پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 اردیبهشت 1401 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 120626

امام جمعه سوق:

مشوق های فرزندآوری قبل از تولد ضروری است/دولت و مجلس توجه کنند/همراهی مردم و نظارت دولت در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها ضروری است

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرسوق به امامت حجت الاسلام کیانی اصل برگزار شد.

صدای جنوب:

امام جمعه سوق گفت: کشور ما به تازگی وارد مرحله سالمندی شده است و آینده پر خطری همانند هزینه نگهداری سالمندان ، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید ، مهاجرت ، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور ، کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور در انتظار ماست.

حجت الاسلام کیانی اصل ادامه داد: دولت و مجلس ، مشوق های خوبی برای فرزندآوری در نظر گرفته اند ولی همه این مشوق ها بعد از تولد فرزند است اما مشکلاتی قبل از تولد هست که باعث می شود زوجین تمایلی برای فرزندآوری نداشته باشند.

وی افزود: مشکلات آزمایش ، سونوگرافی های متعدد ، سونوگرافی های سه بعدی و آزمایش ژنتیک چه هزینه های فراوانی را به زوجین تحمیل می کند لذا از دولت و مجلس انتظار داریم که این آزمایش ها و سونوگرافی ها را تحت پوشش بیمه یا رایگان قرار دهند تا زوجین دغدغه فرزندآوری را نداشته باشند.

کیانی اصل بااشاره به سوم خرداد روز فتح و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهارداشت: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران باقی می ماند و درس آموزی می کند و حضرت امام ، آزادی خرمشهر را فوق طبیعت و از امدادهای الهی به سان پیروزی رزمندگان صدر اسلام دانستند و از امدادهای غیبی در به تسلیم واداشتن نیروی بعثی در خرمشهر یاد کردند.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر را باید شروع افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های ( الی بیت المقدس) در جهان اسلام و جهان مستضعفین بدانیم.

خطیب جمعه سوق گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت بیشترین آمار شهدا را دارد ؛ ۴ هزار شهید روحانی که در آستانه برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی هستیم.

وی گفت: جز عصر مشروطه ما شهید روحانی داریم تا امروز ؛ قبل از شروع دفاع مقدس – دوران دفاع مقدس تا پایان آن – بعد از دوران دفاع مقدس که شهدای ترور بودند و شهدای مدافع حرم و گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای روحانی سراسر کشورمان را و درود صلوات می فرستیم به روح ایشان..

امام جمعه سوق تاکید کرد: مردمی سازی یارانه ها امتیازات مثبت داشته است که البته با همراهی مردم و نظارت های مستمر و برنامه های دقیق و اطلاع رسانی به مردم از طرف دولت ، قطعاً مردم از این امتیازات مثبت بهتر بهره مند می شوند.

وی پایان قاچاق کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی، تامین امنیت غذایی با ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی، پایان وابستگی معیشت مردم به دلار، به صرفه شدن تولید در داخل و توزیع عادلانه ثروت را امتیازات طرح مردمی سازی یارانه ها بیان کرد.

خطیب جمعه سوق با بیان اینکه پرچم مقاومت همچنان بالاست گفت: انتخابات مجلس لبنان نشان از پیروزی جریان مقاومت در انتخابات دارد.

وی افزود: مردم لبنان پس از سالها مواجهه با نبرد رسانه‌ای و جنگ شناختی علیه مقاومت ، همچنان انتخاب اصلی و اولیشان گفتمان مقاومت است و به کوری چشم آمریکا و صهیونیست ها و ارتجاع به وامانده عربی ، پرچم مقاومت همچنان بالا است.

خطیب جمعه سوق درگذشت عالم واعظ حضرت آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

برپایه گزارش صدای جنوب، نماز جمعه این هفته شهرسوق، بنام شهید امرالله رخ افروزیان نامگذاری شده بود.

شهید امرالله رخ افروزیان در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را انجام داد ولی وقتی وارد دبیرستان شد به علت اینکه تنها فرزند پسر خانواده بود و خود را در برابر پدر و مادر و پنج خواهر خود مسئول میدید ، تحصیلات را ناکام گذاشت تا شاید بتواند سرپرستی خانواده را به عهده بگیرد.

با شروع جنگ تحمیلی کفر علیه اسلام ، خود را به یگان‌های نظامی معرفی کرد و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد. تا پایان دوره خدمت در سنگرهای جنگ علیه جهانخواران جنگید و بعد به زادگاه برگشت. مدتی در بهداری کار می کرد و بعد در بنیاد شهید به خانواده شهدا و اسرا خدمت می کرد ولی به گفته خود ایشان ( اکنون که انقلاب اسلامی ما از هر طرف مورد هجوم بیگانگان واقع شده این تکلیف را بر خود واجب شرعی می دانم که همدوش سایر رزمندگان به جبهه حق علیه باطل اعزام شوم به گفته خود جامه عمل پوشید و عازم جبهه شد.

شهید علاوه بر رها کردن پدر و مادر و خواهران خود ، مراسم عروسی خود را هم به خاطر ماندن در جبهه هر روز به تعویق می انداخت تا سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۰۹/۲۰ در جبهه مجنون به آرزوی دیرینه اش برسد.

به حسن خلق ، انسان دوستی بین مردم و همرزمانش مشهور و انگشت نما بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت