پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 خرداد 1401 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 120689

فشار خون بالا قاتل خاموش/ اجرای غربالگری بیماری فشار خون در شهرستان کهگیلویه

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت: در راستای اجرای برنامه های مرتبط با هفته فشار خون غربالگری این بیماری در سطح شهر دهدشت و سایر نقاط شهرستان در حال اجراست.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت: در راستای اجرای برنامه های مرتبط با هفته فشار خون غربالگری این بیماری در سطح شهر دهدشت و سایر نقاط شهرستان در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر سید منصور تقوی با اعلام این خبر تصریح کرد: هفته فشار خون از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۳ خرداد ماه جاری و شعار ” با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، عمر طولانی تری داشته باشید” نامگذاری و معرفی شده و در این راستا برنامه های متنوعی در سطح شهرستان کهگیلویه در حال اجراست.

تقوی اظهار داشت: سابقه خانوادگی، مصرف نمک، میزان چربی خون، مصرف الکل و دخانیات، چاقی و وزن زیاد، دیابت، استرس و فشارهای ناشی از آن، سبک زندگی و عدم فعالیت و کم تحرکی از جمله مهم ترین عوامل ابتلاء افراد به فشار خون بالاست.

تقوی ادامه داد: فشار خون اولیه سال ها بدون علامت است و اکثر بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند و زمانی علامت دار می شود که بر اندام های حیاتی مانند مغز، چشم، کلیه و قلب تاثیر گذاشته و به آنها آسیب رسانده لذا به همین دلیل فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود.

وی با اشاره به این‌ مهم که سنجش فشار خون کلیه افراد بالای ۳۰ سال در کلیه خانه های بهداشت روستاها، پایگاههای بهداشتی شهرها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری به صورت رایگان انجام میگیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان کهگیلویه تا کنون تعداد ۹۱۳۹نفر یعنی ۱۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان به عنوان بیمار فشارخون بالا شناسایی شده و تحت مراقبت می باشند لذا از تمامی افراد بالای ۳۰ سال تقاضامندیم جهت غربالگری فشارخون خود به نزدیکترین پایگاه سلامت و یا مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در پایان اظهار داشت: سنجش فشارخون پرسنل ادارات مختلف شهرستان، برپایی ایستگاه سنجش و غربالگری فشار خون در میدان مرکزی دهدشت، بیمارستان امام خمینی (ره)، میادین اصلی سایر شهرهای شهرستان و مصلی های نمازجمعه، انجام مداخله جهت کاهش استفاده از نمک در تهیه نان های سنتی و صنعتی، آموزش صنوف پزنده شهرستان، آموزش عمومی مردم در خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت و مراجعه خانه به خانه در برخی نقاط شهرستان جهت غربالگری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال از جمله مهمترین برنامه های اجرا شده توسط مرکز بهداشت کهگیلویه در هفته فشار خون می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت