پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 آبان 1401 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 126994

۷۸ روستا در کهگیلویه و بویراحمد نزدیک زیست گاه حیات وحش

۵۷روستای این استان در نزدیکی زیستگاه های حیات وحش مناطق حفاظت شده قرار دارند.

به گزارش صدای جنوب  معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان گفت: این روستاها در نزدیکی مناطق حفاظت شده دنا، خامی، خائیز و سرخ قرار دارند.
جمشید عبدی پور افزود: منطقه حفاظت شده دنا با ۴۰ روستا بیشترین جوامع محلی نزدیک به مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: همچنین شهرهای سی سخت و پاتاوه در نزدیکی ذخیره گاه حیات وحش دنا قرار دارند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
عبدی پور در خصوص آسیب های زندگی در نزدیکی زیستگاه جانوران تاکید کرد: ورود گونه های جانوری به روستاها و دستبرد به محصولات کشاورزی و دام های آنان از مهمترین آسیب های این امر است.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد از گزارش ورود گونه های حیات وحش به مناطق مسکونی در روستاهای نزدیک مناطق آزاد شکار ممنوع صورت می گیرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در باره پیشگیری از آسیب های احتمالی به دام و محصولات کشاورزی تاکید کرد: محصور کردن مزارع، دام ها و باغ ها و وجود سگ گله همراه گوسفندان از راهکارهای کاهش این خسارت ها است.
وی در مورد نحوه اقدام برای جبران خسارت های ناشی از حمله جانوران به روستاییان هم گفت: تنظیم گزارش اولیه میزان خسارت ها، تایید صورت جلسه از سوی شوراهای اسلامی و پاسگاه های نیروی انتظامی و ارائه مستندات به نزدیک ترین اداره محیط زیست از مراحل دریافت این خسارت ها است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت