پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آبان 1401 ساعت 07:08:: شناسه خبر: 126891

معاون اقتصادی استاندار: ۱۹ طرح تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به فرآیند تولید بازگشت

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای سیاست های دولت سیزدهم برای احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل و تحقق رشد اقتصادی استان، ۱۹ طرح تولیدی راکد در این استان طی یکسال گذشته تاکنون احیا و به فرآیند تولید بازگشتند.

احسان عسکری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ان میزان سرمایه گذاری این تعداد واحد تولیدی احیا شده را  ۳۶۰ میلیارد تومان  با اشتغالزایی ۳۸۰ نفر عنوان کرد .

وی افزود: طرح های راکد و مشکل دار در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و مشکل آن ها رفع می شود و حتی اگر چندین بار در کارگروه مطرح شوند تا به نتیجه رسیدن کار ادامه خواهد یافت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حمایت های این حوزه برای احیای واحدهای راکد با قوت ادامه دارد و این معاونت پذیرای سرمایه گذارانی است که طرح ان ها با مشکل روبرو شده است.

معاون اقتصادی استاندار: ۱۹ طرح تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به فرآیند تولید بازگشت

احیای واحدهای تولیدی یکی از ابرازهای تحقق رشد اقتصادی 

عسکری ابراز داشت: برای تحقق رشد اقتصادی ۹ درصدی ۲ روش باید اتخاذ گردد که این رشد ۹ درصدی یک هدفگذاری فوق العاده بالایی است که در سال های گذشته هیچگاه محقق و هدف گذاری نشده است.

وی ادامه داد: استان این قابلیت را دارد که به سمت رشد اقتصادی ۹ درصدی حرکت کند و یکی از ابزارهای مهم برای تحقق رشد ۹ درصدی احیای واحدهای راکد است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحدهای بزرگی هم اینک در استان در دست احیا هستند  که از جمله مهم ترین انها ماشین سازی گچساران بوده که پس از سال ها تعطیلی با اشتغال ۱۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: واحد تولیدی نوشابه در بویراحمد نیز یکی از این واحدها بوده که پس از ۱۲ سال تعطیلی در حوزه تامین آب معدنی به چرخه تولید برگردانده شده و هم اینک بازار مطلوبی دارد.

یک قدم تا افتتاح نماد صنعت یاسوج

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارخانه قند یاسوج نیز یکی از واحدهای صنعتی مهم استان و یا به تعبیری نماد صنعت استان است که پس از هفت سال تعطیلی احیای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این کارخانه بیش از آن که یک واحد صنعتی باشد یک پارامتر اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

عسکری تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد خط این واحد تولیدی احیا و بازسازی شده است و حداکثر اسفندماه به بهره برداری می رسد.

با راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در این طرح مهم صنعتی فراهم خواهد شد.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد و سال ۱۳۴۶ نیز به بهره برداری رسید.

پس از مدتی این کارخانه با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد اما سایه مشکلاتی شامل معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران، قدیمی بودن تجهیزات، کمبود اعتبار برای نوسازی قطعات فنی و نبود چغندر قند دست از سر این کارخانه برنداشت و تا توانست کمر این کارخانه را خم کرد.

کارخانه قند یاسوج از دی ماه ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی راکد و یا نیمه فعال ماند.

معاون اقتصادی استاندار: ۱۹ طرح تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به فرآیند تولید بازگشت

احیای کارخانه آهک هیدراته چرام 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آهک هیدراته چرام حدود دو سال در حالت رکود به سر می برد و رایزنی های بسیاری در استان و تهران برای احیای ان انجام شده است.

عسکری ابراز داشت: ۲ بار در استان و چهار بار در تهران جلسات مختلفی برگزار شده است و هم اینک پروژه به مناقصه رفته است و به زودی وارد فعالیت خواهد شد.

پروژه کارخانه آهک هیدراته چرام با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در شهر چرام در حال ساخت است

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت