پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 دی 1401 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 130294

خبر خوش معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک محصول جذاب در استان

خبر خوش معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک محصول جذاب در استان معاون هماهنگی و اموراقتصادی استاندار به همراه برخی از مدیران استانی از کارخانه آرد باقری و مجتمع صنایع غذایی کوبودنا بازدید کرد. سید احسان عسکری در این دیدار اظهار داشت: برنامه های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد […]

خبر خوش معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک محصول جذاب در استان

معاون هماهنگی و اموراقتصادی استاندار به همراه برخی از مدیران استانی از کارخانه آرد باقری و مجتمع صنایع غذایی کوبودنا بازدید کرد.

سید احسان عسکری در این دیدار اظهار داشت: برنامه های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخه های مختلف در حال اجرا است. جای خوشحالی دارد خبر مسرت بخشی را به هم استانی ها اعلام کنم.

وی ضمن بیان اینکه بلوط قوت سنتی و دیرینه مردم استان و مناطق زاگرس نشین است، گفت: با توجه به پژوهش ها و زحمات علمی و کارشناسی چند ساله اخیر تا به امروز، تمام ابعاد (مثبت، ایجابی و سلبی) استفاده از بلوط در تولید انواع نان، سنجش و بررسی شده است.

عسکری بیان کرد: امروز با تیم کارشناسی و مدیریتی با همراهی دستگاه های مرتبط، بازدیدی از محصولات نان بلوط و مشتقات نان بلوط و گندم داشتیم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار افزود: محصولات به لحاظ غذایی مغذی و به لحاظ اقتصادی اثربخش را داریم تولید میکنیم، این محصول یک مجوز دیگر از وزارت بهداشت لازم دارد که به زودی صادر می‌شود.

عسکری در خصوص نان بلوط گفت: این محصول چند شاخصه دارد، جانشینی واردات گندم که فوق العاده آثار قابل توجهی در کاهش نیاز به واردات گندم و خروج ارز از کشور دارد، نتیجه مهمی که مرتبط با این محصول است کاهش وابستگی به ارز برای تامین آرد و نان مردم از اتفاقاتی است که مستقیماً اقتصاد استان را متأثر از خود میکنید.

وی بیان کرد: توزیع درآمد از دیگر آثار تجاری سازی این محصول به شمار می‌رود ، در فرایندی که قرار است محصول بلوط از سراسر پهنه استان جمع آوری شود، مردمی که به این کار مبادرت میکنند و‌ نهاده ها را به این کارخانه عرضه می کنند عمدتاً افرادی هستند که نیاز به حمایت دارند و لذا نتیجه این کار اقتصادی در زندگی بخش زیادی از اقشار حاشیه نشین و روستایی استان روشن و ملموس خواهد بود.

وی بیان داشت: کمتر از دو ماه دیگر وارد فضای تولید محصولات آرد و نان بر پایه‌ی بلوط خواهیم شد که می‌تواند در اقتصاد استان و حتی در سطح ملی مفید و مؤثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:مسئولان استانی باید همکاری لازم برای رفع مشکلات گروه صنایع غذایی آرد و نان کوبودنا بعمل آورند۰

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت