پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1401 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 131315

سدکوهبرد کهگیلویه افتتاح می شود

صدای جنوب: مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل شبکه آبیاری پایین دست سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه از منابع مختلف تامین خواهد شد. رضا سرافرازی روز سه شنبه در بازدید از سد شهید دلنسب کوهبرد شهرستان کهگیلویه که نماینده مردم درمجلس،رییس سازمان جهاد کشاورزی  و جمعی از مسیولان شهرستان […]

صدای جنوب:

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل شبکه آبیاری پایین دست سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه از منابع مختلف تامین خواهد شد.

رضا سرافرازی روز سه شنبه در بازدید از سد شهید دلنسب کوهبرد شهرستان کهگیلویه که نماینده مردم درمجلس،رییس سازمان جهاد کشاورزی  و جمعی از مسیولان شهرستان وی را همراهی می کردند، اظهار داشت: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی و اجرای خطوط شبکه آبیاری قطره ای و نوین این طرح در فازهای بعدی تامین خواهد شد.

وی باقدردانی از رییس سازمان جهاد کشاورزی  استان در پیشبرد جهادی عملیات احداث این سد دریکسال گذشته بر راه اندازی شبکه آبران تاکید کرد و گفت: با توجه به تکیمل سازه سد و آبگیری آن برنامه ریزی برای توسعه سیستم آبیاری نوین باید در دستور کار قرار گیرد.

سرافرازی بیان کرد: باتوجه به کیفیت بالای آب این سد و حاصلخیز بودن زمین های اطراف افزایش کشت انواع محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی توسعه کشت های گلخانه ای بصورت عمودی در این منطقه را بسیار مناسب دانست و افزود: این منطقه ظرفیت زیادی با توجه به حاصلخیز بودن خاک و تامین زیرساخت ها برای توسعه کشت های گلخانه ای را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد اعتبار مورد نیاز برای اجرای شبکه آبیاری را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این سد، ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.

سید علی معتمدی پور تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر توسعه کشاورزی می توان زمینه گردشگری منطقه را فراهم کرد.

وی سفراستانی دولت مردمی را در شتاب گرفتن عملیات احداث سد موثر دانست وگفت: استاندار و نماینده مردم در مجلس حمایت های ویژه ای داشته اند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: وعده دولت در تسریع در روند اجرایی پروژه های نیمه تمام با آبگیری و تکمیل سد کوهبرد عملی شد.

حجت الاسلام سید محمد موحد بر همکاری جهاد کشاورزی در توسعه آبیاری زمین های پایین دست طرح تاکید کرد و اظهار داشت: با اجرای شبکه های آبیاری علاوه بر درآمد زایی شاهد توسعه و اشتغالزایی د این منطقه نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اشتغالزایی این طرح نیاز است جهاد کشاورزی با تامین زیرساختها ،بهره برداران را برای کشت محصولات کشاورزی حمایت کند.

 

برپایه گزارش صدای  جنوب، مقایسه اماری از عملیات احداث این سد نشان می دهد فازهای اول ودوم آن تاقبل از مدیریت دکترمعتمدی ودرطول قریب به ده سال ۳۵درصدپیشربت فیزیکی داشت که این رقم هم اکنون به ۱٠٠ درصدرسیده است،
نکته جالب در بهره برداری ازسدکوهبرد این است که بااختصاص ۲۵میلیاردتومان دریکسال گذشته بیش از ۲۳میلیاردتومانی بوده که ازسال ۹٠ به ان اختصاص داده شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت