پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 دی 1401 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 129258

استاندار: ۹۸۸ واحد خسارت دیده در زلزله سی سخت وام و کمک های بلاعوض دریافت کردند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار واحد مسکونی در زلزله سی سخت دچار خسارت شدند که از این تعداد، ۹۸۸ واحد موفق به دریافت وام و کمک های بلاعوض شدند.

سید علی احمدزاده روز یکشنبه در گفت و گوی  با خبرنگاران ، با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر رفع مشکل زلزله زدگان سی سخت و تبدیل وضعیت اسکان آن ها به یک وضعیت خوب قبل از فصل سرما، افزود: ۱۸۰ میلیون تومان وام و ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان در سی سخت پرداخت شد.

 

وی افزود: از مجموع ۹۸۸ واحد خسارت دیده که موفق به دریافت تسهیلات شدند، تعداد ۷۷۲ واحد تکمیل و ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیدند که صاحبان آنها در این منازل سکنی گزیدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مابقی واحدها مربوط به کسانی هستند که یا ساختمان مسکونی در شهر یاسوج دارند و یا اقدام به ساخت منازل با متراژ بالا نموده اند(۴۱ واحد زیر بنای بالاتر از حد استاندارد) که معمولاً بر اساس شرایط خاص مالی در حال ساخت و ساز هستند.

احمدزاده اظهار کرد: تمامی کسانی که بر اساس متراژ تعریف شده اقدام به ساخت نمودند و کسانی که فاقد منزل مسکونی در خارج از سی سخت بوده اند صاحب مسکن شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعمیر و بازسازی مدارس آسیب دیده نیز گفت: از مجموع ۴۵ مدرسه خسارت دیده در زلزله سی سخت تاکنون ۴۲ مدرسه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان تعمیر، مقاوم سازی و نوسازی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در سی سخت سه فضای دیگر از هشت مدرسه تخریبی زلزله در حال ساخت است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند که در اثر آن به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی داشت که از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری بودند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شد.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا به مرکزیت سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت