پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 دی 1401 ساعت 03:10:: شناسه خبر: 129639

امام جمعه دهدشت عنوان کرد:

ضرورت نگاه ویژه به شهرستان کهگیلویه

صدای جنوب: حجت الاسلام علی وحدانی فر شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی استان، افزود: نوسازی باید به سمت حکمرانی بر اساس بیانیه گام دوم پیش برود. امام جمعه دهدشت اولویت خیرین در مسئله بازسازی، احداث مدارس و همچنین تقویت آموزش و پرورش را ضروری خواند و اظهار داشت: گاهی اوقات مدارس و مساجدی […]

صدای جنوب:

حجت الاسلام علی وحدانی فر شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی استان، افزود: نوسازی باید به سمت حکمرانی بر اساس بیانیه گام دوم پیش برود.

امام جمعه دهدشت اولویت خیرین در مسئله بازسازی، احداث مدارس و همچنین تقویت آموزش و پرورش را ضروری خواند و اظهار داشت: گاهی اوقات مدارس و مساجدی ۴۰۰ متری در روستاهای ۱٠ تا ۱۲ خانواری ساخته می‌شود که بنا به مهاجرت یا هر دلیلی بلا استفاده هستند و ضرورتی ندارند.

وحدانی فر با اشاره به تشویق و ترغیب خیرین در جهت بها دادن به آموزش و پرورش، تصریح کرد: تعلیم و تربیت اولویت کار همه ماست، بنابراین با تقویت آموزش، بقیه موارد حل می‌شود.

وحدانی فر اصولی و با کیفیت انجام دادن نوسازی مدارس را مهم عنوان و بیان کرد: جایی بر اساس فشارهای اجتماعی و سیاسی کیفیت را فدای کمیت و سرعت می‌کنیم و باعث تحمیل دوباره هزینه‌ها در ساخت و سازها می‌شود.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب به حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی نگاه مدیر کل نوسازی مدارس استان را نگاهی متحرک و پویا خواند و توصیه کرد: با توجه به خلاقیت، نوآوری و شجاعت جوانی تلاش کنید بر اساس اولویت بندی ها و ضرورت‌ها به سمت چشم اندازها حرکت و اسناد بالادستی مشخص شده را نصب العین خود قرار دهید.

امام جمعه دهدشت استفاده از طراحی مناسب برای فضای آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: فضای مناسب تأثیر روانی مستقیم بر تعلیم و تربیت دارد.

وی همچنین استفاده از مصالح نوین در بالا بردن کیفیت و سرعت را ضرورت مهم دیگری قلمداد کرد.

وحدانی فر با اشاره به اینکه کهگیلویه همیشه مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: به دلایل مشخص توجه لازم به این شهرستان نشده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سالن‌های آموزشی شهرستان تجهیز نیستند، افزود: از فروردین و اردیبهشت ماه برگزاری آزمون برای دانش آموزان در سالن‌ها امکان پذیر نیست.

وی خواستار نگاه ویژه به کهگیلویه و مناطق مرکزی شد و تصریح کرد: دهدشت معمولاً دیده نمی‌شود، لذا توقع داریم مخصوصاً این شهرستان را ویژه ببینید.

//

سید رضا حسینی نیک نیزگفت: نوسازی مدارس بعنوان مجری فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی آموزش و پرورش مفتخر است که در تمام شهرستان‌های استان مشغول به انجام فعالیت است.

حسینی نیک با اشاره به اقدامات هفته دولت در مهر ۱۴۰۱، بیان کرد: ۷۱ پروژه آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیز، تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم.

وی اولویت در شهرستان کهگیلویه را پیگیری مدارس نیمه تمام و بازگشایی تا مهر ۱۴۰۲ دانست و عنوان کرد: بهره برداری از مدرسه «کلایه، طالقانی کهگیلویه و خیریه شهید بزرگواری و همچنین حل مشکل مدرسه الزهرا» با اداره میراث فرهنگی در دستور کار است.

حسینی نیک با اشاره به پیگیری دو طرح در سیاست‌های دولت جدید عنوان کرد: با اعلام مدیریت آموزش و پرورش مبنی بر ارائه لیست مدارس فاقد سرویس بهداشتی و سرویس‌های نیاز به تعمیرات، با اولویت بندی و برآورد هزینه‌ها از هفته آینده پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

وی سیاست اصلی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد را بعنوان پایلوت، جمع آوری مدارس کانکسی بالای ده نفر دانش آموز عنوان کرد و گفت: در فاز اول بعنوان استان پایلوت ۳۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۵ دانش آموز را جمع آوری کرده که از این تعداد ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه است.

حسینی نیک از جمع آوری مدارس کانکسی بالای ده دانش آموز در فاز دوم خبر داد و گفت: ۲ مدرسه در کهگیلویه در حال ساخت است و برای مهر ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویر احمد در رابطه با تجهیزات نوسازی، بیان کرد: بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، گرمایشی و سرمایشی در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت.

حسینی نیک تصریح کرد: با اعتبار فوق الذکر، خرید انجام و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در شهرستان‌ها تقسیم شد که سهم کهگیلویه با توجه به نرم دانش آموزی نسبت به بقیه شهرستان‌ها بهتر بود.

مدیر کل نوسازی استان با تاکید بر تعامل با مدیریت آموزش و پرورش، گفت: هر گونه نیازمندی در مورد میز، صندلی دانش آموز، صندلی دسته دار، تخته وایت برد و فایل را تأمین می‌کنیم.

حسینی نیک با بیان اینکه در سال قبل ۷ میلیارد تومان برای هنرستان‌ها طبق لیست آموزش و پرورش خرید و تقسیم شد، افزود: امسال نیز با توجه به نیازمندی‌های تخصصی اقدام و با پیش بینی اعتبار خرید و تقسیم انجام می‌شود.

وی با توصیه به مدیر آموزش و پرورش شهرستان به دو خواسته اداره کل نوسازی اشاره کرد و گفت: آمار نزدیک به واقعیت به نوسازی تحویل بدهید و در نگهداری از اموال بیت المال توسط آموزش و پرورش کوشا باشید.

حسینی نیک تاکید کرد: بعد از راستی آزمایی نیازها را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم.

وی ساماندهی اموال آموزش و پرورش را یک گره اساسی دانست و تصریح کرد: باید امکانات اضافی در مدارس را جمع آوری و با خرید تجهیزات کفی و پانچ، تعمیرات را بوسیله گروه‌های جهادی انجام و باز توزیع کنیم.

حسینی نیک در پایان ابراز داشت: در اولین فرصت طبق وعده‌ای که به امام جمعه دهدشت داده شد، ۵ عدد کولر دو تکه و ۲۰ عدد تخته وایت برد تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت