پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1401 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 121180

انتقاد همزمان سه فرماندار در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد/ دستگاه‌ها به فرمانداران توجهی ندارند

فرماندار شهرستان بویراحمد از دیگر فرماندارانی بود که انتقاد جدی‌تر نسبت به جایگاه فرمانداران در توسعه شهرستان‌ها داشت.

در نشست شورای برنامه ریزی استان ، استاندار ، با مطرح کردن پیش بینی رشد اقتصادی بیش از ۹ درصدی کهگیلویه و بویراحمد توسط دولت ، این نشست را شروع یک تحرک جدید و جدی عنوان کرد و در این خصوص خواستار نقش آفرینی و تحرک بیشتر فرمانداران در راستای رسیدن به این مهم شد که البته فرمانداران هم نکته نظرات و انتقاداتی را در خصوص نقش فرمانداران و همچنین وضعیت شهرستان های خود مطرح کردند.

فسفاتی به نام چرام به کام تبلیغات!

فرماندار شهرستان چرام یکی از افرادی بود که در این نشست از وضعیت پروژه فسفات این شهرستان انتقاد کرد و گفت: وضعیت این پروژه به گونه‌ای شده است که به نام چرام است، اما به کام تبلیغات!

پس از انتقاد توفیقیان، معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص جزئیات آخرین اقدامات این پروژه توضیحاتی داد و گفت که فسفات چرام به همراه یک طرح دیگر به یک شرکت برای کار واگذار می‌شود.

 

توسعه بدون زیرساخت ممکن نیست
یکی دیگر از فرماندارانی که در این نشست به ایراد سخن پرداخت، دانش فرماندار لنده بود که اعتقاد داشت، تا زیرساخت‌هایی مانند جاده مهیا نباشد نمی‌توان انتظار توسعه داشت.
دانش گفت که در شهرستانی مانند لنده یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در توسعه اقتصادی جاده است که باید برای رسیدن بهرشداقتصادی و توسعه باید به آن توجه بیشتری شود.

 

فرمانداران اختیار دارند اما قدرت مانورندارند

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد از دیگر فرماندارانی بود که انتقاد جدی‌تر نسبت به جایگاه فرمانداران در توسعه شهرستان‌ها داشت.

مهدوی مطلق از عدم هماهنگی و توجه دستگاه‌ها با فرمانداران در طرح‌های توسعه‌ای انتقاد کرد و توضیح داد، دستگاه‌ها خودهر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند و اصلا به فرمانداران توجهی ندارند.

فرماندار بویراحمد ، گمرک و نبود نمایندگی وزارت امور خارجه را از دیگر مشکلات توسعه استان همچنین نگاه تحولی به بخش کشاورزی را ضروری دانست .

وی از عدم قدرت مانور فرمانداران گلایه داشت که البته استاندار خطاب به وی گفت فرمانداران نماینده عالی دولت در شهرستان خود هستند و اختیار تام برای برنامه ریزی در راستای توسعه شهرستان دارند .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت