پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آذر 1401 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 128728

سد شهیددلنسب کوهبرد دهه فجر به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد در چهارمین بازدید خود از سد شهید دلنسب کوهبرد که باحضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار کهگیلویه، رییس سازمان برنامه وبودجه استان انجام شد،درجمع خبرنگاران اظهارداشت: این سد نخستین سدی است که جهاد کشاورزی در استان به اجرا در آورده و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل میرسد.

دای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد در چهارمین بازدید خود از سد شهید دلنسب کوهبرد که باحضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار کهگیلویه، رییس سازمان برنامه وبودجه استان انجام شد،درجمع خبرنگاران اظهارداشت: این سد نخستین سدی است که جهاد کشاورزی در استان به اجرا در آورده و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل میرسد.

سید علی معتمدی پور افزود سد شهید دلنسب با همکاری و همراهی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و با سفر هیئت دولت به استان شتاب گرفت به‌طوری‌که باتخصیص ۴۷ میلیارد تومان اعتبار، پیشرفت فیزیکی طرح از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

معتمدی پور گفت: پیشرفت کنونی این سد ۹۶ درصد است و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: سدکو هبرد در دهه فجر امسال تکمیل و با آبگیری آن ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه آبیاری خواهد شد.

معتمدی پور افزود با بهره‌برداری از این سد ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب ها برای بیش از ۷۰۰ نفر با افزایش تولید محصولات کشاورزی به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

سید علی معتمدی پور تصریح کرد: برای تکمیل زیر دست و احداث پمپاژ و مابقی خط انتقال ۳ و ۴ درمجموع۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این طرح نیزدر دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: باتشریک مساعی واجرای ماده ۵۴ خوشبختانه معارضی وجود ندارد و زمین های زراعی درفصل زراعی سال آینده با استفاده ازظرفیت این  سد زیر کشت می روند.

معاون عمرانی استاندار نیز باقدردانی از سازمان جهاد کشاورزی و همچنین پیمانکار این سد گفت: وضعیت امیدوارکننده این سد نتیجه تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری وپیگیری های استاندار است.

کیامرث حاجی زاده سد کوهبرد را سبب توسعه وپیشرفت کهگیلویه دانست و گفت: باید ازظرفیت این سد در حوزه های گردشگری باایجاد پلاژ تفریحی، کشاورزی ومنابع طبیعی استفاده نماییم.

حاجی زاده از تابش نژاد خواست که عملیات احداث سدسرپری را نیز جدی بگیرد.

وی ازتشکیل جلسه برای  انعقاد تفاهمنامه ساخت این سد بااعتبار اولیه ۴٠ میلیارد تومان باوزارت نفت خبر داد.

مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز گفت: احداث سد کوهبرد تجربه موفق سازمان جهاد کشاورزی است وباید به مهندس معتمدی وهمکاران تبریک گفت.  وی آمادگی خود را همکاری باجهاد کشاورزی برای بهره برداری، ایجاد شبکه و پمپاژ اب به مزارع را اعلام نمود.

فرماندار کهگیلویه نیز سد کوهبرد را یکی از طرح های مهم دولت سیزدهم طی یکسال اخیر دانست و گفت: با آبیاری زمین های دیم کشاورزی علاوه بر اشتغالزایی روند توسعه کشاورزی شهرستان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سید عبدالعزیز موسوی با اشاره به اینکه تنها منبع درآمد بیشتر مردم شهرستان کهگیلویه حوزه کشاورزی است بیان کرد: نیاز است جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات لازم ضمن حمایت از کشاورزان زمینه را برای سرمایه گذاران در راستای توسعه اشتغالزایی در این منطقه فراهم کند.

وی با تقدیر از پیمانکار پروژه سد کوهبرد تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکار، تملک اراضی کشاورزان، تکمیل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و توزیع در زمین‌های کشاورزی مورد نیاز است.

فرماندار کهگیلویه از پیگیری‌های استاندار و معاونین، اهتمام نماینده و مجموعه جهاد سازندگی در پیگیری مشکلات این طرح طی این دو سال تقدیر کرد.

مجری سد کوهبرد کهگیلویه در این رابطه نیز با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از طرح های محرومیت زدایی افزود: آخرین مرحله سد که بستن دریچه بود با تخصیص منابع سفر هیات دولت اجرایی شد.

احسان تابش نژاد بیان کرد: با اولین بارش سد کوهبرد آبگیری و رویای ۱۰ ساله کشاورزان رنگ واقعیت گرفت.

وی توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین مزایای ساخت سد کوهبرد دانست و بیان کرد: با اجرای این سد و همکاری جهاد کشاورزی اراضی دیم حومه غربی دهدشت به سیستم آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.

تابش نژاد مشخصات فنی این طرح را شامل طول تاج  ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر و نیم، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج را هشت متر اعلام کرد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت