پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 بهمن 1401 ساعت 16:11:: شناسه خبر: 130745

پیش‌بینی ۴۵۰ طرح اشتغالزایی منظومه روستایی در گچساران

نشست شورای اشتغال شهرستان گچساران با محوریت بررسی طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی گچساران با حضور مشاور علمی طرح منظومه روستایی بنیاد مسکن کشور در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

صدای جنوب؛

نشست شورای اشتغال شهرستان گچساران با محوریت بررسی طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی گچساران با حضور مشاور علمی طرح منظومه روستایی بنیاد مسکن کشور در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
سید احمد حیدریان مشاور علمی طرح منظومه روستایی بنیاد مسکن کشور در این نشست اظهار کرد: برای گچساران ۴۵۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح منظومه روستایی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح ها ۲۱۲ مورد در بخش زراعت، ۵۹ در بخش گردشگری، ۹۵ زمینه صنایع دستی ، ۴۵ بخش دامداری و ۳۹ مورد بخش باغبانی اجرا خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی هم اکنون به صورت پایلوت در ۱۲ شهرستان کشور وارد مرحله اجرا شده است.
حیدریان عنوان کرد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.
وی گفت: در طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در زمینه‌های مختلف پیش بینی شده است.

۸۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی
مشاور علمی طرح منظومه روستایی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: افزون بر ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مختلف گچساران در قالب طرح منظومه روستایی زیر کشت گیاهان دارویی رفت که این میزان در سال آینده به ۴۰۰ هکتار خواهد رسید.
حیدریان بیان کرد: اعتباری افزون بر ۱۸۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح های اشتغالزایی در قالب طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی گچساران در نظر گرفته شده است.
۱۱۳ طرح منظومه روستایی در گچساران در دست اجراست
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: ۱۱۳ طرح منظومه روستایی با موضوع های مختلف در این شهرستان در دست اجراست.
محمدمراد راغ‌پور با بیان اینکه منظومه روستایی در قالب طرح های اقتصادی و معیشتی اجرا خواهد شد افزود: از این تعداد طرح ها تاکنون۵۰ طرح در دهستان های بویراحمد گرمسیری، لیشتر و بی بی حکیمه به بهره برداری رسیده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران ادامه داد: هم اکنون طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۱۵ روستای گچساران در دست اجراست.
راغ‌پور بیان کرد: تاکنون هفت طرح در زمینه زیر ساخت‌های طرح منظومه روستایی شامل کانال هدایت سیلاب، ساماندهی فضای پارک فاز ۲و۱ ، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند اجرا شده است. وی با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در محرومیت زدایی روستاها نقش مهمی دارد افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده و هر یک به قطب های فرهنگی ، کشاورزی ، صنعتی و اقتصادی تبدیل می شوند.
پرداخت ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران تصریح کرد: افزون بر ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۱۴ نفر در قالب طرح (منظومه روستایی) در سال گذشته پرداخت شد.
راغ پور ادامه داد: این طرح ها در زمینه پرورش بلدرچین، دام سبک و سنگین، کشت یونجه، فرآوری محصولات زراعی، کرم میلورم، مرغ بومی و تولید سازه های بتنی مسلح و غیر مسلح اجرا شد.
وی گفت: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستاهای این شهرستان در سال ۱۳۹۸ شروع شد که براساس این طرح ظرفیت های هر منطقه شناسایی و برای تحقق ایجاد اشتغال در روستاهای گچساران تلاش می شود.
طرح منظومه روستایی، امیدبخش تحول در معیشت روستاییان
فرماندار گچساران گفت: اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستاهای این شهرستان خواهد شد.
روانبخش دیهیم خوب تصریح کرد: شهرستان گچساران به عنوان مکان هدف و پایلوت برای این اجرای طرح در کشور در نظر گرفته شده است.
فرماندار گچساران ادامه داد: با توجه به سیاستهای دولت در رابطه با توسعه پایدار روستاها، اجرای این طرح، موجب به ثمر رسیدن هرچه زودتر سیاست دولت در جهت توسعه روستاها خواهد بود.
گفتنی است طرح توسعه پایدار منظومه روستایی از سال ۱۳۹۹ در روستاهای گچساران با مشارکت بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های اجرایی عملیاتی شد. این طرح به دلیل وجود زیرساخت های اولیه مطلوب روستایی از جمله طرح هادی در سال ۱۳۹۹ به صورت پایلوت در گچساران کلید خورد و موفقیت نسبی آن مسئولان را مصمم به گسترش در نقاط دیگر کشور کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت