پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1395 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 12612

در جلسه کمیته اموربانکی مطرح شد؛

تاکید فرماندار کهگیلویه بر راست آزمایی تسهیلات پرداختی/کمیته امداد نامه های سفر رییس جمهوری را پیگیری می کند/پرونده مشاغل انفرادی هنوز به صندوق کارافرینی امید معرفی نشده است

با توجه به شناختی که مدیران بانکی از وضعیت شهرستان دارند انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات به متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های شهرستان مقداری از تسهیلات پرداختی به متقاضیان را بلوکه می کنند گفت: بر اساس مصوبه بانک مرکزی این کار خلاف قانون است.

به گزارش صدای جنوب،علی پوزش ظهر امروز در نشست کمیته امور بانکی با مهم خواندن نقش بانک‌ها در توسعه جامعه اظهار داشت: با توجه به شناختی که مدیران بانکی از وضعیت شهرستان دارند انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات به متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند.

IMG_20170129_165504 IMG_20170129_164652

وی گفت مشاهده می شود که تعدادی از بانکهای شهرستان کهگیلویه در ازای پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال به متقاضیان نزدیک به ۲۵ میلیون ریال را مسدود و بلوکه می کنند که در نشست کمیته بانکها مورد بررسی قرار گرفت.
پوزش گفت:بانکها با برداشت این مقدار از تسهیلات علاوه بر درآمد زایی، بهره بیشتری از متقاضیان دریافت می کنند.
علی پوزش روز یکشنبه با تاکید بر راست آزمایی تسهیلات پرداختی از سوی بانکها اظهار داشت: باید ازسوی بازرسان استانی این موضع به جد پیگیری شود.
وی بیان کرد: برداشت کارمزد ۲ساله تسهیلات در سررسید اول از سوی بانکها نیز غیرقانونی و با بانکهای متخلف برخورد خواهد شد.
پوزش با تاکید بر همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ازدواج، مسکن و دیگر تسهیلات متقاضیان عنوان کرد: بانکها نقش مهمی درتوسعه هر جامعه دارند.
فرماندار کهگیلویه افزود: نیاز است بانکها نسبت به پرداخت تسهیلات تا پایان سال همکاری کنند.
پوزش اضافه کرد: همچنین بانکها گزارش کاملی از روند تسهیلات پرداختی خود را به فرمانداری کهگیلویه ارائه دهند.
وی بر برخورد مناسب بانکها در تکریم ارباب رجوع نیز تاکید کرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه نیز گفت: ۴۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری به مددجویان زیر پوشش نهاد در این شهرستان پرداخت شد.
امرالله فروزنده با تاکید بر همکاری بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان کهگیلویه با ۳۵ هزار نفر مددجو بیشترین تعداد متقاضیان تسهیلات در استان را دارد.
وی تعهد اشتغال کمیته امداد در سالجاری را ۲۹۰ فقره پرونده اعلام کرد و گفت: درصد زیادی از این تسهیلات تاکنون پرداخت شده است.
فروزنده عنوان کرد: تعداد زیادی از متقاضیان نیز در تفاهم نامه سفر ریاست جمهوری به استان برای دریافت تسهیلات به تعهد شهرستان اضافه شده است.

رئیس صندوق کار آفرینی امیدکهگیلویه نیز ظهر امروز در این کمیته اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۰۵ فقره نامه مربوط به سفر ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید شهرستان معرفی شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه تصریح کرد: از این تعداد، ۹۶۳ فقره مربوط به اشتغال و ۱۶۲ فقره درخواست وام ضروری بود.

تقی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ فقره به مبلغ بالغ بر ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: تعدادی از درخواست‌ها حائز شرایط صندوق نیست و تسهیلات به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پرونده ۵۰ فقره دیگر نیز تشکیل شده و آماده پرداخت تسهیلات است.

این مسؤول سقف تسهیلات اشتغالزایی برای نامه‌های ریاست جمهوری را ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و برای وام ضروری ۲ تا سه میلیون تومان عنوان کرد.

تقی‌زاده از پرداخت ۷۲ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد و گفت: ۳۶ فقره آماده پرداخت است که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

IMG_20170129_164652

وی با اشاره به تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی با میراث فرهنگی و پرداخت تسهیلات کارگاهی و انفرادی به متقاضیان این مشاغل گفت: سال گذشته هشت فقره پرونده کارگاهی از سوی میراث فرهنگی به صندوق معرفی شد که هفت فقره تسهیلات مربوطه را دریافت کردند و یک مورد انصراف داد.

این مسؤول افزود: امسال نیز ۲۰ فقره پرونده کارگاهی برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شده است که از این تعداد چهار مورد مشمول دریافت تسهیلات قرار نگرفتند.

تقی‌زاده افزود: پرونده مشاغل انفرادی هنوز به صندوق معرفی نشده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت