پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 دی 1401 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 129594

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: میزان هدررفت آب در یاسوج ۵۷ درصد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان هدررفت آب یاسوج ۵۷ درصد است که با توجه به وجود درصد بالای فرسودگی در شبکه توزیع آب این شهر و بروز شکستگی های متعدد در مناطق و محله های خاص و در نتیجه هدر رفت بالا اصلاح شبکه آب یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.

سید علی احمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: مبلغ برآورد اجرای عملیات اصلاح شبکه آب یاسوج ۲۲۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طول شبکه فرسوده ۱۰۸ کیلومتر، جمعیت تحت پوشش ۱۸۲۰۰۰ نفر، میزان آب تولیدی سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۵.۵ (میلیون مترمکعب در سال) و اعتبار مورد نیاز ۲۸۶ میلیارد تومان است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به وجود درصد بالای فرسودگی در شبکه توزیع شهر یاسوج ( حدود ۳۰ درصد) که منجر به بروز شکستگی های متعدد در مناطق و محله های خاص و در نتیجه هدر رفت بالا و همچنین افزایش آلودگی آب و در نتیجه نارضایتی مشترکین می شد، اصلاح شبکه این شهر، در دستور کار ویژه شرکت قرار گرفت.

احمدزاده عنوان کرد: اهم اقدامات انجام شده تاکنون اصلاح ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب(۹ پیمانکار فعال در نقاط مختلف شهر یاسوج)، خرید تجهیزات ، لوله ، اتصالات و شیرآلات به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه از زمان ابلاغ اعتبارات ریاست جمهوری تا کنون ۴۲ درصد می باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هزینه کرد از محل اعتبارات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸ و هزینه کرد از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۸۰۰ میلیون و هزینه کرد از محل منابع استانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

طبق آخرین آمارهای شرکت آب و فاضلاب استان، از ۸۰۰ کیلومتر طول شبکه داخلی آب در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیش از ۴۰ درصد فرسوده است که نیاز به ترمیم و بهسازی جدی دارد.

قدمت بیش از ۴۰ ساله شبکه توزیع آب و میزان هدر روی بالای آن در شبکه توزیع سبب بروز اخلال در روند آبرسانی به مناطق مختلف شهر یاسوج شده است به طوری که شهروندان این شهر از قطعی آب خانه های خود در مدت زمان یک هفته خبر می دهند.

 

از مجموع ۸۳ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۴۹ میلیون مترمکعب به خانه مشترکان می رسد به عبارت دیگر ۵۷ درصد هدر روی و پرت آب در یاسوج وجود دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت