پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1401 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 129216

بیش از ۴۰درصد شبکه آب شهر یاسوج فرسوده اعلام شد

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: از ۸۰۰کیلومتر طول شبکه داخلی آب در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیش از ۴۰ درصد فرسوده است که نیاز به ترمیم و بهسازی جدی دارد.

علمدار آرمین روز شنبه در گفت و گوی  با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرایی شدن اصلاح شبکه های آب یاسوج امسال فشاری که امسال بر روی شرکت آب و فاضلاب استان بود نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی شبکه آب یاسوج مصوب شد که ۳۸ میلیارد تومان آن تا کنون تخصیص یافته است و پیگیر تخصیص بقیه اعتبار هستیم.

آرمین تاکید کرد: عملیات اصلاح شبکهای این شهر با ۳۸ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته از محل سفر و با بیش از ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ پیمانکار در سطح شهر در حال کار هستند و عملیات اصلاح ۱۰۰ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد ابراز داشت: این مبلغ تخصیصی در طول عمر شبکه آب و فاضلاب استان هنوز محقق نشده بود و جای تقدیر از دولت  انقلابی و مردمی ایت الله رئیسی ومسئولان ارشد استانی وجود دارد.

آرمین گفت: به منظور بهره وری بهتر تلاش می شود در دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری پروژه‌ها خرد نشوند و اکنون دو پروژه کلان (مهم) برای دور دوم سفر ریاست جمهوری تعریف شده است.

وی بیان کرد: آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی شهر یاسوج از جمله شرف آباد، شهرک امام علی (ع)، بنسنجان و شاهدها با بیش از ۲۴ هزار خانوار از اولویت‌های اصلی شهرستان در سفر دوم ریاست جمهوری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: حفر پنچ حلقه چاه در حوزه تنگ کناره و تنگ مهریان و ارتقای چاه های فعلی و ارتقای ایستگاه های پمپاژ از دیگر طرح های پیشنهادی است.

آرمین عنوان کرد: بیشتر چاه های فعلی آب استان با کاهش دبی بسیاری زیادی روبرو بوده اند که با دور برداری چاه ها دبی چاه ها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین در میان طرح های پیشنهادی ایجاد مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی کشاورزی برای شهر یاسوج و مخزن پنج هزار متر مکعبی ولایت و شهرک الغدیر نیز مدنظر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تاکید کرد: ۲۵۰ میلیارد اعتبار برای حفاری چاه های جدید و اجرای خط انتقال این پروژه‌ها نیاز است که انتظار می رود در سفر دوم ریاست جمهوری مطالبه شود.

آرمین افزود: با انجام عملیات زون بندی  و هوشمندسازی شبکه توزیع به منظور جلوگیری از هدر روی آب از دیگر پروژه‌های مدنظر است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پیشنهاد داده و مصوب شود.

وی گفت: در حوزه هدررفت در ۲۰ نقطه شهر یاسوج هیچگونه زون بندی وجود ندارد و اگر یک شکستگی در سطح شهر یاسوج شود مجبور به بستن منبع ذخیره آب هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در حالی که ۹۰هزار خانوار تحت پوشش این منبع ها موجود  هستند و قطعی آب باعث نارضایتی مردم و دستگاه های نظارتی می شود.

قدمت بیش از ۴۰ ساله شبکه توزیع آب و میزان هدر روی بالای آن در شبکه توزیع سبب بروز اخلال در روند آبرسانی به مناطق مختلف شهر یاسوج شده است به طوری که شهروندان این شهر از قطعی آب خانه های خود در مدت زمان یک هفته خبر می دهند.

از مجموع  ۳۰ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۱۳ و نیم  میلیون مترمکعب به خانه مشترکان می رسد به عبارت دیگر ۵۵ درصد هدر روی و پرت آب در یاسوج وجود دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت