پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 دی 1401 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 129542

حماسه ۹ دی، به نمادی از بصیرت و هوشمندی، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی، ولایتمداری و عشق به رهبری تبدیل شد/شهیدسلیمانی یک مکتب است

به گزارش صدای جنوب ؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل درخطبه های نمازجمعه شهرسوق بیان کرد:۹ دی را باید گرامی بداریم از فراموش شدن این روز بزرگ جلوگیری کنیم،راهپیمایی نهم دی را کارشناسان و تحلیلگران انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین تجمعات در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرده‌اند. حماسه ۹دی ویژگی‌ها و مختصاتی داشته است که […]

به گزارش صدای جنوب ؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل درخطبه های نمازجمعه شهرسوق بیان کرد:۹ دی را باید گرامی بداریم از فراموش شدن این روز بزرگ جلوگیری کنیم،راهپیمایی نهم دی را کارشناسان و تحلیلگران انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین تجمعات در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرده‌اند. حماسه ۹دی ویژگی‌ها و مختصاتی داشته است که این حضور مردمی را از سایر حضور ها متمایز کرده است.

وی گفت:اول حضور خودجوش، فراگیر و سراسری در کل کشور،
دوم مردم به صورت سریع و قاطع از فتنه‌گران ،آشوبگران و حرمت شکنان اعلام برائت کرده و آرمان‌های انقلاب اسلامی امام و شهیدان و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نمودند،سوم با توجه به اینکه تبلیغات گسترده ای صورت نگرفت و تنها دو روز بعد از حادثه تلخ روز عاشورا و دعوت به حضور، حماسه باور نکردنی را رقم زدند.

امام جمعه سوق افزود:حماسه ماندگار و تاریخ‌ساز نهم دی دارای آثار و پیامدهای فراوانی بوده است،باحماسه ۹دی ظرفیت مردمی انقلاب اسلامی و نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی برای عبور از بحرانها بیش از پیش آشکار شد

وی افزود:حماسه نهم دی نمادی از بصیرت و هوشمندی، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی، ولایتمداری و عشق به رهبری تبدیل شدو مردم با این حماسه نشان دادنداز آرمان های انقلاب دست بر نخواهد داشت.

خطیب نمازجمعه سوق گفت:حماسه نهم دی عشق مردم به ارزشهای اسلامی ،حساسیت مردم به حفظ حرمت عاشورا و سالار شهیدان را به نمایش گذاشت، حماسه نهم دی تمامی محاسبات و برآورده های دشمنان داخلی و خارجی و فتنه‌گران داخلی را بر هم زد.

وی بیان کرد:حماسه نهم دی حرکت انقلاب به سمت آرمان هایش را تضمین و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم ساخت.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود:حماسه نهم دی فاتحه هر گونه انقلاب مخملی در ایران را خواند و نشان داد مردم ایران فریب نقشه ها و توطئه های پیچیده استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی نخواهند خورد.

امام جمعه سوق بیان کرد:حادثه نهم دی حجت را برمسئولان تمام کرد حماسه ۹دی امید دوستان انقلاب اسلامی و ملت های مظلوم در منطقه و جهان که به شدت نگران تحولات داخلی ایران بودند افزایش داد.

وی گفت:نهم دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی است.اسلام شناسی، دشمن شناسی، زمان شناسی سه مولفه اصلی بصیرتی یابی است.

خطیب جمعه شهرسوق بیان کرد:یکی از ارکان زمان شناسی داشتن آگاهی های تاریخی و فعال بودن حافظه تاریخی است این حقیقتی است که امام علی علیه السلام در وصیت خودش مجتبی می فرماید با آنچه در گذشته دیده یا شنیده ای برای آنچه هنوز نیامده استدلال کن زیرا تحولات و امور زندگی همانند یکدیگرند.

وی اظهارداشت:برای مقابله با فتنه ها در بیان معصومین ۴ راهکار کلان ذکر شده است اول استعاذه و پناه بردن به خدای متعال دوم آگاهی و دانایی راهکار سوم برای در امان ماندن از اتش فتنه ها تقواست راهکار چهارم نجات از فتنه ها است است استقرار ذیل ولایت اولیا الله است.

حجت الاسلام کیانی اصل گفت:جمع بندی این چهار مولفه و راهکار اصلی نجات از فتنه ها بصیرت است ،بصیرت یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضوع مناسب اقدام به هنگام به نفع جبهه حق، آنچه برای انسان بصیرت آور به بصیرت یار است همین چهار مولفه استعاذه، علم ،تقوا و ولایت است.

وی گفت:۱۳ دی سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گرامی میداریم یاد و خاطره شهید عزیز و بزرگوار را، قیامت ای که در تشییع جنازه شهید سلیمانی اتفاق افتاد ثمره اخلاص تدبیر، شجاعت و پیروی از ولایت بود شهادت این شهید بزرگوار چشمه های غبار گرفته را باز کرد و جهانیان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع وادار کرد،شهید سلیمانی را باید به چشم یک مکتب نگاه کنیم دشمنان بدانند که انتقام از آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی قطعی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت