پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 شهریور 1401 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 125704

۱۰۰ میلیارد تومان به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت اختصاص یافت

علی شهابی نسب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  با اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات زراعی می رود و موجب تقویت معیشت ساکنان روستاهای این منطقه خواهد شد. وی بیان کرد:  اجرای این پروژه عظیم آبی با هدف تامین آب اراضی دهدشت […]

علی شهابی نسب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  با اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات زراعی می رود و موجب تقویت معیشت ساکنان روستاهای این منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد:  اجرای این پروژه عظیم آبی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا از سال ۹٠  آغاز شده است.

شهابی نسب تصریح کرد: فاز اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال می شود که  در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی  عملیات فاز دوم این پروژه را نیز  شامل سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه  برشمرد و  پیش بینی کرد با توجه به سفر هیات دولت و در اولویت قرار گرفتن این طرح روند اجرایی آن  تسریع شود.

شهرستان کهگیلویه با ۱۵۳هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت