پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 فروردین 1395 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 1234

ازسوی رییس مرکز بهداشت کهگیلویه:

برنامه های هفته سلامت اعلام شد.

برگزاری مسابقات ورزشی ،نظافت فضای شهر با کمک شهرداری، سخنرانی کارشناسان بهداشتی درنمازجمعه ،نواختن زنگ سلامت وتجلیل از حامیان سلامت دیگر برنامه های هفته سلامت درشهرستان کهگیلویه درهفته اول اردیبهشت میباشد.

۲۰۱۶۰۴۱۲_۱۱۲۸۱۷

محمد طاعتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت از اجرای ویژه برنامه‌های این مناسبت در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ایستگاه‌های سلامت در مرکز و ورودی های شهر  برپا و به شهروندان خدماتی از قبیل تست فشار خون و دیابت ارائه خواهند داد.

به گزارش صدای جنوب رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده در روز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و گفت: شعار هفته سلامت با عنوان «غلبه بر دیابت» نامگذاری شده و پیاده‌روی یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل این نوع بیماری است.

طاعتی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت،یادآور شد: طرح‌ حاشیه‌نشینی شهر با ایجاد پایگاه‌های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه سه مرکز سلامت متشکل از هفت پایگاه سلامت در مناطق حاشیه‌ای شهر دهدشت راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز در مناطقی که دسترسی به خدمات بهداشتی مشکل است،در نظر گرفته شده ودارای امکانات متعددی ازجمله اینترنت  وسایرتجهیزات پزشکی میباشند و به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اختصاص دارد.

۲۰۱۶۰۴۱۲_۱۱۳۰۱۸

طاعتی تصریح کرد: در راستای طرح تحول سلامت طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۶۴ نفر معاینه دندانپزشکی شدند.

وی، جامعه هدف در اجرای طرح معاینه دهان و دندان را دو گروه زنان باردار و کودکان زیر ۱۲ سال دانست و گفت:در این طرح ۳ هزار مورد جرم‌گیری و ۱۳ هزار فیشرسیلانت در مدارس ابتدایی شهرستان انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تعداد مراکز درمانی در سطح شهرستان را ۱۷ مورد دانست و با بیان این‌که ۱۰۳ واحد خانه‌بهداشت به جامعه روستایی خدمات ارائه می‌دهند گفت: در سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بالغ بر ۳ میلیارد ریال جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی هزینه شده است.

طاعتی احداث سالن کنفرانس برای برگزاری همایش و جلسات درحوزه سلامت رایاداورشد وگفت طرح ملی خود مراقبتی درسال ۹۵نیزتشکیل و از خانوار ها و ادارات مختلف یک نفربعنوان سفیرسلامت معرفی میشود.

وی به سرشماری الکترونیکی درسال ۹۵درقالب سامانه یکپارچه بهداشت(سیب )اشاره کردو گفت دراین سامانه وزیر و مدیران ارشد وزارت خانه میتوانند بر چگونگی امارنظارت مستقیم داشته باشند.

برگزاری مسابقات ورزشی ،نظافت فضای شهر با کمک شهرداری، سخنرانی کارشناسان بهداشتی درنمازجمعه ،نواختن زنگ سلامت وتجلیل از حامیان سلامت دیگر برنامه های هفته سلامت درشهرستان کهگیلویه  درهفته اول اردیبهشت  میباشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت