پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1401 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 121058

زمین و ۵۰ درصد هزینه سینما سازی در شهرهای استان را تامین می کنیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمادگی داریم با حمایت از بخش خصوصی، زمین و ۵۰ درصد هزینه سینما سازی در شهرهای استان را تامین کنیم به شرطی که وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۰ درصد دیگر را بپذیرد.

سیدعلی احمدزاده در جلسه بررسی مشکلات حوزه سینمایی استان با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمادگی داریم ۵۰ درصد از هزینه همه برنامه های سریال سازی، فیلم سینمایی و طرح ها و زیرساخت های سینمایی را در استان تامین کنیم.

وی اظهار داشت: در کهگیلویه وبویراحمد توجه کافی به زیرساخت های فرهنگی نشده است و حوزه فرهنگ گسترده می باشد استان هم آنقدر به لحاظ بودجه ای قوی نیست که از پس همه مشکلات برآید.
استاندار تصریح کرد: نیروهای توانمند با اراده و انگیزه و از جهتی شرایط مستعد طبیعی و جغرافیایی، پیشینه تاریخی و سلحشوری در برابر ظلم و ستم حکومت های ظالمانه و طاغوتی در کهگیلویه وبویراحمد، مستعد تولید فیلم های سینمایی و سریال های فاخر تاریخی و طبیعی می باشد.
دکتراحمدزاده گفت: جوان بودن جمعیتی استان، تازه تاسیس بودن تعداد زیادی از شهرستان ها و ارتقای چهار بخش به شهرستان در این استان و فاقد سینما بودن شهرها می طلبد با حمایت از بخش خصوصی برای احداث سینما در شهرهای این استان اقدام شود.
استاندار تاکید کرد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هر اندازه برای حوزه فرهنگ در بخش زیرساخت ها، مستندسازی، سریال، فیلم های سینمایی بودجه قرار دهد ما همان اندازه از بودجه استانی کمک می کنیم.
استاندار به فعالیت های زود بازده و جایگاه های محله ای در کنار احداث سالن های سینما در شهرهای استان تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه و کارهای مطالعاتی با هزینه های کم اما شرایط بهتر می توان زیرساخت های نمایشی محله ای در شهرهای استان ایجاد کرد.
وی ابراز داشت: حوزه فرهنگ به خوبی در بودجه دیده نشده است و در مرکز کشور پیگیر تامین منابع شدیم و در این رابطه قول مساعد گرفته ایم.
استاندار خاطرنشان کرد: سپاه فتح استان فعالیت های هنری خوبی را در استان آغاز کرده است، انجمنی از هنرمندان جوان را برای تولیدات فرهنگی و انیمیشن فعال و وارد عرصه کار کرده است که می تواند الگویی برای متولیان این حوزه باشد.
وی به اهمیت و نقش حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: می طلبد تا حوزه هنری استان با جدیت بیشتری پای کار بیاید.
محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست بر تامین منابع و کمک های لازم برای تکمیل و تجهیز سالن های سینمایی در دست اجرا در برخی شهرهای استان، احداث سینما در دیگر شهرهای فاقد سینما و تولید فیلم های سینمایی و سریال ها در استان با ۵۰ درصد هزینه قول مساعد داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت