پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آذر 1401 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 128575

سرمایه گذاران متقاضی صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد ویژه حمایت می‌شوند

سرمایه گذاران متقاضی صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد ویژه حمایت می‌شوند

سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نبود و کمبود زیر ساخت صنایع تکمیلی و تبدیلی برای کشت و زرع در استان یکی از چالش های پیش روی کشاورزان است.

 

وی افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان های استان به ویژه گچساران و کهگیلویه ضرورت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعاونی های منطقه و کشاورزان پای کار بیایند و از آن ها حمایت های مالی صورت خواهد گرفت تا هم سردخانه و صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری خودشان ایجاد شود.

احمدزاده عنوان کرد: منافع این امر به خود مردم شهرستان های استان می رسد و زمینه اشتغال و کاهش فاصله مزرعه تا فرآوری برای کشاورزان استان به دست می آید.

ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در واقع یکی از راهکارهای توسعه کشاورزی است که در ایجاد اشتغال پایدار، کاهش ضایعات، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمدهای غیر نفتی و کشاورزی و توسعه صادرات موثر است.

۳۰۰ هزار تن تولیدات باغی کهگیلویه و بویراحمد است که برای این میزان ، این ظرفیت ۱۶ هزار تن سردخانه استان جوابگوی محصولات نیست.

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

هم اکنون یکهزار و ۸۰۰ بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت