پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1401 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 127103

۵۵میلیارد ریال صرف رفاه حال معلولان کهگیلویه و بویراحمد شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی یکسال گذشته ۵۵میلیارد ریال اعتبار برای رفاه معلولان این استان هزینه شده که جوابگوی نیازمندی آنان نیست

کریم رهیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان  افزود: این میزان اعتبار برای انجام خدماتی مانند مناسب سازی محیط زندگی و خودرو، تغذیه ، کمک هزینه حمل و نقل،خرید تجهیزات توان بخشی مانند ولیچر، کفش طبی، تشک مواج و سمعک،کمک هزینه کاشت وتعمیرات دستگاه کاشت حلزون،گفتار درمانی،کار درمانی،فیزیوتراپی و سایر خدمات توان بخشی،کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ودانشجویان معلول نیازمند هزینه شده است.

بهره مندی معلولان مناطق روستایی از خدمات

رهیده در پاسخ به سئوال خبرنگار در زمینه برنامه های بهزیستی در مناطق روستایی ابراز داشت:در راستای برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی سی بی آر برنامه هایی در زمینه های ارجاع به مراکز درمانی ، بیمارستان هاوکلینیک های توانبخشی ،سلامت ،آموزش، امرارمعاش، اجتماعی ،پایش وارزیابی برنامه های ورزشی بومی ومحلی اجرا می شود که یک سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۲۸۶ پرونده معلولان زیر پوشش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از پاییز پارسال تاکنون ۱۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون ریال برای این طرح در استان هزینه شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد:کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ودانشجویان معلول نیازمند به تعداد یکهزار و ۵۹۸نفر اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات بهزیستی در یک ساله اخیر بوده است.

۵۵میلیارد ریال صرف رفاه حال معلولان کهگیلویه و بویراحمد شد

رهیده گفت که اعطای پلاک خودرو به تعداد

نفر از مددجویان دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید وخیلی شدید ،پرداخت حق پرستاری ضایع نخاعی به تعداد ۲۰۲ نفر از دیگر خدمات بهزیستی استان در یک سال اخیر به جامعه هدف بوده است.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۱۱  هزار نفر معلول جسمی و حرکتی دارد و هم اکنون ۲۳ هزار نفر از این جمعیت از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی عنوان کرد:پرداخت کمک هزینه تحصیلی، خدمات آموزشی، تامین تجهیزات پزشکی، کمک هزینه اقلام بهداشتی، پرداخت وام های اشتغال و مسکن از مهمترین خدمات بهزیستی استان به جامعه هدف است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت:۱۲ هزار و ۵۰۰ از معلولان استان از خدمات مستمری بهره مند هستند که یکهزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در طول یک ساله گذشته تاکنون زیرپوشش خدمات مستمری قرار گرفته اند.

۴۶مرکز خدماتی بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۶ مرکز روزانه، شبانه روزی و خانگی این نهاد حمایتی به معلولان استان خدمات رسانی می کند.

رهیده با بیان اینکه مراکز روزانه دارای بیشترین فراوانی مراکز خدماتی کهگیلویه و بویراحمد هستنداظهار داشت: هشت مرکز در بویراحمد، هشت مرکز در کهگیلویه، چهار مرکز در گچساران، سه مرکز در بهمئی،  ۲مورد در لنده و شهرهای باشت و چرام هر کدام یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه فعالیت می کنند.

وی همچنین به فعالیت مراکز شبانه روزی در سطح استان اشاره و تاکید کرد: سه مرکز شبانه روزی درکهگیلویه ،۶ مرکز در بویراحمد و یک مرکز شبانه روزی در گچساران به معلولان خدمات رسانی می کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: همچنین۶مرکز خدمت در منزل در شهرستان  های بویراحمد، دنا و لنده برای خدمت رسانی به معلولان فعالیت دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت