پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1401 ساعت 01:06:: شناسه خبر: 125490

خطیب جمعه چرام:پیاده روی اربعین حسینی مقدمه تمدن بزرگ مهدوی است/دشمنان نسبت به این تجمع الهی بغض میورزند

به گزارش صدای جنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های روز جمعه این هفته چرام اظهار داشت: انسان همیشه در طول تاریخ به دنبال گمشده‌ای بوده است، یعنی فضای مطلوبی که مناسبات انسانی بر آن حاکم باشد و پول، قدرت، جنسیت و نژاد محرک رفتار انسان‌ها نباشد، همانی که بسیاری از فیلسوفان […]

به گزارش صدای جنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های روز جمعه این هفته چرام اظهار داشت: انسان همیشه در طول تاریخ به دنبال گمشده‌ای بوده است، یعنی فضای مطلوبی که مناسبات انسانی بر آن حاکم باشد و پول، قدرت، جنسیت و نژاد محرک رفتار انسان‌ها نباشد، همانی که بسیاری از فیلسوفان با عنوان مدینه فاضله از آن یاد کرده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت در ایام اربعین حسینی در حال شکل گیری چنین مدینه ی فاضله ای هستیم.

خطیب جمعه چرام بیان نمود: مناسک و مراسمی که مردم را به آن خاطرات دوست‌داشتنی و مدینه فاضله متصل می کند، دلبستگی و شور و هیجان‌ مردم را با محبت سیدالشهدا (ع) افزایش می‌دهد، در این مراسم، افراد یکدیگر را نمی‌شناسند، ولی به شدت نسبت به هم عشق و علاقه و از خودگذشتگی در حد اعلا دارند، افراد به زائران خدمات می‌دهند، یعنی مردمی که به لحاظ بهره‌مندی اقتصادی در سطح پایینی قرار دارند، ولی با عشق و علاقه آنچه را که مال شخصی‌شان است هدیه می‌کنند.

بدون از آنکه این خیل جمعیت، یکدیگر را بشناسند،عشق و محبت در میان آن جمعیت ده ها میلیونی موج می زند و اثری از نفسانیات و دنیا گرایی نیست.وبدین واسطه تمدن بزرگ مهدوی را مقدمه چینی می کنند. ونفی تمدن مادی گرایی و شهوات غربی می کند و بدین علت است که دشمنان بغض نسبت به این تجمع بزرگ الهی دارند.

حجت الاسلام افشار گفت: هر کس در چنین مسیری گام بردارد و با بذل جان و مال کمک کند در تسریع ظهور مشارکت دارد و خداوند متعال اجر و مزد بیشمار به او عطا خواهد کرد.

وی افزود: در کنار همه عاشقان از سراسر دنیا، موکب شهرستان چرام در مرز شلمچه برای خدمت به زائران با کمک های مردمی راه اندازی خواهد شد که از همه عزیزان جهت این امر بزرگ طلب کمک می شود.

خطیب جمعه چرام بیان داشت: درباره کمک به زائران ابی عبدالله الحسین (ع) روایات زیادی نقل شده است. امام صادق(ع): برای هر درهمى که شخص برای امام حسین(ع) هزینه کند، ده هزار برابر حساب می‌شود و به همین اندازه درجه‏ او را بالا می‌برند، اما رضایت و خشنودى خدا از او و دعای پیامبر(ص) و امام علی(ع) و ائمه اطهار براى او بهتر از آن است.
و در روایتی امام صادق(ع) در دعا به خدا عرض کرد: بار خدایا، … من و برادران و زائران قبر پدرم حسین(ع) را بیامرز! آنها که اموالشان را هزینه کرده و بدن‌های خود را برای احسان در حق ما به سختی انداخته‌ اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت