پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1401 ساعت 01:10:: شناسه خبر: 129313

ارتقاء بهره وری محصولات راهبردی با مدیریت هوشمند/انعقاد تفاهم نامه بومی همکاری میان فرمانده سپاه فتح استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد

تفاهم نامه بومی همکاری فی مابین سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان و سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای مدیریت هوشمند ارتقاء بهره وری محصولات راهبردی و خودکفایی در تولید گوشت قرمز امضاء و مبادله گردید.

صدای جنوب:

قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی

آغاز عملیات مشترک مدیریت هوشمند و دانش بنیان ارتقاء محصولات راهبردی و گوشت قرمز بصورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار سلیمانی ریاست  سازمان بسیج مستضعفین ، سردار آبرومند فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ، دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی ، دکتر عسگری ریاست  کمیسیون کشاورزی مجلس و دکتر جهانسوز ریاست  سازمان بسیج جامعه کشاورزی در مرکز برگزار گردید .

در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان،دکتر معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،هاشمی
معاون سیاسی امنیتی استانداری، سرهنگ ارسلانجو ریاست ستاد تخصصی اقشار بسیج، سرهنگ صالحی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان، سرهنگ کریمی مسئول بسیج محلات سپاه استان، سرگرد غلامی مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه استان، سرهنگ ارجمند جانشین ناحیه مرکزی استان ، معاونین  طرح و برنامه ، تولیدات دامی ، تولیدات گیاهی ، توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان، معاونین سازمان دامپزشکی استان، معاون فرمانداری شهرستان بویراحمد حضور داشتند .

همچنین در نواحی نیز فرماندهان  نواحی، فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، مدیران ادارات دامپزشکی شهرستان ها و مسئولین کانونهای جامعه کشاورزی از طریق ارتباط تصویری در جلسه شرکت داشتند .

 

وزیر جهاد کشاورزی در نشست بسیج و وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری محصولات راهبردی ابراز داشتند:فرمان مقام معظم رهبری در گذشته و خصوصا امسال در عرصه خودکفایی، معیشت کشاورزان و رسیدن به امنیت پایدار غذایی مردم ایران رسالت بزرگی است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نهاده شده است.

دکتر ساداتی نژاد افزود: پس از اسفند سال ۱۴۰۰ و چالش امنیت جهانی، در تامین غذا کشورمان هیچ مشکلی وجود نداشت و این مهم نشان دهنده آن است که تولید کننده ایرانی با غیرت پای سفره مردم ایران ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد:این نشست در راستای هم افزایی بیشتر بین بسیج و وزارت جهاد کشاورزی رقم خورده تا در مامویریت تامین امنیت پایدار غذایی بر اساس رسالت ها و سیاست های اصلی در وزارت جهاد کشاورزی و طرح تحول دولت سیزدهم و پیگیری مباحث مربوط به امنیت غذایی در سازمان بسیج و بسیج مهندسین پیش برویم.

 

انعقاد تفاهم نامه برای پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی و بسیج/

این رسالت در طرح تحول دولت وجود داشته که یکی از آن ها کشت قراردادی و الگوی کشت بوده است.

بهره وری با افزایش علم و فناوری به دست می آید.

ارزان سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان رقم میخورد.

در دولت سیزدهم بحث بازار، بازرگانی و نظارت بر کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد در حالی که هیچ نیروی انسانی در این زمینه وجود نداشت و اگر کمک بسیج در این زمینه نبود ما نمی توانستیم در این زمینه موفقیتی را به دست بیاوریم.

سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در قرارگاه استانی، ضمن تاکید بر تشکیل و پیگیری مستمر جلسات قرارگاه، ابراز داشتند که می بایست ظرفیت ها و محدودیت ها شناسایی شده و مشخص گردد که وضعیت موجود استان در بخش کشاورزی کجاست و به کجا باید برسیم و روند اجرای طرح به صورت کامل رصد و اقدامات لازم جهت عملیاتی شدن طرح به نحو احسن صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این سازمان همواره از همکاری نیروی عظیم بسیج در ماموریت‌های این سازمان استقبال کرده و تجربه‌های موفقی در این زمینه وجود دارد و اکنون نیز در ارائه آموزش به کشاورزان از این ظرفیت بهره می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این همکاری‌های باید به‌گونه‌ای باشد که بر اساس آمارهای موجود و نقاط utm مشخص شده از اراضی کشاورزی و دامداری‌ها،  موازی‌کاری پیش نیاید و قدمی به جلو برداشته شود.

معتمدی‌پور با تاکید بر شفافیت در این طرح از جمله مشوق‌ها و پشتیبانی‌ها، تصریح کرد: ای تفاهم‌نامه به منظور افزایش هوشمندانه تولیدات محصولات مهم کشاورزی به ویژه گوشت قرمز انجام شده و مقدمات کار در جهاد فراهم شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از یکسال پیش، تمرکز مدیریتی این سازمان روی افزایش تولید در واحد سطح است و در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده و امیدواریم این تفاهم‌نامه نیز در تحقق این هدف مهم، موثر و راهگشا باشد.
انتهای پیام/

 

 

سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان اظهار داشتند که در اجرای این طرح، تعداد بیش از ۶۰۰روستای بالای ۲۰خانوار استان با سطح بیش از ۱۱۰هزار هکتار از اراضی زیر کشت تحت پوشش تعداد ۲۲۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز قرار می گیرند که کلیه آموزش های علمی، ترویجی لازم متناسب با تقویم زراعی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات را به بیش از ۳۰ هزار نفر از بهره برداران در سطح کل استان را ارائه خواهند داد.

غلامی همچنین افزود، در راستای خودکفایی در تولید گوشت قرمز تعداد ۱۰۰ راس دام در طول سال در قالب ۲۸ تیم تخصصی دامپزشکی در سطح کل استان قرار خواهد گرفت.

در پایان، تفاهم نامه بومی همکاری فی مابین سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان و سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای مدیریت هوشمند ارتقاء بهره وری محصولات راهبردی و خودکفایی در تولید گوشت قرمز امضاء و مبادله گردید.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت