پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 اردیبهشت 1401 ساعت 20:02:: شناسه خبر: 120638

امام جمعه کبگیان:

دولت با نظارت بر بازار دست دلالان و محتکران را قطع کند

امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۱چیتاب با اشاره به مسئله صداقت و راستگویی این خصیصه را مصداق تقوای الهی برشمرد وگفت: متاسفانه در اجتماع امروزی این فضیلت بسیار مهم طرد و دوروئی و ریا جایگزینش شده است.

صدای جنوب:

سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۱چیتاب با اشاره به مسئله صداقت و راستگویی این خصیصه را مصداق تقوای الهی برشمرد وگفت: متاسفانه در اجتماع امروزی این فضیلت بسیار مهم طرد و دوروئی و ریا جایگزینش شده است.

وی لقلقه زبان را عامل قساوت قلب و گمراهی فرد دانست و افزود: صدق در گفتار نیت(احوال) و رفتار باعث گفتار وکردار مترادف می گردد وقلبی پاک نصیب انسان می کند.

سید فرج الله پژمان در بخش دیگر از خطبه های این هفته با اشاره به مبحث امروزی محافل و اجتماعات عمومی درباره حرکت دولت انقلابی در گام جدید مبارزه با فساد و پرداخت یارانه های جدید این حرکت را پایان قاچاق کالاهای اساسی و زمینه سازی سقوط فساد و احتکار برشمرد و گفت: اصلاح ارز ترجیحی باعث رکود فساد و براندازی قاچاق کالا و رانت خواری گردیده و سودی که بوسیله همین ارز ترجیحی”۴۲۰۰” تومانی به جیب کشورهای خارجی و دلالان می رفت قطع خواهد شد.

امام جمعه کبگیان نگرانی دلالان و شرکای آنان در خارج از کشور را قابل تأمُل دانست و گفت: نگرانی آنها در کوتاه شدن دستشان از این طرح باعث شده تا با تشنج زدائی در فضای مجازی موجبات انحراف والتهاب اذهان عمومی را درنا آرام سازی اجتماع ببار آورند.

وی نمونه شاخص خروج سود کالاهای اساسی را در قیاس ترانزیت نابرابر محصول گندم برشمرد و افزود: خروجی این کار باعث شده بود تا این محصول با قیمت پائین از کشاورزان در داخل خریداری و هنگام نیاز کشاورزان جهت کشت مجدد با قیمت گران به آنها تحویل داده بشود که دراین معامله نابرابر سودش برای دلالان و کشورهای خارجی و ضررشان برای کشاورزان و جامعه مصرف بود. وی تصریح کرد: با شروع طرح بزرگ دولت دست دلالان کوتاه و یارانه اش به جیب مردم برمی گردد و همین باعث شده تا داد کشورهای خارجی و دلالان بلند بشود و امروزه شاهدیم که دلالان و شرکای خارجیشان از تمام داشته هایشان در فضای رسانه ای و مجازی جهت بدجلوه دادن این طرح ملی لحظه ای دست نمی کشند چون منافعشان رادر خطر می بینند.

امام جمعه کبگیان خطاب به دولتمردان هم افزود: درست است که در این میدان پرخطر مبارزه با فساد کار دشواری است که شخص فرمانده در بیداد مخالفین از شایعه ها، دروغ وتهمتها مصون نیست لذا آن کسیکه در این میدان جلوتر از همه حرکت می کند بیشتراز دیگران مورد هجمه قرار می گیرد. و از دولت انتظار میرود که با نظارت بر بازار دست دلالان و محتکران را قطع و به توان خرید مردم کمک کند.

وی باتقدیر از فرماندار بویراحمد در نمازجمعه این هفته نیز عنوان کرد: گهگاهی دوستانی در قالب تیم اداری، مدیران کل استای و شهرستانی و نماینده محترم مجلس به بخش کبگیان می آیند و قولهایی به مردم میدهند و بعداََ اجر نمی شود و مردم به دفتر ما مراجعه می کنند و ابراز نگرانی می کنند لذا شما برادر بزرگوار در راس مدیریت شهرستان واقفید چون وقت رسیدن به سال مالی محدود هست و پروژه های قول داده شده روی زمین مانده یک تلنگری به این قماش از مسئولان بدهید که یا اگر واقعا نمیتوانند و ندارپد قولی ندهند یا اگر قولی میدهند خُلفِ وَعده نکنند.

سید فرج الله پژمان از فرماندار بویراحمد خواست نا با تشویق یا تذکر به نهادهای متولی جهت انجام پروژه های زخمی بخش در حوزه راهداری و حمل نقل جاده ای و پروژه هایی که علیرغم تخصیص اعتبار[جاده چیتاب به جوزار، وچیتاب به صالحان] در حد قول مانده است جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به روند کند تکمیل پروژه هایی نظیر جدول سنتی چیتاب، لیشکان و همچنین راکد ماندن طرح تکمیل پروژه مرکز بهداشت نقاره خانه و پمپاژ زمینهای نقاره خانه دروهان را از دیگر مطالبات برزمین مانده مردم برشمرد و گفت: جناب فرماندار در موقع قول دادن ها به مردم پیمانکار را توجیه بفرمائید تا زمان شروع و تکمیل طرح واگذاری فاصله یا رهاسازی نکند تا خدماتی که در قالب نظام به مردم میشود در سایه قولهای متعدد مسئولان زیر سوال نرود.

سید فرج الله پژمان با تقدیر از پرسنل زحمتکش پاسگاه انتظامی کبگیان در برقراری امنیت بخش نیز گفت: دزدی سیمهای رشته ای برق در بخش کبگیان یک معظل تبدیل شده لذا جناب آقای فرماندار زحمت بکشند به اداره برق شهرستان امر بفرمایند تا در برنامه تبدیل سیمهای رشته ای به تک کابل دست آنان را کوتاه کنند.

سید فرج الله پژمان مشکل جابجائی ترانس چشمه جیوری که تک عامل مخل افت فشار برق و اختلال اینترنت روستای بزرگ میان تنگان میشود را بازیچه مدیران برق و مخابرات شهرستان بویراحمد برشمرد و گفت: پاسکاریهای این دو نهاد در عدم تقبل وظیفه یک طایفه را عصبانی کرده و علیرغم تماسهای مکرر مردم شورا و دهیاری میان تنگان و نامه نگاری بخشدارمحترم با گذشت یکسال هنوز نتوانسته اند یک ترانس را جابجا کنند.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد که سخنران بین الصلاتین نماز جمعه امروز چیتاب بود هم در پاسخ به بیانات امام جمعه کبگیان مبنی بر روند کند تکمیل طرحهای زخمی و اجرائی بخش کبگیان گفت: برخی طرحهای زخمی(جداول سنتی، جاده آنتنی و..)در حال تکمیلند که دستگاههای متولی وظیفه دارند در زمان مقرر آنها راتحویل دهند که پیوسته و مجدد به آنها تذکر خواهیم داد و برخی طرحها (مانند پمپاژ زمینهای نقاره خانه، دروهان) در قالب زیرساختی با رفع موانع(مانند ماده۲۳) جهت اجراء زمان برهستند.

مهدوی طرح اصلاح ارز و پرداخت یارانه دولت به مردم را یک گام بلند در تعلی اقتصاد کشور و کوتاه شدن دست دلالان و محتکران برشمرد وگفت: قطعا با جانمائی و عادی سازی این طرح در جامعه مردم عزیزمان به مرور زمان به این اقدام مهم و اثرگزار دولت انقلابی صحه خواهند گذاشت و بازهم روسیاهی به منفعتطلبان خاص و دلالان حامی محتکرین اقتصادی و معاندین نظام خواهد ماند.

لازم به ذکر است نمازگزاران به همراه مسئولان شورای اداری امام جمعه بخشدار و فرماندار بویراحمد در پایان نمازجمعه از مصلی شهر چیتاب تامیدان مرکزی این شهر با راهپیمائی حمایت خود را از طرح فوق دولت در زمینه اصلاح ارز و پرداخت یارانه اعلام کردند. وحوزه مقاومت خاتم الانبیاء فرماندهان پایگاههای تابعه حوزه خواهران به همراه گردانهای ۴۸۹ امام رضا “ع” و بیت المقدس چیتاب رزمایش نمادین آمادگی با نا آرامی ها برگزار کردندرسام

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت