پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1401 ساعت 00:06:: شناسه خبر: 125487

خطیب جمعه سوق:امریکا بداندکه ملت ایران هرگز از منافع و مصالح حقیقی خود کوتاه نخواهد آمد

به گزارش صدای جنوب ؛حجت الاسلام مهدی کیانی درخطبه های این هفته نمازجمعه سوق بیان کرد:صفت رذیله حسد مانند دیگر اوصاف رذیله جز بیماری های روحی به حساب می آید و هر بیماری روحی قابل درمان است هرچند درمان آن دشوار و نیاز به تلاش فراوان دارد ولی نباید ناامید بود. خطیب جمعه سوق گفت:اگر […]

به گزارش صدای جنوب ؛حجت الاسلام مهدی کیانی درخطبه های این هفته نمازجمعه سوق بیان کرد:صفت رذیله حسد مانند دیگر اوصاف رذیله جز بیماری های روحی به حساب می آید و هر بیماری روحی قابل درمان است هرچند درمان آن دشوار و نیاز به تلاش فراوان دارد ولی نباید ناامید بود.

خطیب جمعه سوق گفت:اگر ما پیامدهای حسادت را گفتیم اما راه های درمان را هم خدمت عزیزان عرض میکنیم که علمای اخلاق برای درمان حسد به دو امر توصیه نموده و دو راهکار پیشنهاد دادند : ۱. شیوه عملی : الف ) یقین به توحید افعالی پروردگار جهان : یعنی بداند که تهیدستی و ثروتمندی ، تندرستی و بیماری تا به مرگ برسد همه از خداست و به تدبیر و مصلحت او است.

وی گفت:اگر کسی به این مرحله برسد به آنچه خدا به او داده قانع و خوشنود و سپاس گذار است و دیگر هر سن دارد و چون بداند که همه چیز وابسته به خداست به کسی طمع ندارد که دچار حسادت شود بعد از آن کمی و زیادی رزق را از خدا بداند نسبت به شریک و رقیب و همکار اعتنائی ندارد تا دچار حسادت شود. اگر در ریشه گناهان حسدی دقت شود دانسته می شود که ریشه گناهان قلبی است که من چه آن یا نبودن یا کم بودن ایمان است پس تنها درمان آن تقویت ایمان است.

ب ) دنیا و آخرت را بشناسد : شناسایی واقعی دنیا و آخرت و یقین به آنچه خداوند در قرآن حقیقت هر دو را بیان نموده از جمله : بدانید که زندگی دنیا بازیچه است و لهو و لعب است ( اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیَاهُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَهٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَتَکَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطَامًا ۖ وَفِی الْآخِرَهِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَغْفِرَهٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَیَاهُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ )

بدانی که زندگانی دنیا بازی و هوسرانی و خودآرایی و فخر کردن و بر همدیگر پیشی گرفتن است ، درخواست ها و اموال و فرزندان مانند بارانی است که بر زمین کشتزار ببارد و گیاه از آن روییده شود و سبز و خرم شود به طوری که کافران را به شگفت آورد و پس از آن خشک شود و بعد از سبزی و خرمی زرد شده و شکسته و ریزه ریزه گردد. و در آخرت عذاب سختی است و میز زندگی دنیا جز مایه فریب

اگر قدری در حالات حریصان و ثروتمندان و ریاست طلبان حسود قطع کنیم می بینیم که مانند گیاهی که چندی سبز و خرم بود سپس خشکیده و خرد گردید. آنها هم چند روزی در عیش و نوش و جنب و جوش و خروش بودند و در روی زمین سر و صدایی و جولان هایی داشتند سپس با خوار ترین وضعی در شکم زمین نهان شدند.

رو گورستان دمی خاموش نشین آن سخنگویان خامش را ببین
آیا انسان عاقل بعد از شناختن حقیقت دنیا دیگر بر ثروت و مکنت و ریاست آن رشک میبرد؟ آیا طالب مقامات دنیوی می شود تا به حسادت دچار شود ؟
دنیی آن قدر ندارد که بر او رشک برند
یا وجود و عدمش را غم بیهوده خورند

نظر آنان که نکردند در این مشتی خاک
الحق انصاف توان داد که صاحبنظرند

عارفان هر چه ثباتی و بقایی نکند
گر همه ملک جهان است به هیچش نخرند

تا تطاول نپسندی و تکبر نکنی
که خدا را چو تو در ملک بسی جانورند

این سراییست که البته خلل خواهد کرد
خنک آن قوم که در بند سرای دگرند

آن که پای از سر نخوت ننهادی بر خاک
عاقبت خاک شد و خلق بدو می‌گذرند

حجت الاسلام کیانی گفت:دانستن زیان های دنیایی و اخروی که نصیب انسان حسود می شود از ناراحتی همیشگی تا ناکامی ، بیماری ، کوتاهی عمر ، تنها بودن حسود ، عدم پیشرفت حسود ، ضرر زدن به خود و نرسیدن به سیادت و بزرگی ، زوال ایمان ، زوال حسنات قلبی و بدنی ، عبادت بی روح ، شقاوت ابدی.
اگر انسان به این ها توجه کند که تو زیان های دنیوی و اخروی به خاطر حسادت دامنگیر او می شود حسادت را رها می کند.

وی بیان کرد:هشتم شهریور انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر _ روز تروریسم و هفته دولت
این هفته را به دولتمردان خدوم تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

دولت خدمات ارزشمندی را در این یکسال انجام داد. از جمله : مهار کرونا و واکسیناسیون ، سفرهای استانی و دیدار با مردم و شنیدن دغدغه های مردم که در طول یک سال ۳۱ سفر استانی بسیار اقدامی جهادی و زیبا بود.

تابستان بدون خاموشی با توجه به اینکه امسال یکی از سالهایی بود که گرمای بی سابقه ای داشت ، هرچند که متاسفانه در استان ما به خاطر بی توجهی و بی تدبیری بعد از سیلاب ها مردم مشکل برقی داشتند و قطعی مکرر برق خسارت های میلیاردی را به مردم وارد کرده که باید حتماً اداره برق جبران خسارت کند.

پرداخت مزایا و حقوق بدون تاخیر کارمندان ، دیپلماسی منطقه‌ای ، افزایش صادرات نفت ، پرداخت بدهی های دولت ، قبل عدم استقراض از بانک مرکزی

خطیب جمعه سوق افزود:اما متاسفانه گرانی‌های افسارگسیخته و عدم نظارت ها عملکرد خوب دولت را زیر سلطه خودش قرار داده است و امروز مطالبه مردم ، مبارزه با گرانی و فساد ، برپایی عدالت ورزی ، احیای اعتماد و امید به مردم و ایجاد تحول در قوه مجریه است.

وقت کشی آمریکا نشانه استیصال او در مواجهه با ایران

آمریکا باوقت کشی و تعلل می خواهد ایران را دچار سختی و فرسایش کند و با فضاسازی داخلی توسط دلدادگان غرب ، دولتمردان نظام اسلامی را در کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی های استکبار وادار کند.

و البته بدانند که ملت ایران هرگز از منافع و مصالح حقیقی خود کوتاه نخواهد آمد.

ایران انقلابی راه شکوفایی اقتصادش را در تکیه بر ظرفیت های داخلی و خنثی‌سازی تحریم‌ها یافته است و این اروپا است که باید فکری برای ماههای سخت زندگی شهروندانش پیدا کند.

هشتم شهریور قانون عملیات بانکی بدون ربا و روز بانکداری
بانکداری اسلامی دغدغه دیرین امامین انقلاب بوده و است.

سرمایه گذاری نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی دارد و بانک ها نقش بسزایی را در تامین سرمایه های اقتصادی دارند ، با توجه به اینکه بانکها در اقتصاد وظیفه تجهیز و تخصیص منابع مالی را به عهده دارند نقش آنها برای توسعه اقتصادی در هر جامعه ای انکار ناپذیر است.

بانک ها برای نظام اقتصادی می توانند نقش تیغ دو دم را ایفا کنند یعنی هم میتوانند یک نظام اقتصادی را شکوفا کنند و هم می توانند آن نظام را به انحطاط سوق دهند.

اصلاح دستگاه بانکی بزرگترین سنگر اقتصادی امروز است.
امروز یکی از همت های دولت فعلی این است که بانکداری اسلامی بدون ربا را کامل اجرا کنند. جریمه تاخیر با است و ربا هم حرام است و اعلان جنگ با خدا و پیامبر است.
بانک ها حق ندارند جریمه تاخیر بگیرند اما مردم هم سعی کنند که اقساط را به موقع پرداخت کنند تا در دام ربایی که متاسفانه در جامعه هست واقع نشوند.
وزیر اقتصاد می‌خواهیم
باید صورت های مالی شرکت های دولتی را به صورت شفاف برای مردم منتشر کنند.
باید تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شد از کار برکنار شوند و به تخلفات آنها در مراجع صالح رسیدگی شود.
باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد و اعتماد مردم را به قوه قضاییه افزایش پیدا کند ، البته باید بسترهای فساد را از بین ببریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت