پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1401 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 129355

اجرای ۴۵ طرح اجرایی و ۱۸ طرح تکمیلی در بافت فرسوده

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۱۳ هکتار بافت فرسوده و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه در استان وجود دارد.

به گزارش  صدای جنوب  علی احمدزاده افزود: شهر‌های استان از جمله یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، لیکک، چرام، لنده، سی سخت و‌سوق همه نیازمند اجرای طرح بازآفرینی هستند که ۹۱۳ هکتار بافت فرسوده و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه در استان وجود دارد.
احمدزاده با اشاره به اجرای ۴۵ طرح اجرایی و ساخت ۱۸ طرح تکمیلی از سال ۹۶ تاکنون در بافت فرسوده استان، گفت: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ تسهیلات بافت فرسوده ۴۰ میلیارد تومان بود، اما اعتبار پیشنهادی امسال برای بافت فرسوده ۶۰ میلیارد تومان است ضمن اینکه به حداقل ۲۰ هزار تن قیر نیازمندیم.
وی به وضعیت شهر سی سخت بعد از زلزله سی سخت اشاره و عنوان کرد: تعداد واحد‌هایی که در این حادثه تخریب شدند یک هزار و ۶۹۰ واحد بودند که یک هزار و ۳۰۰ واحد با اعتبار ۳۸۷ میلیارد تومان بازسازی و به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: ۲۸۵ واحد در شرف تکمیل است و مالکان بقیه واحد‌هایی که احداث نشدند به دلیل مشکلات مالی و در مضیقه بودند نتوانستند کاری انجام دهند که این افراد مورد توجه قرار بگیرند و ۱۴٠ میلیون به سقف اعتبارات زلزله سی سخت برای افراد بی بضاعت اضافه شود.

درخواست استاندار از وزیر راه و شهرسازی
احمد زاده درخواست‌هایی از وزیر راه و شهرسازی داشت که افزایش اعتبارات بازآفرینی شهری، افزایش تعداد محلات در طرح بازآفرینی شهری، در نظر گرفتن تمام بافت‌های فرسوده استان، افزایش سهمیه قیر استان برای تکمیل مبلمان شهری از جمله خواسته‌های استاندار از مهرداد بذرپاش بود.
وی ادامه داد: مرکز استان در محاصره رودخانه‌های مهریان، بشار و‌کبگیان قرار دارد و در مواقع بحرانی شرایط مرکز استان پیچیده می‌شود لذا چند پل برای یاسوج تعریف کردیم که نیازمند اعتبارات برای تسریع در روند احداث پل‌های در دست ساخت و آغاز عملیات احداث یکی دو پل دیگر هستیم.
احمدزاده در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه هستیم و با توجه به اینکه بیشترین متقاضیان در شهر یاسوج نام نویسی کرده‌اند لذا برای خرید زمین توجه ویژه به مرکز استان شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت