پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1401 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 129197

بارش برف در ۷ جاده مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های مواصلاتی این استان را تشریح کرد.

به گزارش  صدای جنوب  عابد محمدی با اشاره به اینکه از ساعت ۱۷ عصر روز گذشته بارش برف در مناطق کوهستانی این استان آغاز شده است، گفت: هم اکنون جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان، “گردنه مله شوره” در یاسوج به شیراز، “گردنه باباحسن و کاکان” در محدوده یاسوج به سمت اقلید”، یاسوج به سی سخت، سی سخت به پادنا، یاسوج به مارگون، یاسوج به سپیدار هم اکنون شاهد بارش برفهستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از باز بودن همه جاده‌های اصلی این استان به رغم بارف برف و باران خبر داد و افزود: از همه مردم درخواست داریم از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کرده و حتما زنجیر چرخ و تغذیه به اندازه کافی همراه داشته باشند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ راهدار با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ۲۰ راهدارخانه با ۲۸ اکیپ در حال انجام وظیفه و خدمت به مردم و مسافران هستند.
محمدی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات ایمنی و وسایل گرم کننده و روشن کردن چراغ‌های مه شکن و رعایت فاصله طولی با خودرو‌های جلویی در هنگام رانندگی و سفر الزامی است.
وی بازگشایی جاده های اصلی را اولویت نخست این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: هنوز از مسدود بودن جاده های روستایی اطلاعاتی در دست نداریم و در صورت بسته بودن این جاده ها، بازگشایی می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: مردم در صورت هر گونه مشکل در جاده‌ها و یا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس برقرار کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر برفگیر است. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت