پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1401 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 122579

یاسوج میزبان جشنواره کوچ ملی عشایر

مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:جشنواره ملی کوچ عشایر از ۱۶ تا ۲۰ تیر در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نشست کارگروه گردشگری گفت: این جشنواره با دعوت از همه استان‌ها، به میزبانی شهر یاسوج به مدت سه روز در بخش جشنواره و چهار روز در بخش نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار می شود.
طالبی پور افزود: ظرفیت و امکانات موجود در استان و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر جشنواره ملی کوچ ضروری است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بازیابی هویت‌های فرهنگی و معنوی عشایر این استان و آشنایی هر چه بیشتر مردم دیگر نقاط کشور با آیین‌ها، آداب، رسوم و سنن جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد است.
طالبی پور اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذار و اشتغالزایی در استان دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدات با کیفیت عشایری از جمله صنایع‌دستی قابلیت عرضه در این جشنواره ملی را دارد همچنین باید زمینه حضور هنرمندان این عرصه فراهم شود.
حاجی زاده تصریح کرد: زندگی عشایری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از جاذبه های مهم در جذب گردشگر است که به خوبی باید در این جشنواره ملی معرفی شود.
وی ادامه داد: «وجود ده درصد آب کشور، ۴۵درصد جمعیت روستایی و عشایری و وجود جنگل‌ها و آبشار‌ها همه نشان از ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در توسعه گردشگری عشایری و روستایی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت