پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1401 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 126566

توزیع فعلی اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری‌ها عادلانه نیست/ مجلس مصمم به اصلاح است

به گزارش صدای جنوب از یاسوج مهدی روشنفکر در نشست با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در گذشته اعتبارات تبصره (۲) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده با شاخص محرومیت بین شهرداری‌ها توزیع می‌شد که در یکسال اخیر محرومیت حذف و مبنا تنها جمعیت قرار گرفته است. وی با تاکید بر […]

به گزارش صدای جنوب از یاسوج مهدی روشنفکر در نشست با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در گذشته اعتبارات تبصره (۲) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده با شاخص محرومیت بین شهرداری‌ها توزیع می‌شد که در یکسال اخیر محرومیت حذف و مبنا تنها جمعیت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم اصلاح این قانون بسیاری از شهرداری‌های کوچک کشور در اداره هزینه‌های ابتدایی جاری می‌مانند و باید شهرداری را تعطیل کنند، ابراز کرد: سازمان شهرداری‌ها پیگیر اصلاح باشد و مجلس هم مصمم به همکاری است زیرا هر کجا یک قانون بد تصویب شد جسارت اعلام اشتباه و اصلاح نیز باید باشد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: نبود اعتبار و منابع درآمد پایدار شهرداری‌های کوچک را رنج می‌دهد تا جایی که برخی از شهرداری‌ها بیش از یکسال حقوق کارکنان و کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار نگاه ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرها و روستاهای این استان شد و افزود: بسیاری از روستاها از داشتن ابتدایی ترین زیرساخت‌ها محروم هستند و همین نیز سبب افزایش مهاجرت به حاشیه شهرها شده است.

در پایان این نشست مقرر شد، ۸۶۸ میلیون تومان به حساب شهرداری مادوان، ۴۳۴ میلیون تومان به حساب شهرداری چیتاب، ۱۹۷ میلیون تومان شهرداری لوداب، ۶۱۲ میلیون تومان شهرداری پاتاوه، ۴۷۵ میلیون تومان شهرداری مارگون و ۶۲۳ میلیون تومان به حساب شهرداری سی سخت پرداخت شود.

همچنین مقرر شد لیست ۳۰ روستای سه شهرستان بویراحمد، دنا و‌ مارگون برای کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور ارائه شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت