت