پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 خرداد 1401 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 122058

۵۲۰ هزار کهگیلویه وبویراحمدی زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمدگفت:حدود ۷۰ درصد از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

کیان دهراب پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون ۲ هزارو ۸۶۶ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بیمه سلامت مطالبات به مراکز طرف قرارداد با این بیمه را پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: از این‌میزان افزون بر ۸۹ میلیارد ریال مطالبات پرداختی به مراکز طرف قرار داد مربوط به امسال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه یکهزارو ۸۶۸ میلیارد ریال از این میزان مربوط به مطالبات مراکز دولتی طرف قرارداد با این بیمه بود که پرداخت شد، تصریح کرد: بیش از ۳۲ میلیارد ریال از میزان مطالبات پرداختی به مراکز دولتی مربوط به امسال بوده است.

دهرابپور عنوان کرد:در این مدت ۳۷۰ میلیاردو ۸۶۱ میلیون ریال از این میزان مطالبات به مراکز خصوصی پرداخت شد.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون بیمه سلامت ۳۱۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر بیش از ۹ هزارو ۵۴۷ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۴ هزار۸۵۴نفر روستایی، ۸۶ هزارو ۵۶۹ نفر از کارکنان دولت و ۴۵ هزارو ۸۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

دهراب پور بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: در بخش دولتی بیماران سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: بیش از یکهزار و ۶۳ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت است.

دهراب پور اضافه کرد:بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج های نابارور تحت پوشش خود را پرداخت و این اقدام در راستای کمک به فرزند آوری در جامعه صورت گرفته است.

وی گفت: افراد ساکن در مناطق محروم و کمتربرخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد که فاقد بیمه هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک هویتی خود برای بهره مندی از خدمات رایگان بیمه سلامت اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بیمه سلامت دسترسی مناسب افراد به خدمات بیمه در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار است که با این اقدام در راستای بهره مندی این افراد از خدمات رایگان بیمه همگانی سلامت انجام می شود.

دهراب پور تصریح کرد: میزان پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه سلامت همگانی با ارزیابی وسع سنجیده می شود و تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان است و بیمه سلامت ایران با استعلام از این پایگاه و تعیین دهک درآمدی متقاضی، نسبت به بیمه افراد اقدام می کند.

وی افزود: بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشد از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

 

منبع فارس

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه افراد دهک چهارم باید ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند، گفت: افراد دهک های پنجم و ششم، ۲۵ درصد حق بیمه و افراد دهک های هفتم و هشتم، ۵۰ درصد حق بیمه مورد نیاز را باید پرداخت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت