پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مرداد 1401 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 124794

قدردانی امام جمعه سوق از هیئت های مذهبی و جوانان برای برگزاری مناسب دهه اول محرم

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه سوق به امامت حجت الاسلام کیانی اصل برگزار شد.

صدای جنوب:

ماهواره خیام جدیدترین دستاورد فضایی ایران

امام جمعه سوق گفت: جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره های … طلوع ، رصد ، نوید ، فجر ، ناهید ، پیام و ظفر توانایی و دانش بومی خود را در عرصه هوافضا و ماهواره را به اثبات رسانده است اما پرتاب خیام یکی از مهمترین نمادهای ما می توانیم است که از راه پیشرفت علمی را که از مهمترین ابزارهای قدرت مبتنی بر راهبرد ( العلم سلطان ) است به سوی آینده ای روشن می گشاید و استقلال ایران را بیش از پیش تضمین می کند.

پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه

حجت الاسلام کیانی اصل افزود: وقتی رژیم غاصب صهیونیستی یک بار دیگر نوار غزه را هدف قرار داد که این حملات سه روز ادامه داشت مقاومت فلسطین با موشک باران سرزمین های اشغالی این رژیم را مجبور به آتش بس کرد.

وی ادامه داد: یکی از شکست های رژیم غاصب شکست مفتضحانه اش در شکست ناپذیر جلوه‌دادن گنبد آهنین بود ؛ حملات موشکی جبهه مقاومت این سامانه پدافند گنبد آهنین را زیر سوال برد که البته تنها راه پیروزی مقاومت و ایستادگی است به راه دیگری وجود ندارد ولی کسانی که مقاومت می‌کنند باید از خطرات مقاومت نترسند که اگر ترسیدند و در مقاومتشان اختلال ایجاد شد پیروزی به دست نخواهد آمد.

کیانی اصل ادامه داد: از زحمات خالصانه و عاشقانه نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه در امدادرسانی به سیل زدگان و در همه بحران هایی که هلال احمر در خط مقدم قرار دارد تقدیر و تشکر می کنیم.

در باب در اختیار قرار دادن چادر

خطیب جمعه سوق بااشاره به بحران سیل گفت: چادر برای شرایط بحرانی و زمین لرزه ای از چه خانه‌های ویران شود و نباید بلافاصله با هر اتفاق کوچکی درخواست چادر داشته باشید چرا که ۱۲ هزار جمعیت عشایر در سطح استان داریم و جمعیت هلال احمر پاسخگوی این همه جمعیت در باب توزیع چادر نیست که البته باید امور عشایر در سطح شهرستان ، استان و کشور کمک کنند که اعتباراتی را به شرکت نساجی هلال احمر واگذار کنند تا این عزیزان بتوانند چادر تهیه کنند و در مواقع اضطراری به جامعه هدف و مخصوصاً عشایر چادر توزیع کنند.

وی از  هیئت های مذهبی و جوانان  که خالصانه و عاشقانه ایستگاه صلواتی را راه اندازی کردند و تا پاسی از شب به مردم عزیزمان خدمات ارائه می دادند قدردانی کرد.

نامگذاری نمازجمعه امروز نیز درمورد شهید سید اله رحم زینی پور بود که  در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد.

دوران تحصیلی خود را تا پایان ابتدایی در شهر سوق گذراند و با توجه به مشکلات خانواده برای کمک به پدر بار مشکلات را به دوش کشید

خصوصیات این شهید بزرگوار : بسیار متواضع بود و اهل نماز و روزه و انقلابی بود ، نوحه سرایی در مراسم شهدا داشت ، عضو فعال پایگاه مقاومت بسیج سوق بود ، روحیه بسیار خوبی داشت و دل بزرگ داشتن عاشق جبهه و جنگ بود.

برای رفتن به جبهه و جنگ هزار راه را رفتند تا پدر و مادر را راضی کنند ، یک بار زیر صندلی های اتوبوس قایم شد ولی باز بی فایده بود چون می گفتند پدر و مادر راضی نیستند ، یک بار هم به بهبهان رفت برای اعزام ولی فایده نداشت تا اینکه متوسل شد به امامزاده یوسف و امامزاده کمک کرد. روزی که راضی شدن پدر و مادر وبرای اعزام تا صبح نخوابید و عازم گچساران شد.

در چند عملیات شرکت کرد مثل عملیات کربلای ۱ و عملیات بیت المقدس و عملیات کربلای ۴ و بالاخره در کربلای ۵ در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۶۵ با آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.

روحش شاد کنیم با ذکر حمد و صلوات بر محمد و آل محمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت