پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آذر 1401 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 128560

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

تعادل میان حفظ اراضی کشاورزی، واگذاری‌ها و تغییر کاربری موجب خروج استان از محرومیت تاریخی خواهد شد

تیم ارشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برای همفکری در خصوص واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران نشستی برگزار کردند.

صدای جنوب:

تیم ارشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برای همفکری در خصوص واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران نشستی برگزار کردند؛

معاون اقتصادی استاندار در این نشست خواستار تسریع در روند صدور مجوزها و استعلامات شد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: ما بین حفظ اراضی کشاورزی و واگذاری‌ها و تغییر کاربری باید تعادلی برقرار کنیم که نتیجه آن خروج از محرومیت تاریخی این دیار باشد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، جلسه هم اندیشی مشترک کمیته تخصصی منابع طبیعی و اموراراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باحضور معاون اقتصادی استانداری ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی ،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و سایر کارشناسان مربوطه در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان برگزار شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: روند واگذاری زمین های کشاورزی یا اراضی ملی این استان برای اجرای طرح های گردشگری، کشاورزی و صنعتی بدون بررسی لازم، بازدید میدانی و لحاظ کردن تمامی جوانب امر به تصویب اعضای کمیته فنی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان نرسد.

احسان عسکری بر لزوم دقت و حساسیت هر چه بیشتر متولیان امر در زمینه واگذاری زمین های کشاورزی یا اراضی ملی این استان برای اجرای طرح ها تأکید کرد.

وی اظهار داشت: زمین های کشاورزی یا اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد به افراد دارای صلاحیت فنی و اقتصادی واگذار شوند تا طرح ها نیز در موعد مقرر تکمیل و به بهره برداری برسند.

عسکری افزود: آن دسته از طرح هایی که تا ۶ ماه اجرا نشوند باید زمین های کشاورزی یا اراضی ملی واگذاری به متقاضیان آنها بازپس گرفته شده و در اختیار افراد دیگری قرار گیرند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نباید تا حد امکان زمین های کشاورزی این استان به منظور واگذاری به متقاضیان برای اجرای طرح ها تغییر کاربری داده شوند.

عسکری عنوان کرد: پس از واگذاری زمین های کشاورزی یا اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح ها باید موضوع مهم رعایت بستر و حریم رودخانه های استان نیز مدنظر باشد.

وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای پاسخگویی به استعلام های مورد نیاز در زمینه اجرای طرح ها در زمین های مختلف برای سرمایه گزاری در این استان شتاب بخشی کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت؛ کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف دارای مزیت نسبی برای سرمایه‌گذاری است و در صدور واگذاری ها برای ایجادطرح ها در خصوص سرمایه گزاری و اشتغال زایی باید شتاب بیشتری صورت گیرد .

سید علی معتمدی‌پور افزود: تمرکز ما روی ایجاد طرح هایی است که بتواندبا سرمایه گزاری در استان زنجیره ارزش را از تولید تا سفره مردم پوشش دهد.

معتمدی‌پور، تصریح کرد: انتظار ما از کارشناسان این است که نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند و در رفع مشکلات زیرساختی حمایت کنند چرا که این استان سال‌ها از لحاظ سرمایه گذاری و قافله توسعه عقب مانده است.

معتمدی‌پور همچنین به جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد و واقع شدن در میان سه استان بزرگ اصفهان  فارس و خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: همه این استان‌ها در بهره‌برداری از آب این استان پر آب در رقابتند ولی خود استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث سرمایه‌گذاری و زیر ساختها استانی وابسته است که نشان از محرومیت تاریخی آن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد توجه ویژه به توسعه این استان در این دولت انقلابی را کمترین خواسته به حق مردم دانست و تاکید کرد: اگر حمایت لازم صورت گیرد مردم به زودی آثار و برکات خدمات این دولت را در بخش های مختلف ازجمله کشاورزی لمس خواهند کرد.

در ادامه این جلسه سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود؛ واگذاری اراضی برای طرح‌های مختلف به اشخاص حقیقی و حقوقی یک روند تعریف شده است که این اراضی بعد از دریافت تخصیص از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شود.

وی گفت؛اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای صدور واگذاری زمین برای ایجاد طرح ها کمیته های تخصصی استعداد یابی که شامل کارشناسان متخصص در این حوزه تشکیل شده و در خصوص واگذاری زمین برای ایجاد سرمایه گزاری در استان البته با رعایت ضوابط قانونی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد تا هرچه سریعتر با ایجاد طرح ها و سرمایه گزاری شرایط اشتغالزایی برای مردم استان فراهم شود.

در ادامه این جلسه کارشناسان مربوطه طرح های ارائه شده را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصمیمات لازم رادر خصوص سرمایه گزاری اتخاذ کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت