پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 بهمن 1401 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 131581

۱۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی شد

صدای جنوب: فرماندار شهرستان کهگیلویه در آئین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های این شهرستان که نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان حضور داشتند گفت: از این ۱۴۴ طرح ۱۳۴ طرح بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح نیز آغاز شد. عبدالعزیز موسوی […]

صدای جنوب:

فرماندار شهرستان کهگیلویه در آئین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های این شهرستان که نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان حضور داشتند گفت: از این ۱۴۴ طرح ۱۳۴ طرح بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح نیز آغاز شد.
عبدالعزیز موسوی سرجمع اعتبارات این طرح‌ها را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مقدار اعتبار ۹۶ میلیارد تومان سهم طرح‌های کلنگ زنی و بقیه این اعتبارات سهم طرح‌های افتتاحی است.
موسوی اشتغال پیش بینی شده این ۱۴۴ طرح را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه‌های راه، کشاورزی، آموزشی، خدماتی، فناوری و اطلاعات، فرهنگی خدمات شهری و روستایی، ورزشی و برق رسانی است.
وی با اشاره به مهمترین طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان کهگیلویه گفت: بازار امام رضا شهر دهدشت، ۹ طرح برق رسانی، پایگاه اورژانس بین جاده ایی و روکش آسفالت جاده‌های روستایی از مهمترین طرح‌های افتتاحی و ساخت سردرانه ۷۰۰ تنی، ۱۹ طرح ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان و ۸ طرح برق رسانی از مهمترین طرح‌های کلنگ زنی در شهرستان کهگیلویه است.

وی در ایین افتتاح بازار بزرگ امام رضا (ع) در شهر دهدشت گفت: طرح ساخت این بازار در سال ۱۳۹۹ با مشارکت شهرداری دهدشت  و سرمایه‌گذار بخش خصوصی با انعقاد قرار داد آغاز شد.
عبدالعزیز موسوی با بیان اینکه برای ساخت این بازار ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است افزود: این طرح خدماتی به صورت مشارکتی ۶۱ درصد سهم سرمایه‌گذار و ۳۹ درصد سهم شهرداری دهدشت اجرا شده است.
موسوی با بیان اینکه ۲۵۰ باب مغازه تجاری به همراه بانک، رستوران و سایر واحد‌های رفاهی در این بازار تعریف شده است اضافه کرد: با بهره برداری از این بازار بزرگ برای ۴۰۰ نفر شغل فراهم شد.

فرماندار کهگیلویه همچنین در آیین کلنگ زنی پروژه برق رسانی به مسکن محرومین دهدشت، سمغان و دشت مازه اظهار داشت: از این تعداد ۹ طرح افتتاحی و مابقی کلنگ زنی هستند.

موسوی  پروژه های افتتاحی را شامل رفع ضعف ولتاژ نقاط شهری دهدشت، توسعه و احداث برقرسانی به روستاها، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی و توسعه و احداث شبکه برق مناطق مختلف و پراکنده شهرستان کهگیلویه اعلام کرد.

وی بیان کرد: توسعه و احداث مسکن محرومین برج علیشیر، دشت مازه، سمغان و روستای حیدری آجم و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق تعداد زیادی از روستاهای شهرستان از مهمترین طرح های افتتاحی دهه فجر هستند.

موسوی  اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۲۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: برای اولین بار برق رسانی به ۴۵ خانوار مسکن ملی دهدشت از طریق ترانسفورماتور انجام می شود.

موسوی  زیباسازی فضای شهری و تامین برق پایدار و مطمین را از مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ۹ طرح راهسازی در شهرسان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

وی اعتبار این میزان طرح آسفالت راه روستایی را بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

موسوی تصریح کرد: با بهره براری از این تعداد طرح بیش از ۱۵ روستا از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر طرح های دهه فجر ۳۲ پروژه فعال راه روستایی در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم در دست اجرا است.

موسوی اعتبار این تعداد طرح را ۱۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تکمیل این تعداد طرح ۱۳۲ کیلومتر راه آسفالته مناسب درشهرستان احداث خواهد شد.

 

 

   

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت